Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paard longeren

 
Profiel   

Heyhey,
Ik heb een vraagje, mijn lieve paard heeft het longeren ondertussen al heel goed onder de knie. Maar een ding kan ze nog niet en ik weet ook niet goed hoe ik hiermee om moet gaan...
Als we aan het stappen zijn, en daarna naar draf gaan gaat ze met "ho" weer makkelijk terug naar stap. Maar als we eenmaal 1 keer in galop zijn geweest is ze niet meer te houden en luistert ze niet meer naar "ho", hoe kan ik haar dat leren?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 09:37 



 
Profiel   

Ho is voor mij stop, hohooow is langzamer, daarbij koppel ik de gang aan de naam van de gang.

Dus moet ze terug van galop naar draf, dan zeg ik: hohooow drrrraf en dat snapt ze. Terug naar stap is dus hohooow stappen!

Soms moeten ze wel ff uitrazen merk ik, dan laat ik het maar even gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 09:40 



 
Profiel   

MarliesV schreef
Ho is voor mij stop, hohooow is langzamer, daarbij koppel ik de gang aan de naam van de gang.

Dus moet ze terug van galop naar draf, dan zeg ik: hohooow drrrraf en dat snapt ze. Terug naar stap is dus hohooow stappen!

Soms moeten ze wel ff uitrazen merk ik, dan laat ik het maar even gaan.


Oké super bedankt, maar hoe leer ik dat haar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 09:42 



 
Profiel   

Samen op les gaan! Longeerlessen zijn zooo nuttig.

Want het meeste 'leren' ligt niet bij het paard maar bij de houding van de longeerder. Met jouw lichaamstaal en stem kan je dit aanleren. Maar dan moet je wel zelf weten wat het effect is van die houding en stem op je paard.

Als je daar niet ervaren in bent, om een paard dit aan te leren, dan is een instructeur er bij halen die jullie dit samen kan leren een verstandige investering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 10:02 



 
Profiel   

Les nemen in het werken met lichaamstaal :)

Is de duidelijkste manier om dit aan te leren. Dit kun je dan koppelen aan een stemcommando, maar dit is niet nodig.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 10:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen