angst?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
helenavibez
Berichten: 1
Geregistreerd: 12-04-21

angst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-21 09:12

Hallo! , ik heb vorige week met mijn fjord binne gereden helaas regende het (regen vind ze niet bepaald leuk) dus gaat ze de hele bak door rennen en bokken , normaal stopt het na een tijdje wel maar nu bleef het door gaan.. ik heb alles geprobeerd zoals voltes hoeken indrijven etc maar het hielp niet soms stopte ze even maar ging ze gewoon weer door ( ik ben ook niet de beste ruiter ) uiteindelijk heb ik haar kunnen stil zetten , heeft iemand tips?

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: angst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:19

Les nemen en hier aan werken met een instructeur zodat je een betere ruiter wordt

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: angst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:32

Ik denk dat het bokken en rennen niet per se met de regen te maken heeft. Paarden bokken niet uit het niks, en als ze het vaker doet, zou ik toch eens naar andere oorzaken gaan kijken, bijvoorbeeld of hij ergens pijn heeft, dat kan als je zadel niet goed past. Mijn paard houdt ook niet van regen, maar die gaat met haar hoofd uit de regen lopen, en zeker niet bokken.
Wanneer rent en bokt hij nog meer? Alleen als het regent? En begrijp ik goed dat je in een binnenbak rijdt, waar het gewoon droog is, en dat hij dan gaat rennen en bokken?