een eigen pony

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sanne_xxxx

Berichten: 355
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: Alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 13:57

Jeetje zeg. Wat een hoop negatieve reacties. Ik begrijp niet goed waarom iedereen zich zo verantwoordelijk voelt voor de keuzes van dit meisje. Laat het kind lekker. Ze wil gewoon enthousiast delen dat ze een pony krijgt. Niet iedereen hoeft gered te worden door Bokt. Ik denk dat de boodschap nu wel duidelijk is en lijkt me ook niet helemaal eerlijk dan wel aardig om hier met zijn alle over door te drammen tegen haar.
TS: veel plezier met je pony, hopelijk gaat het net zo leuk worden als je in gedachten hebt.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 13:57

Ymor schreef:
Er is wel een verschil tussen iets aangeven en je mening doordrukken. En dat laatste begint het in dit topic wel op te lijken. Op ene bepaald punt moet je denken: ik heb het aangegeven, als ze er niks mee doen dan is dat niet mijn zaak.


nou dit boven staande....

maar ze is veertien....Hoeveel dingen wil je dan en gebeuren die vervolgens nooit?
Of je nu oude kaas bent of jong belegen hoe waren wij toen we die leeftijd hadden zouden we veel anders geweest zijn dan zij nu? Toen had je ook die kennis niet, ik heb ook weleens stomme dingen gedaan eerlijk is eerlijk!

Appel_Pony
Berichten: 127
Geregistreerd: 22-01-21

Re: een eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:55

Ik hoop dat TS naar onze meningen/adviezen heeft geluisterd. En ik hoop dat ze leuke dingen beleefd met haar pony en haar pony ook leuke dingen beleefd met haar.

Ik hoop dat je de (in)rijdt boodschap hebt begrepen.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: een eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 18:04

Dit gaat niet om mening doordrukken maar om de welzijn van t beestje. En als ik daar ook maar iets in kan betekenen alleen door mijn mening te uiten, dan doe ik dat.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 18:36

Vealosz schreef:
Dit gaat niet om mening doordrukken maar om de welzijn van t beestje. En als ik daar ook maar iets in kan betekenen alleen door mijn mening te uiten, dan doe ik dat.


En dat is prima maar je hoeft niet 6x hetzelfde te zeggen. En als je ziet dat er 20 mensen voor je dezelfde mening hebben hoef jij niet ook nog iets te zeggen. Het mag wel maar het draagt niks bij.

90 procent van de berichten in dit topic is niet constructief en puur om je mening te ventileren. Ga je daar het welzijn van deze pony mee verbeteren? Nee ts denkt een volgende keer wel drie keer na en zal niet zo snel online zetten wat ze doet.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: een eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 18:43

Hoezo de welzijn van de pony niet verbeteren als mensen hun mening uitten? Ik luister toch echt beter als 20 mensen het zeggen ipv 1. Maar dat zou wel per persoon verschillen denk ik.

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 18:46

Maar Ymor, wat wil je dan?
Dat niemand meer reageert?
Of dat we allemaal ‘ooeeh leuk!!’ Gaan roepen wanneer iemand van 1m68 een A pony wil inrijden?

Als ik morgen schrijf dat ik een nieuwe pup ga kopen en die elk uur een meter in de lucht ga gooien om hem te laten wennen aan vliegreizen, is er toch ook niemand van bokt die dit kan verhinderen? Maar dan kan je alleen maar hopen dat zo veel mogelijk mensen unaniem zeggen dat zoiets niet kan en niemand zoiets aanmoedigt in de hoop dat het de ogen van de TS zou openen. Dat is alles wat bokt kan, niet meer en niet minder.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: een eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 18:48

Ik zeg nergens dat je het niet mag zeggen je kunt je alleen afvragen of de boodschap aan komt. Je hoeft van mij geen oeh en ahh te zeggen maar je kunt wel rekening houden met bijvoorbeeld de leeftijd van TS.

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: een eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 18:50

Maar wat bedoel je dan? Ik denk dat iedereen probeert constructieve reacties te geven omwille van de jonge leeftijd van TS?

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: een eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 18:55

Zo komt het niet over. Het is vooral heel veel dit kan je echt niet doen en dwingen antwoord te geven op bepaalde vragen.

mars_mellow
Berichten: 534
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 18:58

de reacties over gewicht zijn niet zo leuk.
Laatst bijgewerkt door mars_mellow op 02-01-23 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

sallinara

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-03-21
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 18:59

itsjustme593 schreef:
de reacties over gewicht zijn niet zo leuk. ik ben 1.76 en 50 kilo. ik ben er blij mee dan kan ik lekker een bikini en top aan :D

Klopt, alleen ik durf geen bikini aan te doen

mars_mellow
Berichten: 534
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 19:01

sallinara schreef:
itsjustme593 schreef:
de reacties over gewicht zijn niet zo leuk. ik ben 1.76 en 50 kilo. ik ben er blij mee dan kan ik lekker een bikini en top aan :D

Klopt, alleen ik durf geen bikini aan te doen


oh! ik had er ook even last mee. ik ben trouwens rond je leeftijd ook

sanne_xxxx

Berichten: 355
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: Alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:28

Vealosz schreef:
Hoezo de welzijn van de pony niet verbeteren als mensen hun mening uitten? Ik luister toch echt beter als 20 mensen het zeggen ipv 1. Maar dat zou wel per persoon verschillen denk ik.


Maar jij bent letterlijk 2 keer zo oud als dit meisje. Dat vind ik wel een verschil. Ik vind dit gewoon een beetje zielig voor haar.

Dat ze topics opent over het zoeken naar een dekhengst zegt toch niet dat ze daadwerkelijk haar pony gaat laten dekken? Ze kan het ook gewoon leuk vinden om over na te denken en te fantaseren. Het is het internet maar, wie weet hoe het er in het echt allemaal aan toe gaat.

Elin_

Berichten: 9655
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:30

itsjustme593 schreef:
de reacties over gewicht zijn niet zo leuk. ik ben 1.76 en 50 kilo. ik ben er blij mee dan kan ik lekker een bikini en top aan :D

Maar ik lees nergens dat het te zwaar in het algemeen is, maar gewoon voor de maat pony? Daar is toch niks mis mee?

Ik ben dan niet erg zwaar maar ook voor een B pony zou ik gewoon "te zwaar" zijn en daar hoef ik me niet verdrietig of gekwetst over te voelen, maar dat heeft te maken met het welzijn van de pony. Die is daar gewoon niet voor gemaakt.

Als volwassenen pas je toch ook niet op een kinderfietsje? En daar hoef je dan toch niet verdrietig over te zijn dat je "te groot" bent?

mars_mellow
Berichten: 534
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:57

Elin_ schreef:
itsjustme593 schreef:
de reacties over gewicht zijn niet zo leuk. ik ben 1.76 en 50 kilo. ik ben er blij mee dan kan ik lekker een bikini en top aan :D

Maar ik lees nergens dat het te zwaar in het algemeen is, maar gewoon voor de maat pony? Daar is toch niks mis mee?

Ik ben dan niet erg zwaar maar ook voor een B pony zou ik gewoon "te zwaar" zijn en daar hoef ik me niet verdrietig of gekwetst over te voelen, maar dat heeft te maken met het welzijn van de pony. Die is daar gewoon niet voor gemaakt.

Als volwassenen pas je toch ook niet op een kinderfietsje? En daar hoef je dan toch niet verdrietig over te zijn dat je "te groot" bent?


ik had het eigenljk over "als je zo weinig weegt moet je wel echt ondergewicht hebben, dus je liegt."
huh?

DuoPenotti

Berichten: 29981
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: een eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:59

Ze kan dat zeker wegen, maar ondergewicht is het wel.
Ik heb ook 48 gewogen met mijn 172, maar bij veel mensen is dat geen goed gewicht.

daarnaast net als met paarden, dijen veel mensen nog uit als ze bijna uitgegroeid zijn, dat kan bij ts dus ook nog zeker gebeuren.
Niet dat ze dan overgewicht gaat hebben, maar in normaal gewicht gaat vallen.

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: een eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 09:06

Eerst ging het over de pony en nu ineens over het ondergewicht?

sallinara

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-03-21
Woonplaats: Friesland

Re: een eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-21 09:18

ik lieg niet over mijn lengte en gewicht voor de mensen die dat denken

Elin_

Berichten: 9655
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 09:25

sallinara schreef:
ik lieg niet over mijn lengte en gewicht voor de mensen die dat denken


Als iedereen kan stoppen over het gewicht in het algemeen. Feit blijft dat je te groot bent voor de pony en ook het gewicht vast niet zal hebben wat op de pony past, omdat je gewoon te groot bent. Tenzij je met 1.68 een kilo of 30 max. bent wat erg ongezond zou zijn.

Daar hoeft niemand verdrietig of gekwetst voor te zijn. Dat is namelijk gewoon iets wat groei en volwassen worden heet. Dan word je groter en zwaarder. Volkomen natuurlijk, maar wel iets om rekening mee te houden dat je dan niet meer op een A pony past. :j

sallinara

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-03-21
Woonplaats: Friesland

Re: een eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-21 09:54

als ik haar niet had gekocht zou ze naar de paardenmarkt gaan en een slecht leven krijgen door het fokken

bij mij staat ze met een vriendje dan in een weiland en heeft ze het heel fijn

Elin_

Berichten: 9655
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:04

sallinara schreef:
als ik haar niet had gekocht zou ze naar de paardenmarkt gaan en een slecht leven krijgen door het fokken

bij mij staat ze met een vriendje dan in een weiland en heeft ze het heel fijn

Dat is super nieuws natuurlijk! Maar in een ander topic wilde je ook met haar gaan fokken?

Niemand veroordeelt dat je de pony wil. Iedereen vind dat juist heel leuk voor je, maar het hele inrijden verhaal en rijden raad iedereen je gewoon af, omdat je zelf te groot bent en hoogstwaarschijnlijk de 18 en 20 jarige waar je het over hebt dat ook zijn.

Dat is wat iedereen je probeert te vertellen :)

sallinara

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-03-21
Woonplaats: Friesland

Re: een eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-21 10:05

Ik snap je wel maar ik ga er echt geen 3 jarig kind opzetten die niet kan rijden op een jonge onbeleerde pony!

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:07

Nee maar kan je gelukkig worden door bvb alleen met haar te mennen, te wandelen en vrijheidsdressuur te doen zonder te rijden?

Mars

Berichten: 33287
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:08

Ik vraag me intussen af of pony niet gewoon uit TS haar duim komt want t verhaal wordt wel steeds mooier. Maakt half bokt zich voor niks druk over haar lengte :P