Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 90 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Shetlander kopen

 
Profiel   

Nogmaals; jullie ouders zijn verantwoordelijk en ik hoop dat die ook verantwoordelijkheid nemen.

Ik was ook een licht, klein poppetje en dan is het handig om even op een pony te zetten. Maar tegelijk neem je risico's met kinderen, ongeacht leeftijd.

En je kan nu wel zeggen dat je ervaring hebt en dat voelt vast ook zo, maar die paar jaar is echt geen ervaring. Daar kom je nog wel achter later, zeg over 30 jaar en dit ooit terugleest.
Maar ik begrijp het. Ik vond mezelf ook heel wat als ik een beetje kon rond rijden, springen, wedstrijden rijden etc.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 20:49 



 
Profiel   

Ja, ik was ook 11 toen ik een daadwerkelijk paard ''inreed'' kon er op stappen, draven en galopperen. Ik was helemaal trots, met halster, zonder zadel het bos onveilig maken.
Ga alsjeblieft niet zelf aanklote. Dit paard werd voor mij uiteindelijk te veel en ik wist niet wat ik deed, zowel onder het zadel niet als op de grond niet. Ik heb enorm veel van hem geleerd, daar niet van, maar om niet dezelfde fout als mij te herhalen; Neem een volwassenen! Met inrijd-ervaring. Als de shetlander nog niet beleerd is, ga alsjeblieft niet eens denken aan barrel-racen...... Ook dressuur is jaren lang opbouwen van de spieren en het juiste gevoel, het is niet een kunstje voor de afwisseling. Heeft de shetlander ook helemaal niks aan want die weet niet wat hem overkomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 20:54 



 
Profiel   

Wacht je hebt ervaring maar je vraagt om hulp? :')
Inrijden is de basis, dattie luisterd naar je hulpen/aanwijzigingen en je m onder controle hebt. Vrijheids dressuur en andere dingen staan daar los van.
Dus of je hebt geen ervaring (logisch als je 11 jaar bent) en je wil dat bokt je pony gaat inrijden (da gaat nie lukken via een schermpje) of je hebt de vraag gewoon heel scheef gesteld :j
Maar gezien je leeftijd klinkt dit allemaal erg penny-achtig met steigerende paarden die je hebt "opgeleid' dus wees eens eerlijk; Heb je nou echt die stoere ervaring, of ben je gewoon een stalmeisje die eens wil proberen om een shetje braaf te maken?
Zelf zou ik zeggen het laatste, en dan is het beste om nog effies te blijven leren op maneges en andere stallen :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 20:58 



 
Profiel   

Carol_Beer schreef
Wacht je hebt ervaring maar je vraagt om hulp? :')
Inrijden is de basis, dattie luisterd naar je hulpen/aanwijzigingen en je m onder controle hebt. Vrijheids dressuur en andere dingen staan daar los van.
Dus of je hebt geen ervaring (logisch als je 11 jaar bent) en je wil dat bokt je pony gaat inrijden (da gaat nie lukken via een schermpje) of je hebt de vraag gewoon heel scheef gesteld :j
Maar gezien je leeftijd klinkt dit allemaal erg penny-achtig met steigerende paarden die je hebt "opgeleid' dus wees eens eerlijk; Heb je nou echt die stoere ervaring, of ben je gewoon een stalmeisje die eens wil proberen om een shetje braaf te maken?
Zelf zou ik zeggen het laatste, en dan is het beste om nog effies te blijven leren op maneges en andere stallen :Y)


ik vraag niet om hulp, maar ideeen voor na het inrijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 21:20 



 
Profiel   

Evie3 schreef
Carol_Beer schreef
Wacht je hebt ervaring maar je vraagt om hulp? :')
Inrijden is de basis, dattie luisterd naar je hulpen/aanwijzigingen en je m onder controle hebt. Vrijheids dressuur en andere dingen staan daar los van.
Dus of je hebt geen ervaring (logisch als je 11 jaar bent) en je wil dat bokt je pony gaat inrijden (da gaat nie lukken via een schermpje) of je hebt de vraag gewoon heel scheef gesteld :j
Maar gezien je leeftijd klinkt dit allemaal erg penny-achtig met steigerende paarden die je hebt "opgeleid' dus wees eens eerlijk; Heb je nou echt die stoere ervaring, of ben je gewoon een stalmeisje die eens wil proberen om een shetje braaf te maken?
Zelf zou ik zeggen het laatste, en dan is het beste om nog effies te blijven leren op maneges en andere stallen :Y)


ik vraag niet om hulp, maar ideeen voor na het inrijden.


Die dingen komen dan vanzelf wel lijkt mij, je kan je beter nu eerst op het inrijden zelf richten, de rest komt dan wel :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 21:22 



 
Profiel   

Wacht je hebt ervaring maar je vraagt om hulp? :')
Inrijden is de basis, dattie luisterd naar je hulpen/aanwijzigingen en je m onder controle hebt. Vrijheids dressuur en andere dingen staan daar los van.
Dus of je hebt geen ervaring (logisch als je 11 jaar bent) en je wil dat bokt je pony gaat inrijden (da gaat nie lukken via een schermpje) of je hebt de vraag gewoon heel scheef gesteld :j
Maar gezien je leeftijd klinkt dit allemaal erg penny-achtig met steigerende paarden die je hebt "opgeleid' dus wees eens eerlijk; Heb je nou echt die stoere ervaring, of ben je gewoon een stalmeisje die eens wil proberen om een shetje braaf te maken?
Zelf zou ik zeggen het laatste, en dan is het beste om nog effies te blijven leren op maneges en andere stallen :Y)
[/quote]

ik vraag niet om hulp, maar ideeen voor na het inrijden.[/quote]

Die dingen komen dan vanzelf wel lijkt mij, je kan je beter nu eerst op het inrijden zelf richten, de rest komt dan wel :j[/quote]


weet ik het was ook vor later, gwn ff tussendoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 21:24 



 
Profiel   

Evie3 schreef
Inrijden oftewel beleren is nooit wat anders. Dat is altijd het leren van de basis. Als die er goed in zit kun je verder. Barrel racen heeft niets met inrijden te maken maar is een sportonderdeel wat je later zou kunnen doen.


Dat bedoelde ik ook *D Iets voor na de bassis[/quote]
Maar waarom heb je het dan over inrijden? En waarom ga je er niet gewoon mee starten en zie je over een half jaar wel wat de pony eventueel leuk vind om te doen?

Als ik een paard ga inrijden denk ik echt niet al na over barrel racen tenzij het een paard betreft dat er voor is gefokt en gekocht.

Start, zorg voor een goede basis. Doe een keer een sprongetjes meepakken, bosritjes, een obstakel parcours (is ook leuk om vanaf de grond te doen) en kijk dan waar z'n talent en mogelijkheden liggen.[/quote]


Ik vertel alleen dat ik de pony ga inrijden. Haha. Ik heb vaker barrel racing gedaan met shets, op een manege (vroeger). Ik vroeg het alleen om te kijken van, kijk zegmaar:
als iemand zegt, voltige is echt leuk voor een shet.
Kan ik dat miss later, over een tijdje, gaan doen. Het was meer voor de leuk *D[/quote]


Pardon?
Inleren/ beleren is nooit wat anders?

Meisje toch, het beleren van ieder paard/ pony of welk dier dan ook is anders.
Als je echt zoveel ervaring hebt zou je dat toch moeten weten?

Was het maar zo simpel, als dat jij hier zo stellig beweert.
Ik bewonder je zelfvertrouwen, maar blijf ook open staan om advies van de echte kenners aan te nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 21:40 



 
Profiel   

Evie3 schreef
Wacht je hebt ervaring maar je vraagt om hulp? :')
Inrijden is de basis, dattie luisterd naar je hulpen/aanwijzigingen en je m onder controle hebt. Vrijheids dressuur en andere dingen staan daar los van.
Dus of je hebt geen ervaring (logisch als je 11 jaar bent) en je wil dat bokt je pony gaat inrijden (da gaat nie lukken via een schermpje) of je hebt de vraag gewoon heel scheef gesteld :j
Maar gezien je leeftijd klinkt dit allemaal erg penny-achtig met steigerende paarden die je hebt "opgeleid' dus wees eens eerlijk; Heb je nou echt die stoere ervaring, of ben je gewoon een stalmeisje die eens wil proberen om een shetje braaf te maken?
Zelf zou ik zeggen het laatste, en dan is het beste om nog effies te blijven leren op maneges en andere stallen :Y)


Citaat
ik vraag niet om hulp, maar ideeen voor na het inrijden.

Die dingen komen dan vanzelf wel lijkt mij, je kan je beter nu eerst op het inrijden zelf richten, de rest komt dan wel :j



weet ik het was ook vor later, gwn ff tussendoor


Klinkt heel rommelig allemaal, er moet niks tussendoor, gewoon eerst inrijden en als je dat hebt gedaan kan je altijd weer wat nieuws bedenken. Je kan geen stap 2 doen als stap 1 geeneens lukt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 21:43 



 
Profiel   

Maar de vriendin vroeg of je een dier wilt inrijden. De dingen die jij opnoemt die jij nu alvast overweegt en waar je je al op verheugd, zoals barrelracen, voltige.. Dat heeft niks te maken met inrijden, dat is niet wat je vriendin van jou vraagt. Misschien wil ze zodra hij is ingereden zelf er mee aan de slag en is het helemaal niet de bedoeling dat jij er daarna nog op rijdt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 21:46 



 

Weet je wel wat professioneel laten beleren kost? Waarom denk je dat ook menig z ruiter dat geld dan uitgeeft om z’n paard te laten beleren? Als je z rijdt kun je immers een aardig rondje sturen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 21:47 



 
Profiel   

Het is maar een Shetlander hè, geen Elite merrie van Totilas.

Maar toch, je onderschat het enorm TS. En je overschat jezelf. Stop met alles rechtkletsen, zoek een fijne instructrice en zorg ervoor dat je verantwoordelijk met het beestje aan de slag gaat.

Oh wacht, hij moet eerst nog gekocht gaan worden... :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 21:50 



 
Profiel   

Grappig.. ideeën opdoen voor na het inrijden, gewoon voor tussendoor omdat ze zelf niet weet wat er is.

Heb altijd gedacht dat dubbeldam en Van Grunsven ‘het’ er even tussendoor deden _/-\o_
Met die vraag val je wat door de mand.

Nou ts, aan je zelfvertrouwen is niets mis. Maar probeer iets ingetogener te zijn.

Wel erg leuk dat je de pony in mag rijden. Weet je al wat het plan is van de eigenaar?

Vinden de ouders dit ook oké?
Met goede begeleiding kun je samen met je begeleider trainen naar nieuwe doelen. Succes

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 21:52 



 
Profiel   

7ofhearts schreef
Evie3 schreef
Inrijden oftewel beleren is nooit wat anders. Dat is altijd het leren van de basis. Als die er goed in zit kun je verder. Barrel racen heeft niets met inrijden te maken maar is een sportonderdeel wat je later zou kunnen doen.


Dat bedoelde ik ook *D Iets voor na de bassis
Citaat
Maar waarom heb je het dan over inrijden? En waarom ga je er niet gewoon mee starten en zie je over een half jaar wel wat de pony eventueel leuk vind om te doen?

Pardon?
Inleren/ beleren is nooit wat anders?

Meisje toch, het beleren van ieder paard/ pony of welk dier dan ook is anders.
Als je echt zoveel ervaring hebt zou je dat toch moeten weten?

Was het maar zo simpel, als dat jij hier zo stellig beweert.
Ik bewonder je zelfvertrouwen, maar blijf ook open staan om advies van de echte kenners aan te nemen.

Volgensmij is dat "inrijden/beleren is nooit wat anders" niet door haar geschreven maar is er iets misgegaan met citeren. Die persoon bedoelt dat inrijden/beleren nooit wat anders is dan de basis er op zetten, wat er ook bij staat ;) Dat heeft niks te maken met dat elk dier anders is.

(bij mij gaat vgm met de quote ook iets niet helemaal goed en staan er soms de verkeerde namen bij)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 22:04 



 
Profiel   

Evie3 schreef
het is een grote shet

Dat is de mijne ook, 113 cm maar liefst en dat is echt een reus onder de shetlanders, maar zelfs daarvoor is mijn nichtje van 11 te groot (en ze is niet extreem lang).
Dus doe jezelf en de pony een lol en koop een grotere pony als je echt wilt gaan rijden.
Wil je toch een shetlander, bespaar het beestje dan het gedoe met het inrijden want daar doe je hem of haar echt geen plezier mee.
Ga lekker grondwerken, agility, lange teugelen, wandelen, mennen, vrijheidsdressuur.
En dan niet voor 'er tussendoor' maar voor het serieuze werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 23:03 



 
Profiel   

Een licht, niet te groot kind van 10-12 kan best een shet een beetje doorrijden onder begeleiding!! zodat kinderen van 5-8jr bijv er een beetje leuk mee kunnen rijden. Shetlanders kunnen gewoon hele leuk, lieve, brave pony's zijn, maar veel willen gewoon wel werken. En heel veel worden verknald omdat ze als speelgoed worden behandeld.

En wat je kan doen ter afwisseling? Van alles, maar altijd onder begeleiding. Grondwerk of agility bijv zijn super leuk, maar je maakt de pony echt gefrustreerd als je geen idee hebt wat je doet, Aanwijzingen, beloning etc kijken gewoon nauw. Daar moet iemand bij staan die het je leert.

Barrel racen? NIET DOEN! Je maakt die pony kapot. Je ziet wat rond racen, maar er zit heel veel basis werk aan vooraf en er kan heel veel mis gaan.
Ook de reining sport; spinnen, stoppen, roll backs etc. NIET DOEN. Je maakt de pony echt helemaal kapot. Het is dressuurmatig hoog niveau qua trainen.
Onze shet kende wel wat, maar ook qua bouw is het gewoon echt eigenlijk te zwaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-21 01:19 



 
Profiel   

Evie3 schreef
Storm schreef
Lieve schat, je hebt geen pony's ingereden, je hebt erop gezeten en ze aan het gewicht laten wennen. Dat is heel goed van je, maar inrijden is iets anders.
Ga lekker aan de slag met de Shet, vanaf de grond (heel belangrijk) en later onder de man. Leer de Shet netjes sturen en op de beenhulp reageren. Gebruik je stem en wees voorzichtig. Zorg dat je goede begeleiding hebt en een goede instructrice.



Ik heb:
Ik leer mijn shets grondwerk en heb daar veel ervaring mee. Met inrijden bedoel ik:

eerst 'hangen' en laten wennen. Dan zitten, zadeltje wennen, bitje wennen enz. Daarna leer ik draven galop enz. Dan evt. springen of dressuur dingentjes.


Je hebt heel veel ervaring op je 11e? Maar dan moet je toch weten dat je een pony eerst aan zadel en bitje laat wennen en dan pas gaat hangen? Eer een paardje eenmaal is ingereden en zijn balans heeft gevonden ben je wel wat maanden verder. Dan kun je kijken wat de pony kan en leuk vind en wat je vriendin er vooral mee wilt bereiken. Want wijken etc zou ik nog niet gelijk doen nadat je er een rondje mee hebt kunnen galopperen. Diertje moet spieren opbouwen, kilometers maken onder het zadel, je vriendin moet samen met de pony de goede balans zien te vinden en de pony kunnen helpen hiermee.

Met andere woorden: Niet gelijk moeilijke dingen van de pony gaan vragen nadat je er een rondje op hebt kunnen galopperen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-21 01:39 



 
Profiel   

7ofhearts schreef
Evie3 schreef
Inrijden oftewel beleren is nooit wat anders. Dat is altijd het leren van de basis. Als die er goed in zit kun je verder. Barrel racen heeft niets met inrijden te maken maar is een sportonderdeel wat je later zou kunnen doen.










Pardon?
Inleren/ beleren is nooit wat anders?

Meisje toch, het beleren van ieder paard/ pony of welk dier dan ook is anders.
Als je echt zoveel ervaring hebt zou je dat toch moeten weten?

Was het maar zo simpel, als dat jij hier zo stellig beweert.
Ik bewonder je zelfvertrouwen, maar blijf ook open staan om advies van de echte kenners aan te nemen.



dat had ik ook niet gezegd!

tuurlijk is dat niet hetzelfde! elke keer anders

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-21 08:58 



 
Profiel   

Knert schreef
Grappig.. ideeën opdoen voor na het inrijden, gewoon voor tussendoor omdat ze zelf niet weet wat er is.

Heb altijd gedacht dat dubbeldam en Van Grunsven ‘het’ er even tussendoor deden _/-\o_
Met die vraag val je wat door de mand.

Nou ts, aan je zelfvertrouwen is niets mis. Maar probeer iets ingetogener te zijn.

Wel erg leuk dat je de pony in mag rijden. Weet je al wat het plan is van de eigenaar?

Vinden de ouders dit ook oké?
Met goede begeleiding kun je samen met je begeleider trainen naar nieuwe doelen. Succes



ik zette het berichtje 'tussendoor' even op bokt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-21 08:59 



 
Profiel   

Isapaardje schreef
Evie3 schreef
het is een grote shet

Dat is de mijne ook, 113 cm maar liefst en dat is echt een reus onder de shetlanders, maar zelfs daarvoor is mijn nichtje van 11 te groot (en ze is niet extreem lang).
Dus doe jezelf en de pony een lol en koop een grotere pony als je echt wilt gaan rijden.
Wil je toch een shetlander, bespaar het beestje dan het gedoe met het inrijden want daar doe je hem of haar echt geen plezier mee.
Ga lekker grondwerken, agility, lange teugelen, wandelen, mennen, vrijheidsdressuur.
En dan niet voor 'er tussendoor' maar voor het serieuze werk.



Ik heb een c pony waarop ik rijd. Het is een grote shet en ik pas erop . Mijn vriendin is 9

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-21 09:00 



 
Profiel   

Sammiex2000 schreef
Weet je wel wat professioneel laten beleren kost? Waarom denk je dat ook menig z ruiter dat geld dan uitgeeft om z’n paard te laten beleren? Als je z rijdt kun je immers een aardig rondje sturen


Ik zal je over een tijdje een video sturen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-21 09:03 



 
Profiel   

ik voel steeds meer nattigheid..... en worden we niet in de maling genomen?????? 8-) 8-) :P :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-21 09:29 



 
Profiel   

speurneusc schreef
ik voel steeds meer nattigheid..... en worden we niet in de maling genomen?????? 8-) 8-) :P :P



Dat krijg ik ook :D

Vast iemand in quarantaine die zich verveelt....nee ik ben het niet :')

En anders denk ik laat dat meisje lekker in haar waan. We zijn allemaal 11 geweest en dachten dat we de meest wilde hengst wel konden temmen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-21 09:41 



 
Profiel   

Cowgirl schreef
speurneusc schreef
ik voel steeds meer nattigheid..... en worden we niet in de maling genomen?????? 8-) 8-) :P :P



Dat krijg ik ook :D

Vast iemand in quarantaine die zich verveelt....nee ik ben het niet :')

En anders denk ik laat dat meisje lekker in haar waan. We zijn allemaal 11 geweest en dachten dat we de meest wilde hengst wel konden temmen.


jullie zijn zo leuk!blij dat ik op bokt zit, te schattig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-21 09:48 



 
Profiel   

Evie3 schreef
Amado7 schreef
Wat versta je onder ervaring ? :)

Het is natuurlijk altijd leuk om een dressuurshet te voorschijn te toveren. Op de juiste manier :)


Ik heb 5 shets ingereden. 2 voor een manege, 1 voor mezelf toen ik 6 jaar was en 3 andere, van kennissen. Ook heb ik nog een arabiertje ingereden voor een kennis. Ik heb dus ervaring. Ik wil dat het voor de pony leuk is en het leek me ook leuk om een keer iets anders te doen, zoals bijvoorbeeld dressuur. alleen dan op hoger niveau als alleen maar stap, draf, galop.


ja net als mijn nichtje zeker , de foto staat op facebook en ze word steeds weer gevraagd...maar mijn menig op mijn guppy shet komt ze niet. Omdat ze niet voor het dier is maar voor zichzelf met inrijden. Basis,Basis Basis en pas daarna kun je verder gaan...shetten zijn voor jonge kinderen en die hebben zeldzaam het nivo om te wijken en aan de teugel te lopen. Mijn eigen dochter zit al op een pony vanaf 2,5 nu is ze 7,5 ja die zou dat wel kunnen maar ze gaat liever bos en strand ritten maken , dus wat voor meerwaarde zou het aan de teugel,wijken hebben? Tenzij je hem weer duur wilt verkopen aan ouders die geen besef hebben van de onkunde van hun kind motorisch gezien en van het wezen shetlander....

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-21 10:27 



 
Profiel   

Even heel wat anders, waarom niet gewoon een al goed ingereden Shetlander kopen? :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-21 11:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 90 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen