Hoe zeggen dat je een pony/paard niet wil kopen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sarah999
Berichten: 39
Geregistreerd: 06-11-20
Woonplaats: Leuven

Hoe zeggen dat je een pony/paard niet wil kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 19:02

Hey, ik ben op zoek naar een Shetlander, fallabella, nmprs, ander klein paardje,... En heb op 2dehands een oproep geplaatst met de vraag of iemand zo'n paardje verkocht en iemand reageerde dat hij een fallabella had staan. Het is nog maar een veulen maar en ik was nog niet helemaal zeker of ik dat wel wou. Hij heeft wat foto's en een filmpje gestuurd en zag er prima uit. Ben het nog niet gaan bezoeken maar ik heb toch besloten geen veulen te kopen. Ik wil dit al laten weten voor ik het ga bekijken wand volgens mij denkt hij dat ik het sowieso ga kopen. Hoe zeg ik dat? Alle tips zijn welkom!!!

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 19:03

Je kan toch gewoon een berichtje sturen dat een veulen niet is wat je zoekt.
Je bedankt hem voor zijn aanbod, maar dat je het afslaat en verder gaat kijken.
En dat je daarom ook geen reden ziet om te komen kijken.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 05-01-21 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 19:04

Gewoon zoals je hier schrijft. Je bedankt de persoon voor de foto's/filmpjes en zegt dat je hebt besloten dat je (toch) geen veulen zoekt.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 19:04

Je kan sturen:

Hallo,

Ik heb toch besloten dat ik geen veulen wil kopen maar wil kijken naar een al wat ouder paardje.
Daarom wil ik via deze weg laten weten dat er vanuit mijn kant geen belangstelling meer is voor uw veulen. In ieder geval wel bedankt voor het aanbod

Met vriendelijk groet,
....

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Hoe zeggen dat je een pony/paard niet wil kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 19:18

Welja joh.Zo'n aanbod is toch vrijblijvend.Er zijn mensen die heel veel paarden gaan bekijken voordat ze de beslissende koop doen.Je moet wel leren nee te zeggen,anders zit je straks met een paardje wat niet je eigen keuze is!

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 19:19

Felien_Kyra schreef:
Je kan sturen:

Hallo,

Ik heb toch besloten dat ik geen veulen wil kopen maar wil kijken naar een al wat ouder paardje.
Daarom wil ik via deze weg laten weten dat er vanuit mijn kant geen belangstelling meer is voor uw veulen. In ieder geval wel bedankt voor het aanbod

Met vriendelijk groet,
....


Dit is helemaal prima. :)

hoefnageltje
Berichten: 479
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 19:50

Sarah999 schreef:
.... Ben het nog niet gaan bezoeken maar ik heb toch besloten geen veulen te kopen. Ik wil dit al laten weten voor ik het ga bekijken wand volgens mij denkt hij dat ik het sowieso ga kopen. Hoe zeg ik dat? Alle tips zijn welkom!!!

Je wilt geen veulen kopen maar je wil dit veulen nog wel gaan bekijken????
Niet doen!
Niet eerlijk naar de verkoper toe, want je komt kijken (kost hem tijd) en je wilt niet kopen.
Met als grootste valkuil:
Als je het via de mail al moeilijk vindt om “nee” te zeggen tegen een veulen, dan kan ik je garanderen dat je dus toch een veulen koopt.
(bijna iedereen valt voor een fluffy babydier, zo zijn veel mensen aan een puppy/kitten/kuikentje enz gekomen, terwijl ze niet van plan waren om een dier te gaan houden. “Nee” zeggen terwijl je het al in je armen hebt is héél moeilijk.

Anoniem

Re: Hoe zeggen dat je een pony/paard niet wil kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 19:54

Wat is je leeftijd?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70525
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:58

Ik verplaats dit topic naar young rider talk.

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 10:59

hoefnageltje schreef:
Sarah999 schreef:
.... Ben het nog niet gaan bezoeken maar ik heb toch besloten geen veulen te kopen. Ik wil dit al laten weten voor ik het ga bekijken wand volgens mij denkt hij dat ik het sowieso ga kopen. Hoe zeg ik dat? Alle tips zijn welkom!!!

Je wilt geen veulen kopen maar je wil dit veulen nog wel gaan bekijken????
Niet doen!
Niet eerlijk naar de verkoper toe, want je komt kijken (kost hem tijd) en je wilt niet kopen.
Met als grootste valkuil:
Als je het via de mail al moeilijk vindt om “nee” te zeggen tegen een veulen, dan kan ik je garanderen dat je dus toch een veulen koopt.
(bijna iedereen valt voor een fluffy babydier, zo zijn veel mensen aan een puppy/kitten/kuikentje enz gekomen, terwijl ze niet van plan waren om een dier te gaan houden. “Nee” zeggen terwijl je het al in je armen hebt is héél moeilijk.

Als je zeker weet dat je geen veulen wilt moet je inderdaad natuurlijk niet gaan kijken.Ook een verkoper zit niet te wachten op kijkers-niet kopers.

Jessica_K

Berichten: 400
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Hoe zeggen dat je een pony/paard niet wil kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:07

Poeh, als je dit al lastig vindt om te zeggen ga je het nog heel moeilijk krijgen in het leven...

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:10

Jessica_K schreef:
Poeh, als je dit al lastig vindt om te zeggen ga je het nog heel moeilijk krijgen in het leven...


Doe even normaal zeg. Als je zoiets als dit nog nooit gedaan hebt snap ik dat het lastig is om het goed te verwoorden.

TS, knap van je dat je dit op een nette manier op wilt lossen! Daar kunnen veel mensen nog iets van leren :j
Denk dat je al een net antwoord kunt halen uit bovenstaande reacties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:34

Jessica_K schreef:
Poeh, als je dit al lastig vindt om te zeggen ga je het nog heel moeilijk krijgen in het leven...
Kind is 13, get a grip. :')

TS: Het berichtje van Felien_Kyra is een prima berichtje om te sturen!

Jessica_K

Berichten: 400
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:02

Mkango schreef:
Jessica_K schreef:
Poeh, als je dit al lastig vindt om te zeggen ga je het nog heel moeilijk krijgen in het leven...
Kind is 13, get a grip. :')

TS: Het berichtje van Felien_Kyra is een prima berichtje om te sturen!


Daar had ik niet op gerekend, afgaande op het berichtje leek het iemand die zelfstandig op zoek was naar een paardje. Dan ga ik er niet vanuit dat dat een 13-jarige is...

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Hoe zeggen dat je een pony/paard niet wil kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:08

Zelfs als het iemand van 23 jaar was, was je reactie best wel dramatisch. :') Het is niet omdat iemand een keer twijfelt over iets, dat het leven meteen kommer en kwel gaat zijn.

Jenara

Berichten: 1555
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:39

Gini schreef:
Zelfs als het iemand van 23 jaar was, was je reactie best wel dramatisch. :') Het is niet omdat iemand een keer twijfelt over iets, dat het leven meteen kommer en kwel gaat zijn.


Sorry voor off-topic reactie, maar wauw wat is dit een mooie leuze om na te leven bij het reageren op mensen :D Mooi verwoord!

On-topic nu, het bericht van Felien_Kyra is inderdaad prima, kan helemaal geen kwaad dat jij je bedenkt, gewoon even beleefd en vriendelijk laten weten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:09

Als TS 13 is, hoeft de hele vraag alleen maar beantwoord te worden met: Aan je ouders over laten.

Rizette
Berichten: 4351
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:15

Anoniem schreef:
Als TS 13 is, hoeft de hele vraag alleen maar beantwoord te worden met: Aan je ouders over laten.
Tja, kan het zijn dat je al toezeggingen hebt gedaan en deze meneer er jou aan houdt? Zorg dat dat niet gebeurt een mondelinge toezegging van koop verbindt ook tot koop. Mocht dit het geval zijn ga er mee naar jouw ouders. Die kunnen vertellen dat je 13 bent en geen pony mag kopen. Zorg in ieder geval dat je je er niet verder inwerkt door toezeggingen te doen. Ga ook geen adv plaatsen en om een pony vragen als je ouders daar niet achter staan.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:17

N.v.m.

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:35

Sarah999 schreef:
Hey, ik ben op zoek naar een Shetlander, fallabella, nmprs, ander klein paardje,... En heb op 2dehands een oproep geplaatst met de vraag of iemand zo'n paardje verkocht en iemand reageerde dat hij een fallabella had staan. Het is nog maar een veulen maar en ik was nog niet helemaal zeker of ik dat wel wou. Hij heeft wat foto's en een filmpje gestuurd en zag er prima uit. Ben het nog niet gaan bezoeken maar ik heb toch besloten geen veulen te kopen. Ik wil dit al laten weten voor ik het ga bekijken wand volgens mij denkt hij dat ik het sowieso ga kopen. Hoe zeg ik dat? Alle tips zijn welkom!!!


Dank u voor de gegevens over uw pony. Ik zie van de koop van uw pony af. Succes met de verkoop, groet,

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 09:44

Rizette schreef:
Anoniem schreef:
Als TS 13 is, hoeft de hele vraag alleen maar beantwoord te worden met: Aan je ouders over laten.
Tja, kan het zijn dat je al toezeggingen hebt gedaan en deze meneer er jou aan houdt? Zorg dat dat niet gebeurt een mondelinge toezegging van koop verbindt ook tot koop. Mocht dit het geval zijn ga er mee naar jouw ouders. Die kunnen vertellen dat je 13 bent en geen pony mag kopen. Zorg in ieder geval dat je je er niet verder inwerkt door toezeggingen te doen. Ga ook geen adv plaatsen en om een pony vragen als je ouders daar niet achter staan.

Ze heeft de pony toch nog niet eens gezien.

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Hoe zeggen dat je een pony/paard niet wil kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:29

Ik wil hem niet en kijk verder :)

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hoe zeggen dat je een pony/paard niet wil kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:35

Dat kun je gewoon aangeven als in "ik heb besloten geen veulen te kopen" of "dit paard is niet waar ik naar op zoek ben"

Je bent de aanbieder/verkoper noets verplicht ;)

Rizette
Berichten: 4351
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:04

Als TS 13 is, hoeft de hele vraag alleen maar beantwoord te worden met: Aan je ouders over laten.
[/quote] Tja, kan het zijn dat je al toezeggingen hebt gedaan en deze meneer er jou aan houdt? Zorg dat dat niet gebeurt een mondelinge toezegging van koop verbindt ook tot koop. Mocht dit het geval zijn ga er mee naar jouw ouders. Die kunnen vertellen dat je 13 bent en geen pony mag kopen. Zorg in ieder geval dat je je er niet verder inwerkt door toezeggingen te doen. Ga ook geen adv plaatsen en om een pony vragen als je ouders daar niet achter staan.[/quote]
Ze heeft de pony toch nog niet eens gezien.[/quote]
Dat zegt helaas niet zo veel maar hoe dan ook reageert ze hier niet meer dus ws is de betrokkenheid al verdwenen.

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Hoe zeggen dat je een pony/paard niet wil kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:07

Maak je geen druk, de verkoper word echt niet kwaad en zo wel, heb jij niks mee te maken. Je zult wel meer aanboden krijgen en niet alles is wat je zoekt. Je zult het dus wel moeten leren nee te zeggen. Blijf gewoon vriendelijk. :)