Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

nieuwe paarden:)

 
Profiel   

hoi iedereen,
zaterdag komen er 2 nieuwe paarden aan (dekhengst en jonge merrie)....
Deze zijn uiteraard niet van mij maar van iemand anders ...
echter worden dat dan dus mijn verzorgpaarden er weer 2 nieuwe bij :):)
NU heeft de eigenaar aan mij gevraagd of ik hem met vanalles en nog wat kan helpen ik heb hierop natuurlijk volmondig ja gezegd :) maar nu had ik nog een paar vraagjes voor jullie...
hoe hebben jullie de verhuizing van jullie paarden ervaren en wat hebben jullie gedaan om het zo makkelijk mogelijk te laten verlopen met zo min mogelijk stress... aangezien het internationale springpaarden zijn vermoed ik dat ze niet enorm gestrest zullen reageren maar toch wat zijn jullie ervaringen?
ik ben benieuwd :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 10:39 



 
Profiel   

niemand die al verhuizingen heeft meegemaakt van zijn of haar paarden? <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 12:10 



 
Profiel   

Gezien de problemen met Rhino nu in de wedstrijdwereld, moeten deze dieren bij jullie in quarantaine of is er een andere reden voor de verhuizing?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 13:12 



 
Profiel   

Ja !!
door scheiding noodgedwongen verhuizing de paarden komen toch daar aan huis te staan dus ze gaan zowiezo in quarantaine ! zijn er nog tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 13:20 



 
Profiel   

Nouja, paard de trailer uit even alleen laten kennis maken in een eigen weide en dan als het goed gaat en voelt bij de andere paarden. Altijd genoeg hooi en veel eet plaatsen aanwezig. Heeft de eigenaar hier geen ervaring mee? Misschien kun je het met hem bespreken hoe en wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 13:50 



 
Profiel   

Jawel hoor de eigenaar heeft hier zeker ervaring mee maar het is een hele aanpassing voor ons beiden + de paarden dus besloot ik dit topic even aan te maken om zeker niks te vergeten! Bedankt iedereen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 20:22 



 
Profiel   

Wie wilt er graag fotos als ze er zijn? Mits de eigenaar hiermee akkoord gaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 20:23 



 
Profiel   

Lijkt me dat je de hengst en de merrie uit elkaar houd, jonge merrie? Internationaal springen ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 20:25 



 
Profiel   

Hoe krijg je dat voor elkaar, om een dekhengst die ook internationaal springt, als verzorgpaard te krijgen?
Ik neem aan dat zulke kostbare paarden ook wel eigen grooms en ander personeel hebben.

Maar verder, gewoon de paarden rustig laten wennen.
Wat waren de paarden gewend aan huisvesting?
Ik neem aan dat zulke kostbare paarden goed verzorgd werden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 20:28 



 
Profiel   

Vind het ook een sterk verhaal, internationale springpaarden die aan huis komen te staan waar een meisje van 14 voor mag gaan zorgen :') maar ik ben wel heel benieuwd naar foto’s.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 20:30 



 
Profiel   

Paardenlol1 schreef
Wie wilt er graag fotos als ze er zijn? Mits de eigenaar hiermee akkoord gaat


Ja dat lijkt me leuk.
En als je geen foto's mag plaatsen, om welk internationaal springpaard/dekhengst gaat het dan?
Dat mag je vast wel zeggen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 20:45 



 
Profiel   

Zoek maar op melvis van de paspolder is de dekhengst en de jonge merrie springt natuurlijk nog niet internationaal merrie en hengst blijven natuurlijk uit elkaar en voor de foutjes uit de wereld te helpenvorig jaar heb ik een briefje bij mijn buren binnengedropt met de vraag of ze wat hulp van mij konden gebruiken na 3 dagen kreeg ik een antwoord dat ik de volgende dag om half 9 mij mocht gaan voorstellen het begon met enkel helpen voeren maar na een paar weekjes mocht ik helpen bij opzadelen etc etc en nu zijn we 1 jaartje verder en heb ik al enorm veel bijgeleerd en ook enorm veel vrijheid gekregen... Ik ben daar mijn buren+ toekomstige buurman die hebben een kangoeroewoning vandaar ook komt de zoon naar hier met aan huis bedoel ik natuurlijk ook bij hun aan huis niet bij mij maar ja veel scheelt het niet 200 meter lopen of zoiets en ik ben er al heel heel dankbaar voor

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 20:58 



 
Profiel   

@barbet natuurlijk worden ze goed verzorgt ik vind het wel spijtig dat ze niet lang naar buiten mogen maar een uur of 4 per dag maar voor de rest top verzorgt hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 21:02 



 
Profiel   

En hoe is het met je eigen pony, of de fokkerij van je ouders met internationale toppaarden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 21:31 



 
Profiel   

Het gaat om een spring pony zo te zien, dat is leuk.
Maar ik lees inderdaad ook, dat jouw ouders ook een fokkerij gaan beginnen met internationale paarden.
En dat jij een paar maanden geleden een pony hebt gekregen voor je verjaardag.
En je ook nog een paard hebt die al jaren stilstaat en die je weer wilt oppakken.
Het zal best waar zijn allemaal, maar het lijkt me allemaal wel veel voor een 14 jarig iemand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 21:46 



 
Profiel   

Nou ja er is altijd ongeloof no problemo btw melvis is echt geen pony hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 21:52 



 
Profiel   

Willen jullie wel nog foto's of ook niet meer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 21:53 



 
Profiel   

Barbet schreef
Het gaat om een spring pony zo te zien, dat is leuk.
Maar ik lees inderdaad ook, dat jouw ouders ook een fokkerij gaan beginnen met internationale paarden.
En dat jij een paar maanden geleden een pony hebt gekregen voor je verjaardag.
En je ook nog een paard hebt die al jaren stilstaat en die je weer wilt oppakken.
Het zal best waar zijn allemaal, maar het lijkt me allemaal wel veel voor een 14 jarig iemand.


Je was me net voor.
En TS, pas alsjeblieft eerst interpunctie (leestekens zoals punten, komma’s en vraagtekens) in je berichten. Het is bijna niet te volgen wat je typt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 21:53 



 
Profiel   

Ps die merrie die stilstond wordt ondertussen ook echt weer opgepakt (namelijk niet mijn eigen paard maar ook van de buren echter was ik toen gewoon benieuwd naar jullie tips...)
En de pony wat is daar nou vreemd aan ???
Die loopt gewoon tussen mijn verzorgpaardjes hoor...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 21:56 



 
Profiel   

Nee op zich niet raar hoor.
Het zal allemaal wel waar zijn, maar je verhalen komen nogal vreemd over.
Maar goed, foto's van de internationale dek/springhengst is natuurlijk leuk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 22:27 



 
Profiel   

Ja sorry verwoorden is niet echt mijn ding sorry daarvoor als de eigenaar er oke mee is komen er zaterdag of zondag nieuwe foto's

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 22:31 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Young rider talk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-21 20:08 



 
Profiel   

Barbet schreef
Het gaat om een spring pony zo te zien, dat is leuk.

Nee, hij heeft 1,45 gesprongen.
https://angloeuropeanstudbook.nl/databa ... -paspolder
Filmpje
https://www.youtube.com/watch?v=RCNBUg_ ... ryGoossens

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-21 20:15 



 
Profiel   

Een beetje achtergrond informatie zou leuk/fijn zijn. Ik neem aan dat je al een hele lange rijervaring hebt? Anders lijkt het mij onlogisch dat je zomaar op een internationaal springpaard word gezet :)
Maar even ontopic: laat ze gewoon rustig wennen, zet ze in een weitje. Of in een stalletje waar ze even kunnen wennen. Als je zelf gespannen bent is de kans er dat zij dat opmerken (de paarden) en dan ook gespannen worden omdat jij gespannen bent. Gewoon rustig blijven, en zet ze allebei allen en apart, in een wei of lekkere stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-21 22:02 



 
Profiel   

Oei weer miskomunnicatie .... ze komen morgen dus maar het is helemaal niet de bedoeling dat ik ze ga rijden (ik ga een soort van groomen na schooltijd) en bedankt voor de tip :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 13:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen