een eigen pony

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 17:16

[quote="Kerst1234"

En stel het was niet van je ook lijkt het wel erg veel op zo’n Penny verhaal..[/quote]

Nou hier zat ik aan te denken.
Te weinig te doen oid en het is ook nog niet eens vakantie.

cissy

Berichten: 19855
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 18:30

anjali schreef:
Voor veel paarden is de paardenmarkt helaas wel een eindstation. Zeker voor Shetlanders.


Is dat erger dan wat TS er mee wil gaan doen?
Salami moet ergens vandaan komen.
Klinkt misschien hard maar die pony is misschien wel beter af dan.
Je kunt en moet niet alles willen redden.

Eretria

Berichten: 451
Geregistreerd: 03-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 18:35

Jezus zeg, wat loopt dit uit de hand. Kind opent een topic omdat ze trots is dat ze een pony krijgt, en dan al dit soort reacties. Ze komt er vanzelf achter dat ze te groot is. So what? Gaat die pony niet dood van. Te zwaar is ze niet.
Om nou gelijk te zeggen dat ie bij de slacht beter af is, kom op zeg. 8)7

Wees gewoon blij voor dat meisje.

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 18:39

Eretria schreef:
Jezus zeg, wat loopt dit uit de hand. Kind opent een topic omdat ze trots is dat ze een pony krijgt, en dan al dit soort reacties. Ze komt er vanzelf achter dat ze te groot is. So what? Gaat die pony niet dood van. Te zwaar is ze niet.
Om nou gelijk te zeggen dat ie bij de slacht beter af is, kom op zeg. 8)7

Wees gewoon blij voor dat meisje.


Te zwaar is ze zeker wel.

sallinara

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-03-21
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-21 18:51

Ik vat dit nu wel op als haat

cissy

Berichten: 19855
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: een eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:08

Haat?? Hoezo?

Reina_Lucia
Berichten: 274
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:28

sallinara schreef:
Ik vat dit nu wel op als haat


Ik zou het niet opvatten als haat.

Mensen zijn bezorgt over het welzijn van de pony. Maar ja een paar lui over het internet kunnen nou eenmaal niet jou keuzes voor je maken. Het is nou eenmaal een beetje een apart verhaal dat je verteld, en ik moet toe geven dat ik er zelf ook niet alle vertrouwen in heb maar ja het blijft jou keuze en jou pony. Of het allemaal goed zal gaan? Misschien wel, misschien niet. De tijd zal het leren.

Appel_Pony
Berichten: 127
Geregistreerd: 22-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:32

Wij geven geen haat, alleen meningen en tips/advies. Als ze wat feller over komen is dat omdat we er erg anders over denken dan jij doet TS....

Het is niet gemeen bedoelt maar wij hopen gewoon dat jij niet op een pony van 1.15 gaat rijden als jij 1.65(?) bent. Of dat je nog meer veulens wilt gaan fokken terwijl ze op jaar 4e al 2 veulens heeft gehad....
Laatst bijgewerkt door Appel_Pony op 31-03-21 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Berichten: 11122
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:48

sallinara schreef:
Ik vat dit nu wel op als haat


Ik zou gewoon dit topic laten sluiten, het gaat toch nergens meer over.
En dan maak je een nieuw topic zodra je pony er is.
Dan heb je ook wat meer te vertellen :+

_Mir
Berichten: 1365
Geregistreerd: 01-01-20

Re: een eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 20:14

Ik vind wel dat jullie wat meer rekening mogen houden met de leeftijd van Ts.
Ze heeft nu ook wel genoeg goed bedoelde adviezen gehad zo te lezen. Maakte jullie nooit fouten toen jullie jong(er) waren?

Jullie praten erover als het dierenmishandeling is, dat zal wel meevallen. Ik neem aan dat de ouders ook toezicht houden?

Komt je pony aan huis of ga je hem elders stallen?

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 20:22

_Mir schreef:
Ik vind wel dat jullie wat meer rekening mogen houden met de leeftijd van Ts.
Ze heeft nu ook wel genoeg goed bedoelde adviezen gehad zo te lezen. Maakte jullie nooit fouten toen jullie jong(er) waren?

Jullie praten erover als het dierenmishandeling is, dat zal wel meevallen. Ik neem aan dat de ouders ook toezicht houden?

Komt je pony aan huis of ga je hem elders stallen?



Als ik op die leeftijd Bokt had en ik zou van verschillende mensen te horen krijgen dat ik dat écht niet zou moeten doen, zit er een hele dikke kans in dat ik die dingen ook echt nóóit zou doen.

En ja, een meisje die gewoon een flink stuk te groot is, met behulp van 2 18+ers wilt gaan inrijden, en er nadat de merrie op haar 4e al 2 veulens uit heeft moeten werken, wéér een veulen uit wil, vind ik écht bijna dierenmishandeling.
Ik hoop ten zeerste dat TS toch wel heel goed nadenkt over hoe ze dingen aan gaat pakken, voor ze ze ook echt doet.

7ofhearts

Berichten: 2844
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 20:25

Barbet schreef:
sallinara schreef:
Ik vat dit nu wel op als haat


Ik zou gewoon dit topic laten sluiten, het gaat toch nergens meer over.
En dan maak je een nieuw topic zodra je pony er is.
Dan heb je ook wat meer te vertellen :+




Amen.

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 20:39

Goudhaan1 schreef:
_Mir schreef:
Ik vind wel dat jullie wat meer rekening mogen houden met de leeftijd van Ts.
Ze heeft nu ook wel genoeg goed bedoelde adviezen gehad zo te lezen. Maakte jullie nooit fouten toen jullie jong(er) waren?

Jullie praten erover als het dierenmishandeling is, dat zal wel meevallen. Ik neem aan dat de ouders ook toezicht houden?

Komt je pony aan huis of ga je hem elders stallen?



Als ik op die leeftijd Bokt had en ik zou van verschillende mensen te horen krijgen dat ik dat écht niet zou moeten doen, zit er een hele dikke kans in dat ik die dingen ook echt nóóit zou doen.

En ja, een meisje die gewoon een flink stuk te groot is, met behulp van 2 18+ers wilt gaan inrijden, en er nadat de merrie op haar 4e al 2 veulens uit heeft moeten werken, wéér een veulen uit wil, vind ik écht bijna dierenmishandeling.
Ik hoop ten zeerste dat TS toch wel heel goed nadenkt over hoe ze dingen aan gaat pakken, voor ze ze ook echt doet.


Ik ga hier wel in mee. Wat TS van plan is, IS gewoon dierenmishandeling.

Daarnaast is ze bijna 15 al reageert ze hier als een kind van 9. Zo heel jong is dat niet meer. Die beseffen echt al wel wat kan en wat niet kan. De kinderen van die leeftijd die ik ken zijn toch stuk voor stuk heel wat volwassener dan wat ik hier in dit topic zie van de TS.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: een eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 01:46

Moderatoropmerking:
Een paar pagina’s geleden is het al vriendelijk gevraagd maar hierbij het dringende verzoek te stoppen met het opleggen van je mening richting TS. Ze heeft een vraag en er zijn al meerdere antwoorden op gegeven. Nu houd het op en moet TS zelf weten wat ze er mee doet. Nogmaals ze is niks verplicht aan Bokt.

Wij kunnen niet zo maar topics sluiten op verzoek. Wel kunnen we er met elkaar voor zorgen dat het niet nodig is. Dus vanaf nu geen opmerkingen meer dat TS te groot is, ze de pony niet moet kopen en dat ze er wel of niet mee moet gaan fokken. Berichten die deze mod opmerking negeren zullen worden verwijderd.

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 05:38

sallinara schreef:
Ik snap je wel maar ik ga er echt geen 3 jarig kind opzetten die niet kan rijden op een jonge onbeleerde pony!


Je kan een pony prima beleren vanaf de grond hoor. Als de basis vanaf de grond prima is stapt in 99 procent van de tijd zo veilig een kind op.

Ik ben zelf nog nooit op mijn shet gaan zitten, maar ik heb hem eerst alles geleerd aan de dubbele longe en lange lijnen. Ik heb zelf voorzichtig over hem heen gehangen en uiteindelijk reed het kind dat wel paste zo op hem weg met begeleiding van mij aan de longe. Want beenhulpen kende hij nog niet. Dus in het begin gaf ik stemhulpen erbij

Elin_

Berichten: 9656
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 06:52

Ymor schreef:
Een paar pagina’s geleden is het al vriendelijk gevraagd maar hierbij het dringende verzoek te stoppen met het opleggen van je mening richting TS. Ze heeft een vraag en er zijn al meerdere antwoorden op gegeven. Nu houd het op en moet TS zelf weten wat ze er mee doet. Nogmaals ze is niks verplicht aan Bokt.

Wij kunnen niet zo maar topics sluiten op verzoek. Wel kunnen we er met elkaar voor zorgen dat het niet nodig is. Dus vanaf nu geen opmerkingen meer dat TS te groot is, ze de pony niet moet kopen en dat ze er wel of niet mee moet gaan fokken. Berichten die deze mod opmerking negeren zullen worden verwijderd.



Wauw.. ergens snap ik dat moderators een job hebben, maar het forum is verbonden en bestaande uit de liefde voor paarden toch...

Deze opmerking verdwijnt vast weer, maar bij deze vertrek ik ook uit het topic. Succes.

pateeke
Berichten: 2240
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 07:18

sallinara schreef:
Ik vat dit nu wel op als haat


Ik begrijp dat je het zo opvat. Ik zou bepaalde reacties denk ik ook zo opvatten in jouw plaats.

Ik begreep dat je de pony al gekocht hebt en waarschijnlijk maandag al naar je toekomt. Ik hoop dat je er wat van kan genieten, jullie veel leuke dingen gaan ondernemen samen en jullie vooral een heel leuke tijd samen gaan beleven!

sallinara

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-03-21
Woonplaats: Friesland

Re: een eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-21 10:16

Bedankt pateeke!

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: een eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:26

Wat een jaloezie. Iemand krijgt een pony en iedereen heeft daar een mening over. We hoeven en krijgen niet allemaal een sportpaard. Je ben nooit te oud of te groot voor een Shetlander. Ik ben 44 en heb er twee en die heb ik al 25 jaar. Dus TS gewoon niet meer reageren en niet teveel aantrekken wat vreemde mensen zeggen op social media.

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:35

Napie schreef:
Wat een jaloezie. Iemand krijgt een pony en iedereen heeft daar een mening over. We hoeven en krijgen niet allemaal een sportpaard. Je ben nooit te oud of te groot voor een Shetlander. Ik ben 44 en heb er twee en die heb ik al 25 jaar. Dus TS gewoon niet meer reageren en niet teveel aantrekken wat vreemde mensen zeggen op social media.


Heb jij het topic eigelijk gelezen?

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: een eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:58

Deels gelezen. Ik zie alleen maar nare berichten ( maar de berichten van TS zijn wat lastig lezen nu haha)

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 11:20

Napie schreef:
Deels gelezen. Ik zie alleen maar nare berichten ( maar de berichten van TS zijn wat lastig lezen nu haha)


Dat verklaart :)
Ik ben heel blij voor TS dat ze een pony krijgt en er is niemand die hier zegt dat ze te oud is voor een shet of shetkruising. Maar iedereen is erg bezorgd over de plannen die ze ermee voor ogen heeft (dekken en inrijden met 1m68 groot).

Knorretjee

Berichten: 597
Geregistreerd: 27-10-15

Re: een eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 11:45

Hoi Sallinera,

Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd met uitleg en tips voor je eerste eigen pony! Hopelijk leer je wat nieuws erbij en worden de reacties van dit topic iets duidelijker!

mirna6308

Berichten: 324
Geregistreerd: 12-07-20

Re: een eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 11:57

ts word dit je eerste pony <3 ?

Ellebel123
Berichten: 216
Geregistreerd: 03-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 11:59

Ten eerste, leuk dat je een eigen pony mag!

Daarnaast, is het wel zo'n goed idee om meteen een onbeleerde, kleine maats pony te kopen? Ik heb alle reacties in het topic gelezen en ben het wel met de meeste mensen eens.
Ik had mijn eigen pony toen ik 13-14 was. Tuurlijk dacht ik dat ik het allemaal wel kon, maar daar heb ik mij lelijk op verkeken. Mijn aanwinst was; Een schrale pony, net uit Ierland geplukt, "zadelmak" en opvoeding? Nog nooit van gehoord. Ik heb het eerste half jaar alleen maar zitten huilen omdat het niet lukte en wou haar eigelijk het liefst weg doen. Nu ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb want met veel begeleiding vanaf de grond en in het zadel zijn we nu (langzaam) op weg naar de L2 en kunnen we heerlijk wandelen en buiten rijden.

Moraal van het verhaal. Niet jezelf overschatten. Bij mij heeft het weliswaar goed uitgepakt, maar dit had ook een andere wending kunnen nemen.
Dat is gelijk ook waar ik mijn mening over ga geven. Er word gesproken om een pony te kopen met "familie korting", komt dit omdat het financieel niet mogelijk is om meer neer te leggen voor een pony?
Is het dan wel realistisch om DA te betalen als het nodig zou zijn? Of de hoefsmid?

Je kan ook gaan kijken om op een pensionstal een mogelijkheid geeft, aangezien je 15 bent, en je ook nog school hebt en vrienden waar je de nodige tijd insteekt. Op een pensionstal zijn er ook meer mensen die jou kunnen helpen of als je een dagje geen tijd hebt, toch de pony kunnen binnen/buiten zetten en voeren.

Als laatste, er zijn echt zat andere pony's die een huisje zoeken en, waarschijnlijk, geschikter voor jou zijn. Ik bedoel zou het ook niet fijn zijn of af en toe een buitenritje te kunnen maken? Of een wedstrijdje mee te pakken?
Ik ben zelf ook niet de kleinste (1,78) en pas nog maar net op mijn pony (≈1,48). Gelukkig ben ik uitgegroeid.

Ik heb er een heel verhaal van gemaakt, excuses. Desondanks hoop ik (als je toch door gaat met deze pony kopen) dat je er veel plezier aan gaat beleven!