Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Ideeën voor paarden speeltjes

 
Profiel   

marley93 schreef
Het is zomervakantie, ik gok dat hier een trolletje bezig is. Zo niet, dan is het wel in en in triest voor dit paard.

Dat gezegd hebbende: ik ben het 100% eens met Prugelpiet. Tijd dat het verboden wordt om paarden alleen te houden. Het is echt een vorm van sociale verwaarlozing van zo'n dier.


Inderdaad.

Dieren/paardenliefhebber en een paard alleen houden gaat niet samen in 1 zin.
Waar 1 paard staat is altijd nog wel plek voor een 2e. Of een leuk shetlandertje ofzo.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 12:19 



 
Profiel   

Zoals de meeste zeggen is en ander paardje het aller beste (speel)maatje, andere dieren zijn daar geen vervanging voor.
Maar als dat geen optie is iets van een voerbal paarden zijn immers gek op eten of zn speelbal met handvat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 14:53 



 
Profiel   

Friezenkind schreef
Zoals de meeste zeggen is en ander paardje het aller beste (speel)maatje, andere dieren zijn daar geen vervanging voor.
Maar als dat geen optie is iets van een voerbal paarden zijn immers gek op eten of zn speelbal met handvat?


Sorry maar als dat geen optie is, dan moet je geen paard nemen -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 15:16 



 
Profiel   

Sure_lee schreef
Friezenkind schreef
Zoals de meeste zeggen is en ander paardje het aller beste (speel)maatje, andere dieren zijn daar geen vervanging voor.
Maar als dat geen optie is iets van een voerbal paarden zijn immers gek op eten of zn speelbal met handvat?


Sorry maar als dat geen optie is, dan moet je geen paard nemen -O-


Dit dus. Paarden zijn hele sociale dieren. Groepsdieren. Ze horen echt minimaal één ander paard om zich heen te hebben. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat in je eentje gaan rijden/mennen/wandelen al tegennatuurlijk is voor een paard, laat staan hem 24/7 alleen houden. En begrijp me niet verkeerd; alleen een buitenrit oid maken is natuurlijk iets wat je oefent. Maar het paard compleet het sociale stukje van zijn leven ontnemen is niet oké. En zoals meerdere mensen al hebben gezegd: paarden hebben paarden nodig. Niet geiten, kippen, varkens of zelfs ezels. Het is echt niet hetzelfde. Persoonlijk ben ik 'zelfs' van mening dat je het beste paarden samen kunt zetten van ongeveer dezelfde maat, maar dat moet iedereen voor zich weten.

TS, ik heb even in je profiel gespiekt, en hoewel ik eerder dacht dat dit geen serieus topic was, lijkt het toch wel zo te zijn... Denk er alsjeblieft goed over na of jij je paard wel een goed leven kan bieden, als je niet in staat bent om haar inn deze basisbehoefte te voorzien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 16:15 



 
Profiel   

Sure_lee schreef
Friezenkind schreef
Zoals de meeste zeggen is en ander paardje het aller beste (speel)maatje, andere dieren zijn daar geen vervanging voor.
Maar als dat geen optie is iets van een voerbal paarden zijn immers gek op eten of zn speelbal met handvat?


Sorry maar als dat geen optie is, dan moet je geen paard nemen -O-


Daar ben ik het persoonlijk helemaal mee eens! Mijn kleine staat de hele dag met twee andere buiten, savond op stal kn ze met haar buurvrouw neuzen. Dat was voor mij persoonlijk een vereiste met soortgenootjes staan.

Laten we ervan uit gaan dat TS haar paard niet weg gaat doen en paard #2 niet komt. Er is voor zover ik weet geen wet dat een paard niet alleen mag staan, alleen wordt er sterk geadviseerd dat een paard een paardenmaatje moet hebben. Als het paard zich echt zo verveeld is het MINSTE wat TS kan doen een speeltje of iets dergelijks zoeken.

Ik betwijfel persoonlijk of het iets gaat uitmaken en het paard gewoon niet een beetje eenzaam is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 16:32 



 
Profiel   

Hoi heb je al aan eetbare takken gedacht of riet ?Dat kun je misschien ergens veilig op hangen kan ze aan knabbelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 16:40 



 
Profiel   

Ik weet wel een leuk speeltje voor je paard. Het heeft 4 benen, harig en het hinnikt. Hebben ze urenlang plezier van en het verveelt nooit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 19:35 



 
Profiel   

Ik zit dit echt met een mond vol tanden te lezen |(
Mijn paarden zijn ook echte knuffel konten, maar met een vriendje spelen
is toch wel heel belangrijk. Al zou je ze allebei in hun eigen weitje /paddock hebben
dan nog hechten ze daar veel waarde aan.
Maar ik zou zeggen ga eens googelen op paarden speeltjes en verwijder dit topic als je niet
tegen goed bedoelde adviezen kunt :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 19:59 



 
Profiel   

Mischien kan je een snoepketting maken! Of paardenvoetbal in de weide!!
Als ik niet te laat ben
Ik heb zo een snoep ketting gezien op internetie
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 20:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen