Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe haal ik mijn ouders over?

 
Profiel   

Sorry, ik weet niet of ik dit soort dingen mag plaatsen, en of het wel in dit forum hoort.

Maar hoe dan ook, er is een vakantiepark dat heet ‘PonyparkCity.’ Ik wil daar al jarenlang een keer naar toe, het is echt mijn droom! Ik heb mijn zusje (6) erover verteld en haar lijkt het ook super leuk.

Even wat info voor de mensen die PonyparkCity niet kennen:
- Je gaat er met je hele gezin naar toe en dan krijg je een huisje (zoals bij een normaal vakantiepark)
- Je krijgt 4-7 dagen (ligt eraan hoelang je blijft) een eigen gezinspony (Shet of Welsh) die je zelf uit kiest en daarop mag je zonder zadel gewoon rond lopen/rijden
- Je kan echt super veel doen, er zijn buitenritten met begeleiding, een een strand, speeltuinen, restaurant, dus ook veel dingen zonder paarden. En o ja er is ook een kinderboerderij

En dit is ook de kans voor mijn zusje om een béétje te leren paardrijden. Oké, eigenlijk niet, het is mijn kans om haar te laten zien hoe leuk paarden zijn... XD

Maar mijn ouders zijn niet echt paardenmensen... Ze hebben geen hekel aan paarden of zo iets maar het is ook weer niet dat ze van paarden houden. En het is ook erg duur:


Weet iemand hoe ik mijn ouders over kan halen? Ik heb al gezegd dat mijn zusje het ook graag zou willen, en dat er ook héél véél te doen is zonder paarden. Ik heb ze maar niet verteld dat er soms pony’s los rondlopen, en dat je ‘eigen’ pony tijdens het ontbijten gewoon bij je tafel komt staan.. Die 2 dingen vind ik zelf stiekem super leuk, maar als ik dat aan mijn ouders zou vertellen... dan heb ik nóg minder kans om ze over te halen.

Maar ook vooral omdat het zo duur is, mijn vader (of soms moeder) zegt altijd: ‘met dat geld kan je twee keer 2 weken naar Griekenland!’ En moeder zegt dat ze er over na gaat denken als mijn vader het goed vind. Maarreh: mijn vader is echt bijna onmogelijk om over te halen! Kan iemand mij helpen?



Laatst bijgewerkt door Melissa0304 op 21-05-21 20:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Prijslijst en link uit bericht gehaald

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 08:05 



 
Profiel   

Voor 400 euro 2 keer 2 weken naar Griekenland? Onmogelijk.
Kun je niet een brief schrijven aan je ouders hoe hoe graag je het zou willen? Samen met je zusje? En dan een lekker ontbijtje voor ze maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 08:07 



 
Profiel   

@Romeo2007 ja goed idee! Bedankt, ik ga proberen

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 08:16 



 
Profiel   

Ik ga de chagrijnige volwassene spelen, want voor dat bedrag kan je inderdaad niet '2 keer 2 weken naar Griekenland'. Dat betekent mogelijk dat ze de echte reden van niet willen gaan niet zeggen. Veel volwassenen hebben minder vaak vakantie dan ze zouden willen en willen dan wel iets doen waar zij zelf ook van genieten of wat zij het geld waard vinden. Vooral als je hard moet werken voor je centen is het tof als je er zelf ook van kan genieten. :D

Weet je zeker dat geld de echte reden is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 08:40 



 
Profiel   

Weet je al dat als je te groot en/of te zwaar bent niet meer mag rijden? Helaas word dit soms nog door de vingers gezien en rijden er te grote of te zware kinderen op de shets.


Maar goed, dat is een ander verhaal.

Wat ik zou doen is een lijstje maken met voordelen van het gaan naar PPC. Bijv.
1. Mijn zusje kan ik heel veel leren en ze kan lekker bij de pony’s zijn.
2. Wij beloven dat we de hele week daar lief voor elkaar zullen zijn en niet elkaars haren uittrekken :+ (Erg aantrekkelijk voor ouders, eindelijk een beetje rust. Hierdoor heb je de kans dat je misschien wel wat vaker mag)
3. Je kan een hele lieve Shetlander krijgen, als hij gemeen doet kan je een andere krijgen.
.......

Ik weet niet of dit allemaal klopt, maar ik hoop dat je mijn idee een beetje inziet. Maar ik zou ook naar de reden zoeken waarom het niet mag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 08:41 



 
Profiel   

@Appel_Pony ja dat weet ik, zelf ben ik klein en licht voor mn leeftijd. Ik weeg namelijk iets van 27 kg en ik ben 1,35-1,40 m. Maar ik snap wel dat je het even zegt.

En goed idee trouwens!

