Zadel

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bellemare
Berichten: 15
Geregistreerd: 15-07-22

Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-22 11:58

Hoiii

Ik heb meerdere topic gelezen maar ik krijg toch niet echt antwoord op mijn vraag.mijn vraag is : ik zoek een zadelpasser in noord Holland die niet al te duren zadels verkoopt (budget is ongeveer 950 euro ) wat voor zadel ik zoek: ik zoek een veelzijdigheid zadel/ dressuur zadel( en dressuur zadel waar of en toe mee kan worden gesprongen of een veelzijdigheid zadel wat meer richting een dressuur zadel )
Alvast bedankt :)

Coco7777777
Berichten: 58
Geregistreerd: 09-11-19

Re: Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 15:12

zoek je een nieuw of 2de hands zadel? en merk of niet? en met alle dressuur zadels zou je in principe een sprongetje kunnen maken......overigens is 950euro best weinig voor een (2de hands) zadel bij een goede zadelmaker. meestal willlen ze ze voor rond de 1100minimaal verkopen en nu zijn de prijzen zoiezo erg duur als je een zadel wilt ik denk dat echt een goed zadel makkelijk rond de 2000zit (dressuur zadel veelzijdigheid geen idee hoe duur dat tegenwoordig is)

DenieesB

Berichten: 482
Geregistreerd: 11-05-16

Re: Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 15:43

De prijs die hierboven wordt genoemd is niet de normale prijs voor en tweedehands zadel hoor, vooral niet voor een veelzijdigheidszadel. Het hangt een beetje af van de zadelpasser. Ik ken er inderdaad een aantal die zadels hebben vanáf 1000 euro (dus op/boven budget) maar ik ken er ook een aantal die afhankelijk van wat ze op voorraad hebben echt wel mooie A-merk zadels hebben liggen voor vanaf 500 euro.

Zo heb ik zelf 2 jaar terug een Passier Grand Gilbert voor 250 kunnen overnemen die ik opnieuw heb laten vullen.

Helaas kan ik je niet helpen aan een zadelpasser, ik ben niet bekend in jouw regio. Maar, zoek vooral verder want er zijn wel degelijk nog zadelpassers met normale prijzen

lovelucydan

Berichten: 2067
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 15:55

Van rijs heeft zadels ook voor de kleinere beurs

bellemare
Berichten: 15
Geregistreerd: 15-07-22

Re: Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 17:48

Budget is rond de 950 dus 1000 euro is ook prima :)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:56

Indien past... Een wintec of thorowghood die zijn 2de hands toch wel budgetvriendelijk?

Maar wel laten passen door Zadelpasser hoor.

Je kan een Zadelpasser laten komen en die merken laten passen, je bent niet verplicht om bij hem het zadel te kopen. Je kan dit merk dan ook 2e hands zoeken en door die Zadelpasser laten passen op je paard.

Coco7777777
Berichten: 58
Geregistreerd: 09-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 18:55

lovelucydan schreef:
Van rijs heeft zadels ook voor de kleinere beurs

dat is degene die wij hebben en die heeft alleen 2de hands zadels voor rond minimaal 1100 euro

lovelucydan

Berichten: 2067
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 18:56

Art_Ificious schreef:
Indien past... Een wintec of thorowghood die zijn 2de hands toch wel budgetvriendelijk?

Maar wel laten passen door Zadelpasser hoor.

Je kan een Zadelpasser laten komen en die merken laten passen, je bent niet verplicht om bij hem het zadel te kopen. Je kan dit merk dan ook 2e hands zoeken en door die Zadelpasser laten passen op je paard.



Dan zou ik me als zadelpasser genaaid voelen maar goed.
Een zadelpasser heeft heus wel iets in je budget hoor. Gewoon je wensen kenbaar maken.

lovelucydan

Berichten: 2067
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 18:57

Coco7777777 schreef:
lovelucydan schreef:
Van rijs heeft zadels ook voor de kleinere beurs

dat is degene die wij hebben en die heeft alleen 2de hands zadels voor rond minimaal 1100 euro


Echt?
Toen ik ze liet komen kon ik elk budget opgeven ( binnen redelijk natuurlijk)
Maar goed het is al een tijd geleden.

Ik hoorde laatst dat ook zadels door het dak gaan qua prijzen.
Maar goed het vreemde is dat je op marktplaats bijna niet van je zadel af komt en dat je genoegen moet nemen met een laag bedrag