Gaan jullie met regen naar de paarden?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:12

Ik ga elke dag in elk geval voor verzorging en voeren, maar trainen probeer ik aan het begin van de week wel zo te plannen dat ik de écht slechte dagen ontwijk en ze dan vrij geef. Als het dan toch een keer regent train ik alsnog wel, vind het eigenlijk best prima te doen met een goede jas aan en een cap op je hoofd. :) Maar wat je al zegt, liever met een zonnetje natuurlijk!

iiFleurii
Berichten: 1
Geregistreerd: 07-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:19

Gaan altijd wel! Rijden deed ik vroeger eigenlijk zowat nooit in de regen omdat ik mijn paard daar echt geen plezier mee deed. Nu heb ik een ander paardje die daar geen enkel probleem van maakt dus die mag lekker werken in weer en wind, maar wanneer het ineens kei hard begint te regenen ga ik soms wel even schuilen in de stal :')

beegee
Berichten: 950
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:40

s1993 schreef:
Maar als je niet gaat als het regent dan ga je soms dagen achter elkaar niet?

Ja hoor, heb ik echt geen problemen mee.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:41

Ik ga juist ook altijd even met regen, zien of hij comfortabel is, het niet koud heeft oid en voor mijn eigen gemoedsrust.
Maar pony lief is met pensioen inmiddels en er word zoiezo wel voor hem gezorgd dus het is eigenlijk zo goed als altijd overbodig inmiddels en ga ik standaard nog maar 1x per week.

Cambionn

Berichten: 772
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:58

Rij op manege dus geen verplichtingen in die zin, maar ik heb nog nooit afgezegd om het weer. Heb een water- en windafstotende rijbroek voor regen en winterweer (wat ook heel goed werkt als je erheen fietst), ze houden lessen zo ver altijd in de binnenbak, en of of je nou in de box of op de poetsplaats met je paard bezig bent die zijn ook beide overdekt, dus die 15min de regen door fietsen is geen probleem. Toen mijn fiets bij de fietsenmaker stond en ik dus lopend (a 45 minuten enkeltje) moest gaan ook gewoon geweest (loop dat trouwens ook als m'n vriend mee is gezien hij geen fiets heeft atm, of als het te hard waait want vind die wind met fietsen echt niks). Goed voor de lijn I guess :P. Hagel ga ik ook door, maar vind ik eigenlijk veel erger dan regen. Dat doet pijn.

Paard waar ik momenteel op rij vind het wel altijd leuk om het stuk buitenlangs tussen box en rijbak extra langzaam te lopen als het regent, zodat je zo nat mogelijk wordt :') .

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 15:47

Als het regent ga ik ook naar stal (op mijn dagen) maar als het echt hard regent doe ik alleen het écht nodige. :)

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Gaan jullie met regen naar de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 16:07

Twee keer per dag minimaal, omdat we onze twee paarden in eigen beheer hebben. 's Morgens om water te vullen, mest te scheppen en meteen een check en 's avonds nog een keer plus de automatische hooi slowfeeder vullen, etc.

Rijden, grondwerk, wandelen, borstelen etc. doe ik meerdere keren per week, maar als het slecht (regen)weer is of bv veel te warm, doe ik niets qua training. Ze vermaken zich prima en ik doe hen en mezelf er écht geen plezier mee, op dat soort dagen. Mijn paarden en ik moeten niks :D .

Beweging en aandacht krijgen ze genoeg. Een dagje klussen met twee nieuwsgierige paarden, kan ook erg leuk zijn. Bv bij het snoeien van de meidoornheg of het weghalen van onkruid, die neusjes in mijn nek of 'mee helpen' met 'snoeien' of laatst, bij de nestkastjes ophangen. Zo leuk, quality time samen, het kan op vele manieren. Dat weer, daar lig ik verder niet zo wakker van.

We hebben ook een fijne schuilstal, dus vaak schuilen we daar ook met elkaar bij buien, tijdens de dagelijkse verzorging.

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 16:19

Ik ga wel, regenjas aan, regenbroek eventueel, rijden doe ik minder op regendagen, maar dan ga ik vaak aan de hand een stukje wandelen, of wat grondwerk in de piste, soms borstelen of hen kleine kunstjes in de poetsplaats leren is ook altijd fijn als afwisseling op zo dagen vind ik.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Gaan jullie met regen naar de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 16:29

Ik heb altijd al een voorkeur gehad voor de boel zo inrichten, dat je best een keer over kan slaan.
Dus dat paardlief zelf naar binnen en buiten kan, genoeg hooi heeft voor meer dan een dag. Dan ging ik bij echt pestweer alleen even een bakje voer geven (en checken of alles in orde was, anders slaap ik niet lekker := ) wanneer het uitkwam op de dag en de rest komt dan wel een andere keer.

In extreme gevallen misschien ook wel eens een dag overgeslagen, dat sluit ik niet uit.
Dan maar de volgende ochtend het bakje voer want dat is toch maar extra naast het gras en de slowfeeders met hooi :j

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Gaan jullie met regen naar de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 16:40

Ik ga wel, maar geef alleen onderhoudsbeweging. Dus bv 3x per week even een kwartiertje/ half uur

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Gaan jullie met regen naar de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 16:44

Ik rij wel gewoon in de regen, onze buitenbak is goed genoeg gedraineerd. Als het echt met bakken uit de hemel valt niet, maar een gewone bui overleven we wel :)

Chinas

Berichten: 817
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 17:17

s1993 schreef:
Maar als je niet gaat als het regent dan ga je soms dagen achter elkaar niet?


Ik zorg wel dat mijn paard aandacht krijgt. Regent het een enkele dag, dan ga ik makkelijk niet heen. Mijn paard komt niks te kort en heeft het waarschijnlijk ninet eens door.
Regent het de hele week, dan kom ik minder vaak dan ik normaal zou doen, maar zorg ik wel dat ik er een aantal keer ben om even te knuffelen en te poetsen. Als ik een binnenbak zou hebben zou het nog weer anders zijn, maar heb alleen een buitenbak tot mijn beschikking.

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 17:34

Altijd!
Mijn paard moet hoe dan ook verzorgd worden.

Als ik bezig ben vergeet ik de regen en meek ik het niet eens meer.

Nu ik geen paard meer heb, hoef ik ook niet meer!
Ik moet er nu echt niet aan denken, ik ben verwend geraakt

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 17:52

Ja, ik ga elke dag. Weer of geen weer, ziek of gezond. Tenzij het echt niet kan, bijv serieuze ziekte (nog niet voorgekomen :)) ) of dat ik weg moet voor het werk. Dan voert mijn staleigenaar ze. Maar anders kan ik geen reden bedenken om niet te gaan :D Soms kom ik dan alleen even voeren en/of poetsen. Vaak verplaats ik mijn trainingsplannen een dag maar soms ga ik wel gewoon uit rijden. Ik heb een goede waterdichte jas en paardlief krijgt een uitrijdeken op. Dan maak ik het vaak wel wat korter. Ik ben endurance ruiter en het komt natuurlijk zo voor dat het op een wedstrijddag regent, dan is het beter om daar wat aan gewend te zijn, weten welke kleding goed waterdicht is en hoe je paard erop reageert. En het creeert een ongezonde portie zelfdiscipline :+

iina

Berichten: 52
Geregistreerd: 04-05-23
Woonplaats: Westerlo (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 12:15

Onze paarden hebben altijd voor 3 dagen eten maar ik ga toch graag elke dag om ze liefde te geven. Ook als het regent :)

Suzanne F.

Berichten: 49224
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 12:23

Ik sta er inmiddels heel anders in maar vroeger ging ik echt altijd, iedere dag. Weer of geen weer. Maar dat waren ook andere tijden. Want het paard kwam zijn stal niet uit als ik niet kwam. Was een echte ouderwetse pensionstal waar ze van september tot april binnenstonden. Dus ik moest wel elke dag gaan, al was het maar om te longeren of los te gooien. Maar ik ging altijd op mijn fietsje, ook in de storm of sneeuw, naar mijn paard toe. En ook gewoon rijden. Eigenlijk absurd als ik nu terugdenk. In weer en wind heb ik gereden. Maakte niet uit of het nat was, of hagelde of sneeuwde. Arm dier. :+
Maar hij vond het best leuk volgens mij want hij was al blij als hij zijn stal uit mocht. Zoals ik zei, hele andere tijden.
Ik heb nu geen paarden meer maar als ik er nu eentje zou hebben die gewoon buitenliep en eten kreeg, dan zou ik mooi een keer overslaan als het takkeweer was.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 13:03

Wij gaan vaak nog wel het bos in als het regent. :D
Met goede kleding en een mooi bladerdek van de bomen is het vaak prima te doen.
Ik ken wel de enorme drempel om erheen te gaan als het regent, of ik weet dat het daar regent. Maar als je er dan eenmaal bent, is het prima en heb je toch weer iets samen gedaan!

Daarnaast is overdekt tutten terwijl je de regen hoort gaan ook altijd wel soothing. <3