Hoe kan ik het beste helpen?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Hoe kan ik het beste helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 13:22

Hey iedereen,

Ik heb een vraag. Ik heb nu twee verzorgpony's die ik samen met de eigenaresse verzorg. En ze is echt super aardig. Ik mag op beide pony's rijden en als ik wil mag ik wat lekkers om te drinken kopen van haar geld. Dat doe ik niet want daar heb ik sws niet de befoefte voor.
En ze geeft mij elke zondag les! Ik kom er pas 2 maanden en ik ben al zo vooruit gegaan!

Wij doen altijd samen klusjes. Stallen uitmesten en soms het tuig schoonmaken. Maar ik weet niet hoe ik haar meer kan helpen :\ Soms heb ik het gevoel dat ik niet genoeg terug doe. Ze geeft mij niet dat gevoel maar dat denk ik nu eenmaal. En ik wil alles doen om te helpen. Zij heeft het niet al te makkelijk buiten de paarden... (niks financiëels) :(:)
Ik heb al dingen voor haar verjaardag uitgekozen. (lemieux dekje, halster, bloemen, chocola) Haha ja ik weet het. Ik betaal het zelf. (kom aan de centjes doordat ik dingen mag verkopen voor mn ouders en ik krijg de helft van het bedrag + mn zakgeld, ik spaar heel veel)

Ik weet dat ik niet alles kan doen met cadeaus en daar straf ik me wel een beetje voor eigenlijk. _-:(
Hoe kan ik haar het beste helpen en geen last zijn voor haar maar juist een goede hulp? :o


Mochten er vragen zijn, stel ze gerust!


Groetjes :D

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 13:40

Wat lief van je :) Ik denk dat ze al hartstikke blij is met je als ik je verhaal zo lees.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 13:41

Wat ben jij ontzettend lief zeg!
Heel eerlijk gezegd denk ik dat de eigenaresse van de pony's ontzettend blij is met een verzorger zoals jij. Ik zou er in elk geval heel wat voor over hebben om zo iemand te vinden :D
Als je haar voor haar verjaardag bloemen of chocolade geeft, is ze denk ik al compleet verrast en blij. Als je haar nog meer wilt helpen dan je nu al doet (ik vind dat je heel veel doet!) dan zou je het ook aan haar zelf kunnen vragen. Misschien zijn er dingen waar wij allemaal niet aan denken of anders over denken, waar zij enorm mee geholpen is. :)

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hoe kan ik het beste helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 13:48

Wat een lief bericht en dat je er zo over nadenkt zegt al veel over jou karakter <3

Als het wat mooier weer is, kun je misschien een de stallen helemaal schoonmaken, ontdoen van spinrag en de voer en drinkbak goed uitschrobben ( pas wel op dat er natuurlijk geen zeep achter blijft, dus indien je zeep gebruikt dit heel grondig weg spoelen) en de vloer van de stal schoonmaken.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 13:49

Ineke2 schreef:
Wat een lief bericht en dat je er zo over nadenkt zegt al veel over jou karakter <3

Als het wat mooier weer is, kun je misschien een de stallen helemaal schoonmaken, ontdoen van spinrag en de voer en drinkbak goed uitschrobben ( pas wel op dat er natuurlijk geen zeep achter blijft, dus indien je zeep gebruikt dit heel grondig weg spoelen) en de vloer van de stal schoonmaken.



Goed idee! Alleen staat ze op een enorme pensionstal waar je dat niet zomaar kan doen helaas.


Bedankt voor jullie lieve berichten <3

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Hoe kan ik het beste helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:06

Waren er maar meer verzorgers zoals jij!

DuoPenotti

Berichten: 29452
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Hoe kan ik het beste helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:11

Ik heb nog wel een paard staan voor een verzorger als jij :D

Nee geintje, ik denk dat jij al goud waard bent.
Niet te druk om maken dat het niet goed genoeg is.
En anders gewoon eens vragen, kan ik nog ergens meer mee helpen?

Sherivey
Berichten: 8620
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:12

Je bent al hartstikke lief voor haar ;)

Zou zo gauw niets kunnen bedenken. Behalve misschien een luisterend oor bieden als ze daar behoefte aan heeft. Weet niet hoe goed jullie contact verder is natuurlijk :)

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Hoe kan ik het beste helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:15

Ik denk dat ze heel blij is met jouw hulp, je kunt altijd vragen of je nog meer kunt doen uiteraard.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 14:16

Dilan93 schreef:
Je bent al hartstikke lief voor haar ;)

Zou zo gauw niets kunnen bedenken. Behalve misschien een luisterend oor bieden als ze daar behoefte aan heeft. Weet niet hoe goed jullie contact verder is natuurlijk :)



Tijdens het mesten hebben we altijd gesprekken. Bijv hoe wij beide totaal geen boeken van de bieb willen, haha _/-\o_ Ook hebben we het gehad over hilarische en irritante leraren, ben eigenlijk wel blij dat ze er steeds bij is. Maakt het gezellig :o
Ook wel over haar scriptie gehad etc.
Kwam er laatst pas achter dat ze wat problemen heeft. Dus nu wil ik extra mijn best doen. (ik weet niet wat de problemen zijn, kwam aanbod door whatsapp gesprek, vraag het liever persoonlijk) :j

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Hoe kan ik het beste helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:37

wat lief ben jij, ik denk dat je al heel veel doet hoor voor haar.

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:40

Wat lief van jou, als jij lekker mee helpt met de verzorging van de pony's denk ik dat ze al heel blij is met je. Laat weten dat je er voor haar bent wanneer nodig en houd die gesprekjes met uitmesten erin. Als je is wat leuks wilt doen kun je bijv. de kasten wat opruimen, schoonmaken, pony's wassen als dat mogelijk is\als dat mag(Altijd even vragen natuurlijk).

ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Hoe kan ik het beste helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:13

Neem haar mee naar Ponyparkcity om haar te bedanken! *\o/*

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:28

ista schreef:
Neem haar mee naar Ponyparkcity om haar te bedanken! *\o/*

Ik denk dat dat financieel onmogelijk is voor ts en de eigenaar van de pony’s is al volwassen :D

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 15:30

Ineke2 schreef:
ista schreef:
Neem haar mee naar Ponyparkcity om haar te bedanken! *\o/*

Ik denk dat dat financieel onmogelijk is voor ts en de eigenaar van de pony’s is al volwassen :D


Haha ja idd. Zelfs al zou ik zo iets duurs doen (tja dat wordt jaren sparen) zou ik het niet uitgeven aan ponypard city _/-\o_

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Hoe kan ik het beste helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 15:34

Nog even een paar vragen voor eigenaren en verzorgers!

Voor de eigenaren: Waar worden jullie echt blij van? Wat kan een (redelijk nieuwe) verzorgster doen dat je denkt wauw daar heb ik wat aan! En wat zorgt ervoor dat jullie de verzorgster nog "leuker en fijner" vinden dan andere?


Vraag voor de verzorgers: Wat doen jullie met jullie verzorgpaarden wat de eigenaren heel blij maakt? Wat doen jullie voor hun dat niet perse moet?



Even benieuwd, ik ben nieuw in de verzorg wereld ;) *\o/*

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:43

Als ( voormalige) eigenaar werd ik blij als mijn kast netjes opgeruimd bleef. Als het dus een slordig zooitje is kun je ( na even vragen aan de eigenaar) de kast opruimen en eventueel ook de kast een keer schoonmaken. Niets zo fijn als een schone opgeruimde kast. :)

Mijn paard had witte manen en staart, een keer extra de staart goed gewassen werd ik dus wel blij van :)

Overigens NIET zonder toestemming in staart en manen gaan knippen :=

mirna6308

Berichten: 324
Geregistreerd: 12-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:46

Is een foto shoot voor haar regelen leuk?
Bij voorbeeld met de pony! Op marktplaats en Facebook staan veel mensen die het voor een klein prijsje willen doen...

Je doet goed je best...! Ze zal blij met jou zijn <3 *\o/* !!!

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:52

Mijn verzorgster maakt mijn spullen vaak kwijt en/of stuk en mijn borstels zitten altijd vol met haar.
Ik vind het belangrijk dat ze goed en lief is voor mijn paard, dat staat echt op 1 maar het zou fijn zijn als ze wat zuiniger op mijn spullen is. en dat ze misschien een keer extra gaat als ik ziek ben.
Daarnaast verwacht ik dat iemand geintresseerd is in het paard (is mijn verzorgster ook niet) en aangezien ze geen cent hoeft te betalen, waardeer ik het altijd als zij is een keer een zak peen of een halster koopt.

gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:53

Wat super lief van je! Ik denk ook dat ze al
Heel blij met je is. En inderdaad wat je kan doen is zo doorgaan, lekker helpen met klusjes. En waarschijnlijk als jullie veel samen doen vind ze het al fijn dat je er bent en vind ze denk ik jouw gezelschap ook fijn.
Zorg dat je netjes met haar pony omgaat en met haar spullen. Zeg het eerlijk als er een keer iets stuk gaat, elke eigenaar weet dat dat eens een keer gebeurd.
Je zou om iets extra’s te kunnen doen haar een keer aanbieden dat je ook wel een keer alleen wil uitmesten, dat ze zelf een dagje ‘vrij’ neemt.
Of neem een keer iets lekkers mee als jullie hebben afgesproken. (Een reep chocola, of bak een (appel)taart, daar heb je dan moeite voor gedaan. En dat word vast gewaardeerd.

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:10

Zonnebloem92 schreef:
Mijn verzorgster maakt mijn spullen vaak kwijt en/of stuk en mijn borstels zitten altijd vol met haar.
Ik vind het belangrijk dat ze goed en lief is voor mijn paard, dat staat echt op 1 maar het zou fijn zijn als ze wat zuiniger op mijn spullen is. en dat ze misschien een keer extra gaat als ik ziek ben.
Daarnaast verwacht ik dat iemand geintresseerd is in het paard (is mijn verzorgster ook niet) en aangezien ze geen cent hoeft te betalen, waardeer ik het altijd als zij is een keer een zak peen of een halster koopt.

Zo jij praat aardig over je verzorgster, waarom laat je die nog komen als je zo ontevreden over haar bent?

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:11

Ineke2 schreef:
Zonnebloem92 schreef:
Mijn verzorgster maakt mijn spullen vaak kwijt en/of stuk en mijn borstels zitten altijd vol met haar.
Ik vind het belangrijk dat ze goed en lief is voor mijn paard, dat staat echt op 1 maar het zou fijn zijn als ze wat zuiniger op mijn spullen is. en dat ze misschien een keer extra gaat als ik ziek ben.
Daarnaast verwacht ik dat iemand geintresseerd is in het paard (is mijn verzorgster ook niet) en aangezien ze geen cent hoeft te betalen, waardeer ik het altijd als zij is een keer een zak peen of een halster koopt.

Zo jij praat aardig over je verzorgster, waarom laat je die nog komen als je zo ontevreden over haar bent?

Omdat ze goed is voor mijn paard en dat is voor mij het allerbelangrijkste.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 16:12

Goede tips!
Meeste daarvan doe ik al of kan ik niet doen.

De stal is voor mij 1 uur met de tram en bus. Zij haalt mij op van de tram halte. Als zij ziek is gaat haar vader, haar vader helpt soms ook.
Dus sommige dingen zijn ook niet mogelijk, al komt dat waarschijnlijk nu nog doordat ik er "net" ben.


@gewoonmarie ik heb een brownie gebakken, omdat ik eraf was gevallen _/-\o_ Sws vind ik bakken leuk, dus de pony's en zij worden nog verwend 8-)

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:17

Hoe kan iemand die niet geïnteresseerd is in je paard nou goed zijn voor je paard?
Sorry dat ik zo off topic ga, maar daar ben ik oprecht verbaasd over.

Als ze niet geïnteresseerd is, verzorgd ze je paard niet met liefde en kun je er naar mijns inziens niet echt op bouwen / vertrouwen.

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:36

Ineke2 schreef:
Hoe kan iemand die niet geïnteresseerd is in je paard nou goed zijn voor je paard?
Sorry dat ik zo off topic ga, maar daar ben ik oprecht verbaasd over.

Als ze niet geïnteresseerd is, verzorgd ze je paard niet met liefde en kun je er naar mijns inziens niet echt op bouwen / vertrouwen.

Ze is lief voor mijn paard en doet verder wat er van haar verwacht wordt, maar meer ook niet.
Toen ik met mijn paard naar de kliniek ging vroeg ze niet hoe het was gegaan, toen ik later weer moest toonde ze weer geen interesse. Toen ik na maanden weer een keer mocht rijden vroeg ze ook niet hoe het gegaan was.
Als ze bij mijn paard is doet ze gewoon haar ding, geeft ze mijn paard aandacht en lijkt ze het leuk te vinden maar interesse tonen uit zichzelf doet ze niet.