Shetlander kopen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Storm

Berichten: 20830
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Shetlander kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:44

Ik begin de nattigheid ook te voelen. Tien voor 9. Iedere 11 jarige zit dan op school...

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:33

Storm schreef:
Ik begin de nattigheid ook te voelen. Tien voor 9. Iedere 11 jarige zit dan op school...


Je weet maar nooit met al die corona bange ouders van tegenwoordig :') Misschien zit dat kind gewoon ondertussen te bokken tijdens de online les, who knows :Y)

Maar effies voor @Evie3
Je kan beter een al wat meer ervaren pony kopen, op jouw leeftijd is het sowieso vrij onmogelijk (qua ervaring) om een pony helemaal in te rijden, wat totaal anders is dan een beetje kunstjes leren voor de gein.

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:41

Evie3 schreef:
Cowgirl schreef:

Dat krijg ik ook :D

Vast iemand in quarantaine die zich verveelt....nee ik ben het niet :')

En anders denk ik laat dat meisje lekker in haar waan. We zijn allemaal 11 geweest en dachten dat we de meest wilde hengst wel konden temmen.


jullie zijn zo leuk!blij dat ik op bokt zit, te schattig!


dit alleen al... is dit van een 11/12 jarige?????

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Shetlander kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:44

Je hebt ervaring. Da's mooi. Je zoekt iets voor erna. Ik zeg; kijk ff de video's van Ankie en Edward. Ga aan de slag en kom met de eerste GP shet allertijden! Dan heb je wat tofs te laten zien!

Anoniem

Re: Shetlander kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:47

Ik krijg een video van haar hoorde ik, dus ik ben benieuwd

Appel_Pony
Berichten: 127
Geregistreerd: 22-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 16:45

Meid,

Je zegt dat je op je 6e al een pony hebt beleerd. Als ik eerlijk mag zijn denk ik niet dat mensen zoiets (snel) geloven.

Het is en blijft een Shetlander, die zijn (meestal) niet voor beginners. Nou hoor ik iemand zeggen “shetjes zijn lief en braaf”, dat ligt geheel aan de opvoeding. En ik verwacht niet dat een 11 en 9 jarige dat (goed) kunnen doen.

Staan de ouders hier eigenlijk achter? Heb nooit iets gehoord daarover....

PS ik zou ook graag een rijfilmpje willen zien van dit jaar.

Shetloveerrr
Berichten: 329
Geregistreerd: 12-06-16

Re: Shetlander kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 16:50

@Evie3, mag ik vragen hoe lang je bent?

Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 18:51

Ondanks dat ik heel sterk het gevoel krijg dat er straks een funvideo geplaatst wordt, omdat dit allemaal een grote grap is, wil ik er toch nog even serieus op reageren. Wij hebben een 8 jarig meisje dat regelmatig hier komt om de mini Shet te borstelen. Zij mag alleen onder toezicht wat met de pony ondernemen, omdat ik weet dat zij totaal geen gevaar ziet en omdat paarden/pony's - hoe braaf ze ook in eerste instantie zijn - altijd onverwacht kunnen reageren. Die kan echt niet zonder hulp van een volwassene een pony inrijden, hoe netjes zij de pony ook rijdt en hoe vertrouwd die twee er op het eerste gezicht ook uitzien. De mini Shet is op zich heel lief voor haar, maar heeft ook zo nu en dan typische Shet-streken. Dan houdt zij de pony echt niet meer. Hoe kleiner hoe venijner is niet voor niets een uitdrukking. Een goede ouder verdiept zich eerst in de materie voordat het tot koop overgaat en overweegt deskundige hulp voor diens kind en pony. Shetjes worden helaas nog altijd onderschat en de kennis en kunde van veel Pennymeisjes ook.

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 19:38

En sommige kinderen zijn gewoon erg handig.
Ken er ook een van 13. Ken haar nu een jaar.
Zij beleerd wel een groen paard. En daar kreeg ze alleen de eerste paar keer hulp bij.

Zou het mijn dochter niet laten doen. Maar eerlijk is eerlijk. Ze heeft wel het gevoel en de techniek.
Wij op stal proberen haar wel in het oog te houden. Maar dat zijn wij volwassen vrouwen die dat dan op eigen initiatief doen. Haar ouders en de halve mede eigenaar laten haar gewoon alleen haar gang gaan.


Soms schrik ik wel dat ik mij bedenk dat ze nog maar 2,5 jaar rijdt. Naïef.. ja dat nog wel.
Maar de kunde is er.

Deze is bijna verkocht en dan komt er weer een groen paard.

Mimi_5
Berichten: 14
Geregistreerd: 28-02-21

Re: Shetlander kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 23:03

Je kunt niet zomaar een paard beleren! Als je hulp krijgt van iemand die het al kan dan lukt het dan wel maar het lijkt me niet gemakkelijk. En een paard heeft zo een moment dat die niet alles doet wat jij wilt dus daar moet je dan ook je best voor doen om dat te regelen. De band tussen je paard en jij moet goed zijn.

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 23:11

Knert schreef:
En sommige kinderen zijn gewoon erg handig.
Ken er ook een van 13. Ken haar nu een jaar.
Zij beleerd wel een groen paard. En daar kreeg ze alleen de eerste paar keer hulp bij.

Zou het mijn dochter niet laten doen. Maar eerlijk is eerlijk. Ze heeft wel het gevoel en de techniek.
Wij op stal proberen haar wel in het oog te houden. Maar dat zijn wij volwassen vrouwen die dat dan op eigen initiatief doen. Haar ouders en de halve mede eigenaar laten haar gewoon alleen haar gang gaan.


Soms schrik ik wel dat ik mij bedenk dat ze nog maar 2,5 jaar rijdt. Naïef.. ja dat nog wel.
Maar de kunde is er.

Deze is bijna verkocht en dan komt er weer een groen paard.

Je hoeft er maar 1 verkeerde tussen te zitten die goed met je aan de kletter gaat. Daar gaan al je ervaringen met inrijden.

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:41

Dit is een beetje off topic , maar omdat ik hier niks over hoor vraag ik het toch even.

Staat de Shetlander alleen of komt het met een andere pony te staan?

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:42

Amado7 schreef:
Knert schreef:
En sommige kinderen zijn gewoon erg handig.
Ken er ook een van 13. Ken haar nu een jaar.
Zij beleerd wel een groen paard. En daar kreeg ze alleen de eerste paar keer hulp bij.

Zou het mijn dochter niet laten doen. Maar eerlijk is eerlijk. Ze heeft wel het gevoel en de techniek.
Wij op stal proberen haar wel in het oog te houden. Maar dat zijn wij volwassen vrouwen die dat dan op eigen initiatief doen. Haar ouders en de halve mede eigenaar laten haar gewoon alleen haar gang gaan.



Soms schrik ik wel dat ik mij bedenk dat ze nog maar 2,5 jaar rijdt. Naïef.. ja dat nog wel.
Maar de kunde is er.

Deze is bijna verkocht en dan komt er weer een groen paard.

Je hoeft er maar 1 verkeerde tussen te zitten die goed met je aan de kletter gaat. Daar gaan al je ervaringen met inrijden.


Geldt ook voor een volwassene?
Het is mijn keuze ook niet hoor.

Maar je reflectie geldt net zo goed voor een volwassene

marianxbas
Berichten: 2
Geregistreerd: 29-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:43

beste mensen ik heb op mn 10 zelf ook een pony ingereden hoor dus t kan best

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:14

Is het al vakantie?!

Nee, even serieus. Niet aanmorrelen zonder (professionele) hulp. Je voelt jezelf heel wijs en stoer, maar het gaat hier om levende dieren en niet om een fiets die je kan gebruiken zoals je wenst. Ik houd m'n hart vast..