Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paard aaien

 
Profiel   

Hallo allemaal,
Even een kort vraagje, ik knuffel super graag met mijn merrie. Maar als ik haar op haar hoofd aai vind ze dat er vervelend. Ze gooit hem haar hoofd dan omlaag of loopt weg. Andere plekken vind ze wel prima maar het is niet echt haar ding.
Wat betekend dit of is dit gewoon haar karakter? Is het niet dat ze me niet vertrouwd/lief vindt?
Bedankt voor het lezen, en misschien hebben jullie nog tips wat ik dan met haar kan doen als ik gewoon even wil knuffelen :(:)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 20:56 



 
Profiel   

Hoe is ze met halster omdoen of hoofdstel?
Kan zijn dat ze wat kopschuw is.

Je kan het natuurlijk gaan trainen door steeds als je haar hoofd aanraakt te belonen. En dat uitbouwen naar steeds wat langer aanraken.

Kan anderzijds ook karakter zijn. Merries zijn niet altijd knuffelig die van mijn zus namelijk ook niet bepaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 21:12 



 
Profiel   

Of ze vindt het gewoon niet lekker om op haar hoofd geaaid te worden. :P Sommige paarden vinden het heerlijk, en anderen moeten er niets van hebben. Kwestie van persoonlijke smaak!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 21:20 



 
Profiel   

Sommige moeten er ook wat aan wennen. Ik mag mijn merrie uitgebreid aaien en kroelen op haar hoofd, maar een borstel vind ze weer niks. Handdoek dan wel weer prima. Aaien op haar hoofd heeft ook lang geduurd tot ze het accepteerde, nu vindt ze het heerlijk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 21:38 



 
Profiel   

Sommige paarden knuffelen gewoon wat minder graag dan anderen. Ik heb denk ik mijn paard nog nooit uitgebreid op haar hoofd geaaid, want dat vind ze niet leuk. Dus hebben we andere kriebel plekjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 21:54 



 
Profiel   

Mijn paard heeft altijd op een manege gestaan, ik kan haar hoofd aaien, maar ik heb ze geleerd als er iemand anders ze wil aaien dat ze achteruit moet gaan zodat ze er niet meer aankunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 22:22 



 
Profiel   

hmm heb je haar al lang? Toen ik mijn paard net had mocht ik zoal niet aan zijn wangen komen want dan ging hij gericht bijten en ik mocht ook niet aan zijn rechterkant staan want dat ging hij ook bijten of draaide weg van mij. Bij hem was het een kwestie van vertrouwen, ik had hem toen ook pas net. Nu kan en mag ik alles
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 22:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen