een eigen pony

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 09:42

Romy_Nochi schreef:
Kijk miscchien is het waar en misschien niet. Ik heb even alles gelezen en ik heb ook zo mijn grote twijfels. NIet over het feit dat een kind geen paard kan beleren. Zelf heb ik een barock pinto van 2,5 die ik ga opleiden met goede begeleiding *\o/* Terwijl ik zelf 13 ben. Maar dan kan het alleen als je veel kennis hebt of hele goede begeleiding hebt. En ja ik heb veel twijfels en maak mij wat zorgen, maar goed daar ga ik niet over.

Ik kan niet echt voorstellen waar de pony komt omdat Ts daar niks over kwijt wilt. Beetje vreemd maar het kan een reden hebben. :?

En ik wil best mijn mening delen maar daar schieten we niks mee op. Echt niet. Jullie hoeven je ook niet af te vragen of ik ook een aah en ooeeeh kind ben want nee dat ben ik niet :) Ik sluit mij aan bij jullie allemaal, maar jullie hebben het duidelijk genoeg gemaakt.

En ik vind de mod ook heel erg kieskeurig die alleen maar goede dingen wilt horen vanwege de "leeftijd". Wat mij verbaast omdat iemand van 14-15 met al die tips respectvol en goed mee om kan gaan. :)

Mijn allergrootste tip van mij voor jou Ts:

Denk er langer over na En heel belangrijk; praat erover met anderen! :D

Ts je mag mij altijd een pb sturen voor tips of iets anders. Zelf heb ik dus goede begeleiding waar ik best wat over wil doorgeven. Maar ik schrijf liever niet een lang uitleg bericht van de manier van doen naar iemand die het allemaal uit de duim zuigt.


En voor alle reageerders dus; Ik sluit mij VOLLEDIG bij jullie aan. Maar als het allemaal echt is vind ik dat wij en Ts moeten openstaan om tips te geven en tips te ontvangen :o Al lijkt dat van een kant niet :Y)

Eerlijk is eerlijk: Ik had hier ook een heel boos bericht kunnen schrijven, maar ja niet erg veel zin in als het waarschijnlijk een nep verhaal is van een enthousiast meisje die graag een pony wil, waarvan de pony op de foto een pony van de oom is die sws gwn daar wat rond blijft en altijd van de oom blijft. :P


Spreek jij je ook niet een beetje tegen in je andere topic? Daar lees ik dat je nog op zoek bent naar een paard en eigelijk zulke barok pinto een van de mogelijke keuzes is?

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 10:07

Moderatoropmerking:
De TS is 14 jaar, misschien kan dit meegenomen worden in hoe je een reactie geeft. De TS is niet verplicht om jullie advies aan te nemen, ipv dat je dan een negatieve reactie plaatst kan je er ook voor kiezen om niet te reageren. Als je dan toch een negatieve reactie wil geven onderbouw deze dan ook, het is de toon die de muziek maakt zeggen ze wel eens. Door alle negatieve reacties wordt het doel van het topic voorbij gestreefd, er word alleen maar minder naar geluisterd en de sfeer wordt aardig verpest.

sallinara

Berichten: 368
Geregistreerd: 02-03-21
Woonplaats: Friesland

Re: een eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-21 12:00

Ik denk ook dat er wat ijslander bloed in zit, wie weet

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: een eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:04

En weer ontwijk je alle (andere) vragen die worden gesteld. Ik geef het op. Ik hoop eerlijk gezegd dat dit een dikke duim verhaal is, voor Kiki.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:27

sallinara schreef:
Ik denk ook dat er wat ijslander bloed in zit, wie weet

en ik denk dat dit gewoon een groot sprookje is, ik ben weg :evaw:

sallinara

Berichten: 368
Geregistreerd: 02-03-21
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-21 12:27

iirrssjjee schreef:
En weer ontwijk je alle (andere) vragen die worden gesteld. Ik geef het op. Ik hoop eerlijk gezegd dat dit een dikke duim verhaal is, voor Kiki.
het is niet nep anders, maar goed.

Mars

Berichten: 33262
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:32

Dit lijkt me ook heel duidelijk een trol en het verbaasd me nogal dat het modteam dit zo door laat sudderen en dan kritische gebruikers op de vingers tikt. Wat verwacht men dat er gebeurd met een dergelijk topic en houding van TS.
Aan de ene kant worden topics links en rechts op slot geknald maar deze moet schijnbaar eerst escaleren zodat er OWs uit kunnen en topic alsnog op slot.

Ik zoud deze dichtgooien, TS kan geen updates geven over een pony die ze niet heeft. Laat ze een nieuw topic openen als de eventuele pony alsnog in haar bezit komt.

sallinara

Berichten: 368
Geregistreerd: 02-03-21
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-21 12:33

Mars schreef:
Dit lijkt me ook heel duidelijk een trol en het verbaasd me nogal dat het modteam dit zo door laat sudderen en dan kritische gebruikers op de vingers tikt. Wat verwacht men dat er gebeurd met een dergelijk topic en houding van TS.
Aan de ene kant worden topics links en rechts op slot geknald maar deze moet schijnbaar eerst escaleren zodat er OWs uit kunnen en topic alsnog op slot.

Ik zoud deze dichtgooien, TS kan geen updates geven over een pony die ze niet heeft. Laat ze een nieuw topic openen als de eventuele pony alsnog in haar bezit komt.

NOGMAALS HET IS MIJN PONY EN GEEN TROLL

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:35

Mars schreef:
Ik zoud deze dichtgooien, TS kan geen updates geven over een pony die ze niet heeft. Laat ze een nieuw topic openen als de eventuele pony alsnog in haar bezit komt.

Dit lijkt mij ook een goed plan :j

sallinara

Berichten: 368
Geregistreerd: 02-03-21
Woonplaats: Friesland

Re: een eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-21 12:36

Ze is wel mijn pony he maar ze staat nog ergens anders

Eva_de_Beer

Berichten: 185
Geregistreerd: 30-11-20
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:41

Eens met @Mars.

Sowieso vind ik het gek dat er een leuke sfeer moet hangen in een topic waarin iemand duidelijk aan geeft iets zéér dieronvriendelijks en onveiligs te willen doen, en ook niet aangeeft van dat plan te zijn afgestapt, trol of geen trol. Waarom moet dat allemaal regenboog en zonneschijn zijn? Het hoeft toch niet altijd alleen maar leuk te zijn?

Ik vind dat daar wel een grens in getrokken mag worden, en niet ten gunste van TS. Als een topic zoals dit gewoon maar met een geforceerde 'leuke sfeer' moet doorlopen geeft dat toch wel een duidelijk signaal af dat dieronvriendelijkheid welkom is op Bokt. Een slotje zou een duidelijker signaal afgeven dan het maar laten doorsudderen en kritische opmerkingen als onwelkom bestempelen.

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:44

Stille meelezer hiero... ik vind het echt een leuke pony. Omdat ts te groot is om erop te rijden hoeft toch helemaal geen probleem te zijn.. Ik gebruik mijn pony s ook om kinderen op te laten rijden. Pas er zelf niet op. Toen ze jong waren veel gelongeerd met zadel en al. Keer ervaren ruitertje erop. Zo braaf. Toen gewoon met kinderen erop gaan wandelen. Geen stap verkeerd. Hoeft echt geen probleem te zijn. Bene er benieuwd ts wat er nog in de wei moet gebeuren voor ze kan komen. Als je daar tips voor nodig heb of vragen heb staat mijn pb open. Ik heb alles in eigen beheer dus kan je aardig op weg helpen. Succes

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:46

Eva_de_Beer schreef:
Eens met @Mars.

Sowieso vind ik het gek dat er een leuke sfeer moet hangen in een topic waarin iemand duidelijk aan geeft iets zéér dieronvriendelijks en onveiligs te willen doen, en ook niet aangeeft van dat plan te zijn afgestapt, trol of geen trol. Waarom moet dat allemaal regenboog en zonneschijn zijn? Het hoeft toch niet altijd alleen maar leuk te zijn?

Ik vind dat daar wel een grens in getrokken mag worden, en niet ten gunste van TS. [b]Als een topic zoals dit gewoon maar met een geforceerde 'leuke sfeer' moet doorlopen geeft dat toch wel een duidelijk signaal af dat dieronvriendelijkheid welkom is op Bokt.[/b] Een slotje zou een duidelijker signaal afgeven dan het maar laten doorsudderen en kritische opmerkingen als onwelkom bestempelen.


Volledig mee eens. Heb ik al vaker gevoeld in een topic. Tenminste als de grens zo duidelijk is als hier. Er zijn topics waarin idd dieronvriendelijk voor iedereen anders is, maar als tiener op een mini kruipen en de merrie weer laten dekken is objectief gezien niet ok lijkt me.

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:02

Is er hier iemand dit geloofd, en waarom?

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:07

sallinara schreef:
iirrssjjee schreef:
En weer ontwijk je alle (andere) vragen die worden gesteld. Ik geef het op. Ik hoop eerlijk gezegd dat dit een dikke duim verhaal is, voor Kiki.
het is niet nep anders, maar goed.


Waarom geef je dan geen antwoord op hele simpele vragen die gesteld worden?

Om maar even wat voorbeelden te noemen;
Heb je een foto/filmpje van nu?
Wat moet er nog gebeuren aan de wei?
Krijgt Kiki een maatje?
Wanneer komt Kiki naar jou?
Heb je haar al gekocht?

En zo zijn er nog veel meer vragen....

sallinara

Berichten: 368
Geregistreerd: 02-03-21
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-21 14:14

sallinara schreef:
iirrssjjee schreef:
En weer ontwijk je alle (andere) vragen die worden gesteld. Ik geef het op. Ik hoop eerlijk gezegd dat dit een dikke duim verhaal is, voor Kiki.
het is niet nep anders, maar goed.


Waarom geef je dan geen antwoord op hele simpele vragen die gesteld worden?

Om maar even wat voorbeelden te noemen;
Heb je een foto/filmpje van nu?
Wat moet er nog gebeuren aan de wei?
Krijgt Kiki een maatje?
Wanneer komt Kiki naar jou?
Heb je haar al gekocht?

1. ja, maar die heb ik niet zo gauw bij me, ik stuur die vanavond
2. iets met de randen en prikkeldraad weg
3. ja
4. weet ik niet, duurt niet lang meer
5. ja

En zo zijn er nog veel meer vragen....[/quote]

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:22

Wat goed van je!

Was dat nou zo moeilijk :+

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: een eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:29

Wat voor maatje heb je in gedachten? Ook een shet van je oom?

Appel_Pony
Berichten: 127
Geregistreerd: 22-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:30

Heb je al een weidemaatje op het oog?

Appel_Pony
Berichten: 127
Geregistreerd: 22-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:30

Poekkie schreef:
Wat voor maatje heb je in gedachten? Ook een shet van je oom?



Ja want een groter paard is te duur :o :+

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: een eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 15:10

Ik denk wel dat de pony echt bestaat,want een fantasiepony zou geen 16 pagina's op Bokt kunnen opleveren.

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 15:24

Appel_Pony schreef:
Poekkie schreef:
Wat voor maatje heb je in gedachten? Ook een shet van je oom?



Ja want een groter paard is te duur :o :+


Kan ook een pensionpaardje zijn ofzo he :)

7ofhearts

Berichten: 2756
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 15:56

anjali schreef:
Ik denk wel dat de pony echt bestaat,want een fantasiepony zou geen 16 pagina's op Bokt kunnen opleveren.



Dat is natuurlijk niet helemaal waar.
Er staan meer reactie’s op deze 16 pagina’s van lichtelijk gefrustreerde lezers, dan reacties van de dolblije TS en haar pony.

Denk dat dit topic meer bestaat uit nieuwsgierigheid dan echt positieve belangstelling richting de TS.

Appel_Pony
Berichten: 127
Geregistreerd: 22-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 16:05

Ik denk niet dat het nep is, anders had TS anders gereageerd...
Laatst bijgewerkt door Appel_Pony op 14-04-21 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Appel_Pony
Berichten: 127
Geregistreerd: 22-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 16:05

Ja want een groter paard is te duur :o :+[/quote]

Kan ook een pensionpaardje zijn ofzo he :)[/quote]


De pony komt bij haar thuis te staan...