O en ik ben trouwens vergeten te zeggen: het gaat ze ook een beetje om wáár het is. Ze zeggen dat het saai is om een Nederland op vakantie te gaan, en dat ze graag een keer in een ander land willen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 08:52 



 
Profiel   

Ah ponyparkcity.. Daar ben ik zo'n beetje opgegroeid! Kan me heel goed voorstellen dat je dat heel graag zou willen meemaken :j

Ik heb geen tip om je ouders over te halen maar heb wel gehoord dat er op het park momenteel corona regels gelden en je om die reden geen eigen pony meer kunt ophalen. Je kunt je wel opgeven voor buitenritten geloof ik, maar de pony de hele dag bij het huisje doen ze geloof ik tijdelijk niet meer.

Wellicht iets om over na te denken in je keuze!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 08:59 



 
Profiel   

Nientje pony mijn man en ik (opa en oma) zijn ooit met de kinderen en kleinkinderen daar geweest. We hebben het fantastisch gehad en fijne paardjes toegewezen gekregen (hadden we om gevraagd). We hebben veel gelachen want inderdaad de ponietjes mogen ook af en toe mee naar huis, en dat is heel gezellig.
We hebben elkaar goed gezien, we hadden 2 ponietjes (1 grote en 1 kleintje ) voor 7 kinderen en dat was genoeg. Dus ik snap dat je het leuk vindt. Wij hebben een weekend gedaan en dat was lang genoeg. Dus ik zou vragen voor een weekend als covid voorbij gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 09:03 



 
Profiel   

Bedankt allemaal! Waarschijnlijk moet ik inderdaad wachten tot corona/covid voorbij is. Ik moet nu namelijk sowieso een tijd wachten, want we hadden veel dingen die we moesten betalen en we moeten nu zuinig zijn met geld. Er moest een boom in de tuin neergezet worden (van de gemeente, lang verhaal), het dak moest gerepareerd worden en ja... mn ouders hebben een vakantie naar Griekenland gepland.... maar oké dan. Misschien lukt het wel over een tijd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 07:15 



 
Profiel   

Heeft Ponyparkcity nu een account gemaakt om reclame te spammen?? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 07:26 



 
Profiel   

ista schreef
Heeft Ponyparkcity nu een account gemaakt om reclame te spammen?? :')



Dat was ook mijn eerste gedachte :+

Een kind van 10 schrijft niet zo, alleen al het gebruik van leestekens op deze manier.
Verder is het wel heel opzichtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 08:29 



 
Profiel   

Majabeestje schreef
ista schreef
Heeft Ponyparkcity nu een account gemaakt om reclame te spammen?? :')



Dat was ook mijn eerste gedachte :+

Een kind van 10 schrijft niet zo, alleen al het gebruik van leestekens op deze manier.
Verder is het wel heel opzichtig.

ja echt he.
En dan de pony in het profiel lijkt ook wel in het park te staan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 08:44 



 
Profiel   

ista schreef
Heeft Ponyparkcity nu een account gemaakt om reclame te spammen?? :')


Dat zou ik natuurlijk nooit beweren! Wel wil ik nientje_pony van 10 jaar oud complimenteren met haar leuke schrijfstijl, haar woordenschat, haar foutloze berichtjes en haar vlekkeloze gebruik van interpunctie! Werkelijk een verademing om te lezen. Mijn kinderen schreven zo niet toen ze 10 waren, en menig volwassene kan hier een puntje aan zuigen ;) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 08:44 



 
Profiel   

Ik ben ook zo blij verrast dat kinderen toch nog iets leren over schrijven en interpunctie in ons basisonderwijs. Ik wil daar nog even aan vast houden, dus steek mijn kop nog even in het zand wat betreft de onwaarschijnlijkheid hiervan.

Edit: Ts, als je echt 10 bent: Wat kan jij al super goed en netjes schrijven! Ga zo door, veel grotere kinderen en jong volwassenen schrijven hier vaak slecht Nederlands. Jij schrijft zo goed dat de mensen denken dat je stiekem geen 10 bent, maar veel ouder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 08:58 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Majabeestje schreef



Dat was ook mijn eerste gedachte :+

Een kind van 10 schrijft niet zo, alleen al het gebruik van leestekens op deze manier.
Verder is het wel heel opzichtig.

ja echt he.
En dan de pony in het profiel lijkt ook wel in het park te staan :D



Haha, nooo :')

Dit is voor mij een reden om juist niet te boeken bij zo'n park. Plaats gewoon een advertentie zeg :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 09:27 



 
Profiel   

Majabeestje schreef
ista schreef
Heeft Ponyparkcity nu een account gemaakt om reclame te spammen?? :')



Dat was ook mijn eerste gedachte :+

Een kind van 10 schrijft niet zo, alleen al het gebruik van leestekens op deze manier.
Verder is het wel heel opzichtig.


Ze is echt 10 en dit is echt haar account. Ze heeft vaker berichten geplaatst hier. Ik geloof best dat ze zo kan schrijven, zo bijzonder is dat toch niet :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 10:02 



 
Profiel   

Moeilijk he als je ouders niet willen wat je zelf zo graag wil.
Met je oudrs afspreken dat je mee spaart voor een weekend. dat is natuurlijk nooit genoeg ,maar laat wel zien dat je er echt wat voor over hebt.

Eerlijk zijn naar je ouders dat je een eigenpony hebt dat weekend en gewoon de website aan ze laten zien.
Je kan ze ook een alternatief voorstellen : zeggen dat je deze zomer graag ene week op ponykamp zou willen zonder hun . Dat is net zo leuk voor jou en dan hoeven ze niet mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 10:17 



 
Profiel   

In principe is het prima mogelijk dat een 10 jarige zo kan schrijven en interpunctie gebruiken etc. Maar ik vind het wel heel raar overkomen. Ik bedoel maar;
"Maar hoe dan ook, er is een vakantiepark dat heet ‘PonyparkCity.’ Ik wil daar al jarenlang een keer naar toe, het is echt mijn droom!"
"Voor meer info over PonyparkCity ga naar ponyparkcity.nl"
Ik vind het erg overkomen alsof een volwassene zich voordoet als een 10jarig paardenmeisje :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 10:33 



 
Profiel   

Zo bijzonder is het toch niet om zo te spellen? Waarom gaan mensen opeens denken dat ik een spammer ben... ik weet toch niet of iedereen ppc kent, want als je niet eens weet wat ppc is dan kan je toch niet helpen? En zoals iemand anders al zei, ik heb een keer een andere topic geplaatst over mijn lievelingspony. Die staat ook in young rider talk en heet ‘Ik wil graag mijn lieve Welshpony voorstellen’. En kijk anders even op mn profiel, bij informatie van mijn paard (ik weet niet of het zo heet) staan wat foto’s. Je ziet toch meteen dat die niet bij ppc genomen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 15:55 



 
Profiel   

Er van uitgaande dat dit topic wel echt is :+ :

Als je ouders liever naar het buitenland willen, kun je dan niet in het buitenland gaan paardrijden? In de meeste gebieden waar toeristen zijn zijn ook wel omliggende maneges die buitenritten etc. organiseren. :) En je kunt dan paardrijden op een mooie locatie, bijvoorbeeld door de bergen of langs het strand!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 16:09 



 
Profiel   

Ik denk trouwens dat ze prima zo kan typen. En mocht het zo zijn dat dit een advertentie is, wat kan het voorn kwaad. Goed, het is niet de bedoeling, maar laten we er nu even van uit gaan dat het echt is. ;)

Wat kan helpen is extra klusjes doen. Echt laten zien dat je het er voor over hebt! *D
Maak misschien je eigen foldertje ;) Met alle leuke dingen en redenen om te gaan. Misschien ook afspraken wat te doen als jullie daar zijn. Dus: Jullie gaan niet alleen uit hangen bij de pony's maar ook gezellig met de familie wat doen!

Ik stel maar wat voor hoor. Mocht je meer tips nodig hebben, mag je mij een pb sturen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 12:25 



 
Profiel   

Maar waarom wil je perse daar naar toe als je gewoon een eigen pony hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 12:38 



 
Profiel   

PPC was ook mijn droom om naartoe te gaan toen ik een jaar of 10 was.
Mij is het nooit gelukt om mn ouders over te halen, dus ik snap zeker wel dat je er graag naartoe wil!


Laat zien hoe graag je wil. Misschien kan je afspreken met je ouders dat je zelf ook mee wil betalen en ga dan klusjes doen om wat geld te verdienen.
Een weekend is waarschijnlijk ook lang zat, en leuk voor je zusje is ook een goed argument.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 12:57 



 
Profiel   

BarbaraNova schreef
Maar waarom wil je perse daar naar toe als je gewoon een eigen pony hebt?



Ze heeft toch geen eigen pony?


(btw, ik weet niet hoe je dat witte krijgt :Y) sorry)



Heeee gelukt _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 13:24 



 
Profiel   

Appeltje_1 schreef
BarbaraNova schreef
Maar waarom wil je perse daar naar toe als je gewoon een eigen pony hebt?



Ze heeft toch geen eigen pony?


(btw, ik weet niet hoe je dat witte krijgt :Y) sorry)



Heeee gelukt _/-\o_


Oh dacht dat omdat die in haar profiel staat
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 13:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen