Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Pijnlijke enkels tijdens het draven

 
Profiel   

Hey!
Ik heb de laatste tijd met draven erg veel last van mijn rechter enkel. Ik zat nu voor de 3e keer op een andere pony in mijn les en heb nu al 2 keer achter elkaar last van mijn enkel. Ik weet wel dat ik zwakke enkels heb, maar ik dacht dat het misschien ook ergens anders aan kon liggen omdat ik dit pas net heb gekregen en ik al vaker lessen heb.
Hebben jullie misschien tips?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 08:11 



 
Profiel   

Wat vervelend!
Hoe lang rijd je al? Het zou kunnen dat je met te korte beugels rijdt.
Wat altijd goed is, is om voor je les even rondjes te draaien met je voet zodat je enkel losser wordt of op een trap/verhoging op je tenen staan en helemaal je hak uitdrukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 08:47 



 
Profiel   

Hey, daar ben ik weer!
Je tip heeft wel goed geholpen, had voor de les een paar oefeningen met m’n enkele gedaan zodat ze iets losser werden en had veel minder pijn. Voor de les ging de les ook super goed.
Dankjewel voor de tips!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 19:14 



 
Profiel   

Beugels niet te kort en lichtrijden vanuit je heupen/bekken en knieën :)

Ik krijg voornamelijk last van mijn enkels als ik met korte beugels rijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 19:24 



 
Profiel   

Ik heb dr zelf ook last van, aangegeven bij instructrice en afgesproken dat ik gewoon zou kunnen switchen tussen met en zonder beugels rijden, dit heeft al enorm veel geholpen en rij nu ook steeds vaker weer met beugels omdat ik minder last heb van m’n enkels. En heb nu ook betere zit :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 14:41 



 
Profiel   

Zoals al gezegd is goed kijken naar de lengte van je beugels! Vaak heb je ze net te kort en dat zou zonde zijn. Wellicht kijken naar fijne flexbeugels als je ze mag wisselen? Ik rij zelf met Sprenger bow balance beugels en merk sinds dien ook dat mijn enkels minder zeer doen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 14:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen