Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 90 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Shetlander kopen

 
Profiel   

Sammiex2000 schreef
Dat dus, maar ik heb wel eens eerder een 12-jarige uit proberen te leggen maar ze moeten blijkbaar eerst hun nek breken... ouders vaak ook geen verstand van paarden en die weten niet half waar kind mee bezig is


Gelukkig is een Shet niet groot en de grond dichtbij...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 13:59 



 
Profiel   

Storm schreef
Gelukkig is een Shet niet groot en de grond dichtbij...

Dat wel, maar er zijn maar weinig echte kindershetjes.
Mijn nichtje is ook 11 en past echt voor geen meter meer op mijn grote maat shetlander.
Dus in dat opzicht denk ik dat TS ook even moet kijken of zij überhaupt wel op een shetlander past.
Beter zou zijn dat de ouders van de vriendin die de pony gaan kopen (dus waar het over gaat in dit topic), kijken naar een goed beleerde shetlander, die de basis al kent.
Dan kunnen ze er daarna samen nog veel plezier aan hebben om ze andere dingen te leren.
Maar inrijden op die leeftijd is niet fair richting de shetlander.

Mijn 11 jarig nichtje en 13 jarige groom mogen wel de pony's longeren, werken aan de lange lijnen en af en toe onder begeleiding van mij stukje mennen (op eigen wei) en we doen vaak wat agility en vrijheidsdressuur aan de hand, maar op rijden niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 14:35 



 
Profiel   

Ha TS,
Mijn voorgangers hebben enerzijds wel gelijk, op 11 jarige leeftijd is het lastig te geloven dat iemand al 5 pony’ s heeft ingereden en daardoor al zo veel ervaring heeft opgebouwd, maar als jij er plezier in hebt en het samen doet met iemand die jou kan helpen dan maakt dat allemaal niks uit. Natuurlijk, alles kan beter en je kunt een dure instructrice erbij halen, maar soms is het uiterste niet mogelijk en kan het ook op een andere manier.
Zelf heb ik mijn shetlander gekregen toen ik 7 was, een draak van een pony. Hij beet, trok, duwde en ik weet niet wat nog meer, maar tot mijn twaalfde heb ik alle plezier van de wereld met hem gehad. Ik heb veel hulp van mijn moeder, mijn oppas (zelf ook bekend in de paardenwereld) vriendinnen en later een instructrice gehad.
Ik zou zeggen leer de pony eerst fijn mee te lopen, dan er op te zitten, stap, draf en galop. Hierna kun je wat sprongetjes erbij pakken en wat gaan experimenteren met dressuuroefeningen. Dat gaat vanzelf als je er eenmaal bent.
Veel succes en vooral plezier ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 15:13 



 
Profiel   

Evie3 schreef
Storm schreef
Lieve schat, je hebt geen pony's ingereden, je hebt erop gezeten en ze aan het gewicht laten wennen. Dat is heel goed van je, maar inrijden is iets anders.
Ga lekker aan de slag met de Shet, vanaf de grond (heel belangrijk) en later onder de man. Leer de Shet netjes sturen en op de beenhulp reageren. Gebruik je stem en wees voorzichtig. Zorg dat je goede begeleiding hebt en een goede instructrice.



Ik heb:
Ik leer mijn shets grondwerk en heb daar veel ervaring mee. Met inrijden bedoel ik:

eerst 'hangen' en laten wennen. Dan zitten, zadeltje wennen, bitje wennen enz. Daarna leer ik draven galop enz. Dan evt. springen of dressuur dingentjes.

Bij inrijden komt meer kijken alleen stap, draf en galop. Je moet een pony ook correct kunnen rijden, denk aan hem leren zijn lichaam te gebruiken, recht rijden, ontspannen kunnen lopen, achterbeen er goed onder etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 15:29 



 
Profiel   

Evie3 schreef
LiannePuthzy schreef
Wat is de reden dat zij alleen een shet mag? Als ze zo een groeispurt krijgt past ze er namelijk denk ik niet meer op


Kosten.

Maar al kan ze er maar een half jaar op rijden, ik heb veel ervaring met handwerk, dus dat gaan we dan doen

In welke opzichten zal volgens jullie een shetlander dan goedkoper zijn dan ieder ander paard? (behalve dan dat hij natuurlijk minder zal eten, maar gewoon een vraagje uit interesse)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 15:30 



 
Profiel   

Evie3 schreef
LiannePuthzy schreef
Wat is de reden dat zij alleen een shet mag? Als ze zo een groeispurt krijgt past ze er namelijk denk ik niet meer op


Kosten.

Maar al kan ze er maar een half jaar op rijden, ik heb veel ervaring met handwerk, dus dat gaan we dan doen

Je zegt eerst dat de pony niet verkocht zal worden als hij braaf kan stappen, draven en galopperen onder het zadel. Maar nu zeg je dat het niet uitmaakt als ze er maar een half jaar op kan. Wat is dan het nut om hem in/door te rijden om hem vervolgens te houden om te grondwerken etc omdat ze er na een half jaar niet meer op past?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 15:32 



 
Profiel   

Gezien de leeftijd van de topicstarter verplaats ik het topic naar YRT.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 17:28 



 
Profiel   

Evie3 schreef
LiannePuthzy schreef
Wat is de reden dat zij alleen een shet mag? Als ze zo een groeispurt krijgt past ze er namelijk denk ik niet meer op


Kosten.

Maar al kan ze er maar een half jaar op rijden, ik heb veel ervaring met handwerk, dus dat gaan we dan doen

Shets kunnen evengoed heel duur zijn. Tegenwoordig haal je ze niet meer op voor een kratje bier. Daarnaast kosten ze (over het hele jaar genomen) maandelijks ook een hoop geld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-21 19:12 



 
Profiel   

Kosten.

Maar al kan ze er maar een half jaar op rijden, ik heb veel ervaring met handwerk, dus dat gaan we dan doen[/quote]
Shets kunnen evengoed heel duur zijn. Tegenwoordig haal je ze niet meer op voor een kratje bier. Daarnaast kosten ze (over het hele jaar genomen) maandelijks ook een hoop geld.[/quote]

We hebben er een voor 500, mooie prijs. En een voor 300. de kosten van voer enz weet je wel met 8 jaar ervaring

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 12:08 



 
Profiel   

Evie3 schreef
We hebben er een voor 500, mooie prijs. En een voor 300. de kosten van voer enz weet je wel met 8 jaar ervaring


8 jaar ervaring?
Je was toch 11?
Op je 3e hield je al bij wat een pony kost?

Meisje, ik denk echt dat jij jezelf enorm overschat.
In alles.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 12:16 



 

Hoe Meer jij over je ervaring praat , hoe minder serieus mensen het gaan nemen. dat is niet persoonlijk, maar dat is mijn 22 jaar lang ervaring met mensen, hoe meer ze weten hoe minder ze er vaak over opscheppen.

Kijk wat je hiervoor omschrijft met de volgorde van zadeltje wennen en hangen en aan bit wennen, dat is best goed, maar dat weet iedereen dat kun je gewoon op Google vinden. dus dan zou iedereen een paard kunnen beleren. Maar wat je gaat doen als je er voor de eerste keer op zit en de pony gaat knetter hard aan de haal, dat staat er vaak niet bij. En hoe je gaat reageren als de pony begint te steigeren als jij er voor het eerst een bit in hangt, dat vertel je ook niet. Het kan hartstikke leuk worden, als je maar goede begeleiding hebt. Goede les is duur, en aangezien er al een kleine pony moet komen omdat een grote te duur is, wordt het denk ik lastig. Ouders met ervaring kunnen je natuurlijk gratis helpen, maar zo te lezen zijn die er ook niet, Anders lieten ze je niet alleen met een jonge pony rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 12:28 



 
Profiel   

Wat leuk dat jullie een pony mogen <3 !
Als jullie te groot worden kunnen jullie mischien gaan mennen...? Ik ben mijn shet er voor aan het bekeren.. een beetje speelende wijs en lekker rustig aan. Ik ben 14 en was op mijn 10e al te groot voor onze andere shet. Ze zeggen dat je Max 50 kg mag wegen en 1.50 groot mag zijn voor een shet. Mischien is een b pony ook wel leuk? Ik pas er met mijn 1.60 noch steeds op en er hebben lekker veel plezier. Dan kun je er ook langer mee rijden.. in kosten maakt het absoluut niet uit. Mischien wel voor de b pony, die sloopt haar halster wel eens... hihi!
Veel succes met een pony te vinden. Op mp staan er afentoe ook wel wat gratis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 12:57 



 
Profiel   

Maar wie gaat die shet voor haar kopen en onderhouden? Waarom zouden ouders investeren in een pony waar ze maar zo kort op kan rijden?
En een shet heeft ook gewone kosten. Die moet ook onderhouden wordenm bekapt, naar de tandarts, ontwormt, kan ziek worden etc. Enten bijv kost echt niet minder omdat het een shet is.

Onze zoon was 3 dat hij zijn shet kreeg en zat er alleen wat op heel af en toe aan de hand. Ik ben zelf grondwerk gaan doen. En ondanks mijn toen lichte gewicht van rond de 47kg, heb ik er niet over gedacht om erop te gaan rijden.
Nam hem wel naast mijn pony mee.

Met 5 werd onze zoon vanzelf wat handiger en hebbenw e dus samen, spelenderwijs de pony meer doorgereden. Ondanks mijn jarenlange ervaring en begeleiding bij elke stap, is hij er alsnog tientallen keren afgevallen. Hij was het eerste jongetje op school die een salto kon...........

Toen hij er handig mee werd en de pony leuk kon rijden heeft hij ongeveer tot zijn 10e lol gehad. Hij was echt niet groot of zwaar, maar benen werden wel lang en de shet groeide niet mee.
We maakten nog weleens een ritje samen, maar toen al kreeg zelfs hij commentaar of hij er nog op ging.
De pony kon toen echt veel; basis western, roll back, back up, wisselen. Ondanks dat, kwamen kleine kinderen er zonder begeleiding echt niet mee weg.

De shet heeft wat stil gestaan en toen onze zoon 12 was voor de sulky beleerd. Shetjes zijn echte werkers en hij bloeide enorm op. Nog jaren veel plezier gehad met de sulky.

We hebben hem nu 21jr en hij staat hier nog gezellig met de rest en gaat mee wandelen. Maar het is een volwaardig paard met behoeften. Hij heeft 2x iets gehad wat ons op hoge kosten heeft gejaagd, maar heb voor hem elk dubbeltje over.
Maar er is geen veearts of kliniek die de helft gaat rekenen, omdat ze klein zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 13:14 



 
Profiel   

Wij hebben nu bijna ene jaar een Shet en die kost niet perse minder dan m’n D-pony. Ja, ze eet minder en er gaat minder gewicht wormen spuit in, maar ook dit beest poept en piest en wil ook mooie hoeven :') .

Maar we hebben er ook gewoon kosten aan, en spullen voor een Shet zijn niet per definitie veel goedkoper dan voor een ‘groot paard’.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 13:17 



 

Jongens, zij krijgt geen pony hè. Haar vriendin krijgt een pony, en zij gaat hem beleren omdat ze al veel ervaring heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 13:43 



 
Profiel   

Waarom zou een Shetlander minder kosten? De DA kosten, stalling, hoefsmid en overige dingen zijn toch niet goedkoper?

Het enige wat goedkoper zou kunnen zijn is de ruimte maar je gaat een Shetlander niet in een kleinere stal stoppen omdat hij kleiner is. Dat doe je ook niet bij kinderen en hun kamers.


Ik ga overging wel mee met de reacties hierboven. Vaak zijn dingen voor kinderen al wat heftiger dan het daadwerkelijk is.

Ik ben ook 11 jaar trouwens, en ik vind het helemaal zelf beleren van pony’s toch echt een beetje overdreven. Waarschijnlijk is dit omdat je wat enthousiast bent omdat je een jonge pony hebt ‘beleerd’. Zelf heb ik een vriendin die ook een pony heeft ‘beleerd’. Maar achteraf bleek het gewoon te zijn dat ze op een pony had gereden die een tijdje gelden was beleerd maar wel heel braaf was.

Absoluut niet stom bedoeld natuurlijk, wel realistisch blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 18:48 



 

Kerst1234 schreef
Waarom zou een Shetlander minder kosten? De DA kosten, stalling, hoefsmid en overige dingen zijn toch niet goedkoper?

Het enige wat goedkoper zou kunnen zijn is de ruimte maar je gaat een Shetlander niet in een kleinere stal stoppen omdat hij kleiner is. Dat doe je ook niet bij kinderen en hun kamers.


Ik ga overging wel mee met de reacties hierboven. Vaak zijn dingen voor kinderen al wat heftiger dan het daadwerkelijk is.

Ik ben ook 11 jaar trouwens, en ik vind het helemaal zelf beleren van pony’s toch echt een beetje overdreven. Waarschijnlijk is dit omdat je wat enthousiast bent omdat je een jonge pony hebt ‘beleerd’. Zelf heb ik een vriendin die ook een pony heeft ‘beleerd’. Maar achteraf bleek het gewoon te zijn dat ze op een pony had gereden die een tijdje gelden was beleerd maar wel heel braaf was.

Absoluut niet stom bedoeld natuurlijk, wel realistisch blijven.


Kijk dat is nou een volwassene reactie! Ik rijd al 18 jaar, ook jonge paarden, maar het beleren laat ik aan mijn instructrice over. Dat is een vak apart

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 19:03 



 
Profiel   

Sammiex2000 schreef
Hoe Meer jij over je ervaring praat , hoe minder serieus mensen het gaan nemen. dat is niet persoonlijk, maar dat is mijn 22 jaar lang ervaring met mensen, hoe meer ze weten hoe minder ze er vaak over opscheppen.

Kijk wat je hiervoor omschrijft met de volgorde van zadeltje wennen en hangen en aan bit wennen, dat is best goed, maar dat weet iedereen dat kun je gewoon op Google vinden. dus dan zou iedereen een paard kunnen beleren. Maar wat je gaat doen als je er voor de eerste keer op zit en de pony gaat knetter hard aan de haal, dat staat er vaak niet bij. En hoe je gaat reageren als de pony begint te steigeren als jij er voor het eerst een bit in hangt, dat vertel je ook niet. Het kan hartstikke leuk worden, als je maar goede begeleiding hebt. Goede les is duur, en aangezien er al een kleine pony moet komen omdat een grote te duur is, wordt het denk ik lastig. Ouders met ervaring kunnen je natuurlijk gratis helpen, maar zo te lezen zijn die er ook niet, Anders lieten ze je niet alleen met een jonge pony rijden.


ik heb ook op steigerende pony's gereden. Maar ok, het gaat niet over het inrijden, maar over daarna. Gwn voor de leuk. Ik wil niet opscheppen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 19:35 



 
Profiel   

Evie3 schreef
Sammiex2000 schreef
Hoe Meer jij over je ervaring praat , hoe minder serieus mensen het gaan nemen. dat is niet persoonlijk, maar dat is mijn 22 jaar lang ervaring met mensen, hoe meer ze weten hoe minder ze er vaak over opscheppen.

Kijk wat je hiervoor omschrijft met de volgorde van zadeltje wennen en hangen en aan bit wennen, dat is best goed, maar dat weet iedereen dat kun je gewoon op Google vinden. dus dan zou iedereen een paard kunnen beleren. Maar wat je gaat doen als je er voor de eerste keer op zit en de pony gaat knetter hard aan de haal, dat staat er vaak niet bij. En hoe je gaat reageren als de pony begint te steigeren als jij er voor het eerst een bit in hangt, dat vertel je ook niet. Het kan hartstikke leuk worden, als je maar goede begeleiding hebt. Goede les is duur, en aangezien er al een kleine pony moet komen omdat een grote te duur is, wordt het denk ik lastig. Ouders met ervaring kunnen je natuurlijk gratis helpen, maar zo te lezen zijn die er ook niet, Anders lieten ze je niet alleen met een jonge pony rijden.


ik heb ook op steigerende pony's gereden. Maar ok, het gaat niet over het inrijden, maar over daarna. Gwn voor de leuk. Ik wil niet opscheppen

En weet je ook hoe je een pony recht kan stellen, op de achterhand laten lopen en correct nagefelijk + rug goed gebruiken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 19:37 



 
Profiel   

Kerst1234 schreef
Waarom zou een Shetlander minder kosten? De DA kosten, stalling, hoefsmid en overige dingen zijn toch niet goedkoper?

Het enige wat goedkoper zou kunnen zijn is de ruimte maar je gaat een Shetlander niet in een kleinere stal stoppen omdat hij kleiner is. Dat doe je ook niet bij kinderen en hun kamers.


Ik ga overging wel mee met de reacties hierboven. Vaak zijn dingen voor kinderen al wat heftiger dan het daadwerkelijk is.

Ik ben ook 11 jaar trouwens, en ik vind het helemaal zelf beleren van pony’s toch echt een beetje overdreven. Waarschijnlijk is dit omdat je wat enthousiast bent omdat je een jonge pony hebt ‘beleerd’. Zelf heb ik een vriendin die ook een pony heeft ‘beleerd’. Maar achteraf bleek het gewoon te zijn dat ze op een pony had gereden die een tijdje gelden was beleerd maar wel heel braaf was.

Absoluut niet stom bedoeld natuurlijk, wel realistisch blijven.



Haha.de kosten van alles weet ik wel. Ik heb piny's opgeleid tot brave manegepony's en spring shetties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 19:37 



 
Profiel   

Sammiex2000 schreef
Storm schreef
Lieve schat, je hebt geen pony's ingereden, je hebt erop gezeten en ze aan het gewicht laten wennen. Dat is heel goed van je, maar inrijden is iets anders.
Ga lekker aan de slag met de Shet, vanaf de grond (heel belangrijk) en later onder de man. Leer de Shet netjes sturen en op de beenhulp reageren. Gebruik je stem en wees voorzichtig. Zorg dat je goede begeleiding hebt en een goede instructrice.


Dat dus, maar ik heb wel eens eerder een 12-jarige uit proberen te leggen maar ze moeten blijkbaar eerst hun nek breken... ouders vaak ook geen verstand van paarden en die weten niet half waar kind mee bezig is



haha. Ik heb echt ervaring

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 19:38 



 
Profiel   

Evie3 schreef
Kerst1234 schreef
Waarom zou een Shetlander minder kosten? De DA kosten, stalling, hoefsmid en overige dingen zijn toch niet goedkoper?

Het enige wat goedkoper zou kunnen zijn is de ruimte maar je gaat een Shetlander niet in een kleinere stal stoppen omdat hij kleiner is. Dat doe je ook niet bij kinderen en hun kamers.


Ik ga overging wel mee met de reacties hierboven. Vaak zijn dingen voor kinderen al wat heftiger dan het daadwerkelijk is.

Ik ben ook 11 jaar trouwens, en ik vind het helemaal zelf beleren van pony’s toch echt een beetje overdreven. Waarschijnlijk is dit omdat je wat enthousiast bent omdat je een jonge pony hebt ‘beleerd’. Zelf heb ik een vriendin die ook een pony heeft ‘beleerd’. Maar achteraf bleek het gewoon te zijn dat ze op een pony had gereden die een tijdje gelden was beleerd maar wel heel braaf was.

Absoluut niet stom bedoeld natuurlijk, wel realistisch blijven.



Haha.de kosten van alles weet ik wel. Ik heb piny's opgeleid tot brave manegepony's en spring shetties.

Fijn dat je de kosten weet, maar waarom denk je dan alsnog dat een shet (behalve aankoopprijs) goedkoper zal zijn dan een grotere rijpony??

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 19:38 



 
Profiel   

superpony schreef
Maar wie gaat die shet voor haar kopen en onderhouden? Waarom zouden ouders investeren in een pony waar ze maar zo kort op kan rijden?
En een shet heeft ook gewone kosten. Die moet ook onderhouden wordenm bekapt, naar de tandarts, ontwormt, kan ziek worden etc. Enten bijv kost echt niet minder omdat het een shet is.

Onze zoon was 3 dat hij zijn shet kreeg en zat er alleen wat op heel af en toe aan de hand. Ik ben zelf grondwerk gaan doen. En ondanks mijn toen lichte gewicht van rond de 47kg, heb ik er niet over gedacht om erop te gaan rijden.
Nam hem wel naast mijn pony mee.

Met 5 werd onze zoon vanzelf wat handiger en hebbenw e dus samen, spelenderwijs de pony meer doorgereden. Ondanks mijn jarenlange ervaring en begeleiding bij elke stap, is hij er alsnog tientallen keren afgevallen. Hij was het eerste jongetje op school die een salto kon...........

Toen hij er handig mee werd en de pony leuk kon rijden heeft hij ongeveer tot zijn 10e lol gehad. Hij was echt niet groot of zwaar, maar benen werden wel lang en de shet groeide niet mee.
We maakten nog weleens een ritje samen, maar toen al kreeg zelfs hij commentaar of hij er nog op ging.
De pony kon toen echt veel; basis western, roll back, back up, wisselen. Ondanks dat, kwamen kleine kinderen er zonder begeleiding echt niet mee weg.

De shet heeft wat stil gestaan en toen onze zoon 12 was voor de sulky beleerd. Shetjes zijn echte werkers en hij bloeide enorm op. Nog jaren veel plezier gehad met de sulky.

We hebben hem nu 21jr en hij staat hier nog gezellig met de rest en gaat mee wandelen. Maar het is een volwaardig paard met behoeften. Hij heeft 2x iets gehad wat ons op hoge kosten heeft gejaagd, maar heb voor hem elk dubbeltje over.
Maar er is geen veearts of kliniek die de helft gaat rekenen, omdat ze klein zijn.


ik en mijn vriendin kopen hem. Ik heb3 pony's, dus weet wel wat alles kost. Ik doe veel handwerk, dus dat kan als ze niet meerrijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 19:40 



 
Profiel   

Isapaardje schreef
Storm schreef
Gelukkig is een Shet niet groot en de grond dichtbij...

Dat wel, maar er zijn maar weinig echte kindershetjes.
Mijn nichtje is ook 11 en past echt voor geen meter meer op mijn grote maat shetlander.
Dus in dat opzicht denk ik dat TS ook even moet kijken of zij überhaupt wel op een shetlander past.
Beter zou zijn dat de ouders van de vriendin die de pony gaan kopen (dus waar het over gaat in dit topic), kijken naar een goed beleerde shetlander, die de basis al kent.
Dan kunnen ze er daarna samen nog veel plezier aan hebben om ze andere dingen te leren.
Maar inrijden op die leeftijd is niet fair richting de shetlander.

Mijn 11 jarig nichtje en 13 jarige groom mogen wel de pony's longeren, werken aan de lange lijnen en af en toe onder begeleiding van mij stukje mennen (op eigen wei) en we doen vaak wat agility en vrijheidsdressuur aan de hand, maar op rijden niet.




het is een grote shet

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 19:42 



 
Profiel   

Maar goed, je bent 11 jaar, dan mag je natuurlijk niet met een vriendinnetje een pony kopen.
Er zal niemand zijn die aan zulke kleine kinderen een pony durft te verkopen, hij zou er nog mee in de problemen mee kunnen komen.
Dus ik neem aan dat jouw ouders of de ouders van je vriendin de pony gaan kopen.

Toch vind ik het wel aardig van jou dat jij jouw geld wilt geven aan je vriendin zodat zij een pony kan kopen, zodat jij de pony kan inrijden. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 19:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 90 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen