Hoeveel zou het paard van mijn vriendin opbrengen?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myponyhoward

Berichten: 424
Geregistreerd: 18-08-17
Woonplaats: Nijemirdum

Hoeveel zou het paard van mijn vriendin opbrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-20 16:20

(Ik wist niet in welk topic ik dit moest zetten)
Mijn vriendin heeft al 4 jaar een E pony, de pony is simpelweg gewoon te sterk voor haar en ze is niet consequent genoeg om hem met plezier te houden. Ze wil hem daarom ook verkopen en een makkelijker en liever paard kopen, ze vraagt zich alleen af hoeveel ze voor hem zou moeten vragen, hier een beschrijving:

Leeftijd: 10
Geslacht: ruin
Ras: Ierse Hunter
Stokmaat: +/- 1.57
Voorderest: erg aanhankelijke pony maar wel heel ’vervelend’; Bijten, als je hem buiten zet wegvliegen, soms niet de trailer op en af willen, ondeugend met het rijden. Vind het heel leuk om te springen en kan het ook best wel goed! Er word op het moment amper tot niet met hem gereden omdat het dus gewoon niet meer leuk is en niet lukt

Wat foto’s:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Als jullie ongeveer een richtprijs zouden weten voor hem of wat jullie voor hem zouden geven zou ze dat heel erg waarderen (:

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:23

Een paard dat niet luistert met rijden en ook nog bijt, wegvliegt en niet trailermak. Daar heb je dus een heel project aan. Nou, je mag blij zijn als je iemand vindt die er 500 euro ofzo voor wilt geven. Succes.

Ik bedoel ze kan hem blijkbaar niet eens voorrijden?

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:24

Ik zou rond de 2000 euro beginnen en eventueel zakken tot 1000-1500. Paard is een projectje in een weinig gewilde maat.

Tiquira_Jill

Berichten: 421
Geregistreerd: 10-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:26

Ik denk dat je rond de 1300 tot 2000 kan vragen als het een gezonde pony is.
Mijn merrie van 20 jaar kon ik nog verkopen voor 1500 euro dus deze kan dat zeker opbrengen.
Heb haar uiteindelijk niet verkocht hoor.
Maar het is wel handig als je vriendin de training toch weer even oppakt

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Re: Hoeveel zou het paard van mijn vriendin opbrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:27

Nou Tiquira, een paard dat je zelf niet eens kan voorrijden... Dan is 1.000 euro nog veel als je dat kunt krijgen.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Hoeveel zou het paard van mijn vriendin opbrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:31

Ik lees nergens dat ze hem niet kan voorrijden? Alleen dat hij blijkbaar redelijk onbetrouwbaar is bij die vriendin, maar misschien kan een goede ruiter of instructeur hem wel aan?

Sunneva

Berichten: 2383
Geregistreerd: 08-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:32

Ik denk ook dat 2000 de max is. Hierboven wordt al genoemd dat het een goed idee is als je vriendin de training weer oppakt, maar ik denk dat het wellicht beter kan helpen als de pony een tijdje door een ervaren ruiter bijgereden wordt om vervolgens een beter getrainde pony aan te kunnen bieden voor verkoop. Dit kost uiteraard ook geld, maar is het denk ik wel waard om voor een beter bedrag de pony te kunnen verkopen.

anjali
Berichten: 15084
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Hoeveel zou het paard van mijn vriendin opbrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:40

Ik denk ook dat ze hem even moet laten trainen voor de verkoop.Het is best een leuk type en paarden zijn momenteel heel duur.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:44

anjali schreef:
Ik denk ook dat ze hem even moet laten trainen voor de verkoop.Het is best een leuk type en paarden zijn momenteel heel duur.


Dit. Voor het zelfde verhaal rijdt een prof er zo mee weg en is ie na herinnerd te worden aan wat grenzen betekenen zo weer kuikenmak. 500 euro steken in training kan zomaar een paar duizend opleveren.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70543
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:56

Ik verplaats dit topic naar Young rider talk.

Goof

Berichten: 28794
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:02

Mazida schreef:
Een paard dat niet luistert met rijden en ook nog bijt, wegvliegt en niet trailermak. Daar heb je dus een heel project aan. Nou, je mag blij zijn als je iemand vindt die er 500 euro ofzo voor wilt geven. Succes.

Ik bedoel ze kan hem blijkbaar niet eens voorrijden?


Gedrag is een wisselwerking. Wellicht is er niets aan de hand als er een ander opstapt. Ik zie dit paard niet persé als 'heel project'.

fohadie
Berichten: 4298
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:07

Klinkt als een onopgevoed paard zonder sterke leider. Twee keuzes: verkopen voor een laag bedrag aan iemand die er wel mee uit de voeten kan, of een trainer oid zoeken die het paard manieren aanleert en daarna voor wat meer verkopen.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Hoeveel zou het paard van mijn vriendin opbrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:07

Derde optie kan nog zijn om onder begeleiding van diezelfde trainer er zelf mee aan de slag te gaan en zo een gewoon leuk betrouwbaar paard er aan over te houden :-)

fohadie
Berichten: 4298
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:17

Apple schreef:
Derde optie kan nog zijn om onder begeleiding van diezelfde trainer er zelf mee aan de slag te gaan en zo een gewoon leuk betrouwbaar paard er aan over te houden :-)



Dat natuurlijk ook! Maar ik had de aanname dat de vriendin sowieso al had besloten om em te verkopen.

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hoeveel zou het paard van mijn vriendin opbrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:20

Als je hem echt wil verkopen zou ik dit dier wegbrengen voor de verkoop. Dus laten trainen en diegene hem ook laten verkopen.

En ander wat apple zegt. Leuk paard om te zien

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:30

Klinkt mij als gevalletje stout paard met onervaren ruiter en paard maakt gewoon gebruik van de mogelijkheden die hij krijgt.
Ik zou met een instructeur samen wat grondwerk lessen gaan doen zodat de verhoudingen weer wat rechtgezet worden.

Ziet er uit als een leuk paardje, breng m maar hier! :D

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:31

Ik zou hem niet gratis willen hebben...

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Hoeveel zou het paard van mijn vriendin opbrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:32

Want?

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Hoeveel zou het paard van mijn vriendin opbrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:33

Volgens mij is het niet toegestaan paarden van een ander zo op bokt te bespreken.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:37

cissy schreef:
Want?

Ik heb geen zin door een ander veroorzaakte gedragsproblemen te moeten corrigeren van een 10 jarig paard.
Het beschreven wangedrag is er jaren grondig ingeslepen, dat wordt een hele klus, en geen garantie op succes.
Misschien te doen, en afhankelijk van z'n karakter, een fijn rijpaard van te maken. Of niet, en dan is het een enorme verspilling van tijd, geld en energie.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:39

Het is wel een mooi paardje, maar idd werk aan de winkel. Ik zou zeggen 1500, maar als ze het netjes wil afronden voor zichzelf zou het slimmer zijn om hem even door te laten rijden. Dan krijgt hij waarschijnlijk ook meer kans op een goeie en blijvende thuis eens hij verkocht is.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:41

Kuggur schreef:
cissy schreef:
Want?

Ik heb geen zin door een ander veroorzaakte gedragsproblemen te moeten corrigeren van een 10 jarig paard.
Het beschreven wangedrag is er jaren grondig ingeslepen, dat wordt een hele klus, en geen garantie op succes.
Misschien te doen, en afhankelijk van z'n karakter, een fijn rijpaard van te maken. Of niet, en dan is het een enorme verspilling van tijd, geld en energie.



Nou geef m mij een week en je hebt ander paard. Ben daar niet zo bang voor.
Ik train paarden voor trailerladen dus heb wel enige kennis. Dat gaat ook vaak in hele korte tijd een stuk beter als je weet wat je doet.
Alleen daarna moet de eigenaar weer verder en dat is wel een dingetje als die niet anders gaan werken.

imaudy
Berichten: 5044
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:47

Kuggur schreef:
Ik zou hem niet gratis willen hebben...


Nou dat kan ook niet he als je op ijsland woont :+

Myponyhoward

Berichten: 424
Geregistreerd: 18-08-17
Woonplaats: Nijemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-20 17:55

cobiie schreef:
Volgens mij is het niet toegestaan paarden van een ander zo op bokt te bespreken.


Mijn vriendin heeft mij gevraagd om dit te plaatsen (:

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 18:02

imaudy schreef:
Kuggur schreef:
Ik zou hem niet gratis willen hebben...


Nou dat kan ook niet he als je op ijsland woont :+

No oliebol Sherlock....