Ik wil graag mijn lieve Welshpony voorstellen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nientje_pony

Berichten: 17
Geregistreerd: 10-05-21

Ik wil graag mijn lieve Welshpony voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-21 17:26

Hallo, Bokkers!

Ik vind mijn Welsh B pony zo lief, ik wil hem graag in de schijnwerpers zetten! :D nou ja, hij is niet echt van mij, maar ik doe altijd alsof...

Zijn naam is Pepijn. Ik ken hem op dit moment (mei 2021) ruim 2 jaar. Ik kan alles aan hem vertellen en hem volledig vertrouwen. Ik hou al van hem sinds mijn 5e rijles.

Hij is dol op eten, en eigenlijk is hij een beetje (erg..) te dik, haha. Hij eet letterlijk alles wat eetbaar is zonder te kijken wat hij eigenlijk eet. Hij is ondeugend en eigenwijs, maar dat vind ik zo leuk aan hem! Een leuke uitdaging. Dressuur vind hij best saai, maar als je pionnetjes of balkjes neer zet/legt heb je zijn aandacht weer. Vooral springen vind hij wel leuk, ook al weigert hij weleens, hihi. Maar het aller leukste vind hij buitenrijden! Ik mag dat nu nog niet, maar wel bijna. Hij vind het heerlijk om ‘s zomers in de waterbak te spetteren. Soms ga ik (gewoon zonder zadel en hoofdstel, vaak wel een een halster) in de wei op hem zitten. Want dan heeft hij veel meer energie. Vaak gaat hij dan uit zichzelf draven of galopperen :) of soms gaan we de heuvel op en af. Dat is wel grappig, want meestal springt hij omhoog/omlaag. Of soms loop ik de wei in om hem te knuffelen, of iets lekkers te geven :9 helaas moet hij soms op dieet. Dan staat hij op stal (zodat hij geen gras eet) en wordt er wat vaker op hem gereden. Dit vind hij zelf heel stom... Ik geef hem dan héél soms een plukje gras.

Ik heb hem (gewoon als volwassen pony) geleerd om te flemen op commando. Hij leert heel snel en vind flemen heel leuk om te doen. Maar als je geen snoepje bij je hebt, houdt hij gewoon zijn mondje dicht! ;)

Ik vind het wel heel jammer dat veel mensen hem lui/dik/stout/irritant noemen. En dit bedoelen ze niet als grapje. Hier kan ik zelf niet zo goed tegen.. Maar ja.

Pepijn heeft trouwens één maanoog, dat vind ik heel mooi en bijzonder! Maar natuurlijk maakt het me niet uit hoe hij eruit ziet.

Ik weet niet if je de foto’s kan zien. Ik hoop het heel erg! Ik zal voor de zekerheid vertellen hoe hij eruit ziet. Hij is zwart met vier witte benen en een brede bles.


Liefs, Nientje
Laatst bijgewerkt door Nientje_pony op 10-05-21 17:32, in het totaal 3 keer bewerkt

Nientje_pony

Berichten: 17
Geregistreerd: 10-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-21 17:28

O, ik zie helaas dat er geen foto’s staan. Misschien zien jullie ze wel??

Toushie

Berichten: 7268
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 17:29

Wat leuk dat je Pepijn wilt voorstellen , klinkt als een leuke pony.Er staan geen foto's bij b dus heb topic even bij een moderator getemd.

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 17:31

@Nientje:
Als je de foto hebt geüpload, dan moet je op save drukken, en dan daarna zie je onder in het klein, de foto verschijnen en daar moet je dan op drukken
Probeer het maar..

@Toushie: je kan misschien ook even uitleggen over de fotos uploaden ze is net nieuw, dan is het ook sneu als haar topic wordt gesloten gelijk
Maar ik heb net uitleg gegeven +:)+

Toushie

Berichten: 7268
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 17:44

01San schreef:
@Nientje:
Als je de foto hebt geüpload, dan moet je op save drukken, en dan daarna zie je onder in het klein, de foto verschijnen en daar moet je dan op drukken
Probeer het maar..

@Toushie: je kan misschien ook even uitleggen over de fotos uploaden ze is net nieuw, dan is het ook sneu als haar topic wordt gesloten gelijk
Maar ik heb net uitleg gegeven +:)+


+:)+ Wat fijn dat jij de uitleg wou geven dan.. Anders had vast een lief modje verder geholpen.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Ik wil graag mijn lieve Welshpony voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 21:48

Welkom op het forum! Ik zie dat je al wat uitleg hebt gehad. Ik verplaats je topic naar young rider talk. Mocht je nog vragen hebben dan kan je mij altijd even een bericht sturen.

Nientje_pony

Berichten: 17
Geregistreerd: 10-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 14:08

Bedankt voor de tips/uitleg! Ik zal hieronder nog wat afbeeldingen zetten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:26

Wat een schatje! <3 Die gaat voor je door het vuur zo te zien.

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Ik wil graag mijn lieve Welshpony voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 17:03

Mooie pony!!!!! <3

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Ik wil graag mijn lieve Welshpony voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 17:09

Leuk diertje! Mooi met die zwarte vacht en witte beentjes!
Wel erg dik idd, goed dat je hem veel laat lopen :)

Ben jij dat op die foto’s?

Nientje_pony

Berichten: 17
Geregistreerd: 10-05-21

Re: Ik wil graag mijn lieve Welshpony voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-21 10:39

Poekkie: ja dat ben ik, maar de foto’s zijn meer dan een jaar geleden genomen dus hier was ik nog een stuk kleiner

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Ik wil graag mijn lieve Welshpony voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:44

Wat een leuke foto’s en wat kun jij goed rijden zeg!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34617
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:59

Wat een leuke pony! Hij ziet er heel lief uit.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ik wil graag mijn lieve Welshpony voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:03

Wat zijn jullie een leuke combinatie, echt een leuke pony!
Is Pepijn je verzorgpony? :)

Nientje_pony

Berichten: 17
Geregistreerd: 10-05-21

Re: Ik wil graag mijn lieve Welshpony voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 07:25

@Felien_Kyra nee hij is niet mijn verzorgpony, maar dat zou wel leuke zijn :P op de manege waar hij staat kan je alleen geen verzorgpony krijgen