Gaan jullie met regen naar de paarden?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oskarrino
Berichten: 797
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Gaan jullie met regen naar de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 18:14

Ja, weer of niet ga altijd heen. Wel met een binnenbak, maar ik smelt niet en grondwerken doe ik wel buiten

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Gaan jullie met regen naar de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 18:17

... goede regenkleding is wel zaak.
(Ik fiets al zo'n twintig jaar op en neer, doorgaans afstanden van plm 2x 10 kilometer.)

Rocamor

Berichten: 10877
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 18:30

Anastasia24 schreef:
Uiteraard, voeren, mesten water geven. Ik heb geen last van de regen en snap ook niet waarom mensen daar zo moeilijk over doen. Ik vind het heerlijk om in de stromende regen te rijden, paarden hebben er ook geen last van.
Harde windstoten is voor mij een ander verhaal, dan ga ik het bos niet in en heb ik zelf ook meer spanning.


Omdat mijn paard spontaan sb, travers en appuyementen kan als het regent. Of een renvers, mocht de regen uit een bepaalde hoek komt.

Dat paard heb ik voor mijn plezier en ik doe ons een plezier door niet te rijden als het regent of flink waait.

Maar als je paard er geen last van heeft en de ruiter ook niet, ideaal toch?

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 18:43

Anastasia24 schreef:
Uiteraard, voeren, mesten water geven. Ik heb geen last van de regen en snap ook niet waarom mensen daar zo moeilijk over doen. Ik vind het heerlijk om in de stromende regen te rijden, paarden hebben er ook geen last van.
Harde windstoten is voor mij een ander verhaal, dan ga ik het bos niet in en heb ik zelf ook meer spanning.


Jouw paarden hebben er misschien geen last van, maar als je mijn en anderen hun voorbeelden leest, zie je wel echt gedragsverandering als het hard regent.
Ik zet met liefde een les in de regen door, maar als paard plots de oefeningen niet meer kan, snel geïrriteerd raakt, of tegen de regen in draait uit zichzelf, doe ik hem er duidelijk geen plezier mee.

Chinas

Berichten: 817
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:14

Volgensmij ben ik in de minderheid hier, maar als het echt regent dan ga ik meestal niet heen.
Ik moet 45 min fietsen (enkeltje), ik heb een paard wat een hekel heeft aan regen, en ze staat all-in bij iemand aan huis dus geen man over boord als ik niet kom. Maar dat is alleen als het echt goed regent. Wat sputters kan ik (en mijn paard) prima hebben. Vorige week ook rijles gehad in de lichte regen. Maar als het flinke buien zijn blijf ik lekker warm en droog thuis :D

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Gaan jullie met regen naar de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:25

Ik heb echt een hekel aan regen, mijn pony gelukkig ook. Ik pas mijn schema aan, aan het weer. Ik ga wel naar stal als het regent en ik moet. Ze staan samen in eigen beheer dus we moeten wel. Als het regent doe ik mijn hoed op, mij waxjas over m'n kleding en dan vind ik het prima te doen. Mijn kleding en vooral mijn gezicht blijft dan droog. Ziet er alleen niet zo heel sexy uit.

Annefleur200

Berichten: 1664
Geregistreerd: 20-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:29

Elke dag minsens 2 keer. Ik heb ze in eigen beheer dus als ik niet komt hebben ze geen eten ect. Weer of geen weer. Ook tussendoor regelmatig om gewoon even lekker te knuffelen. Met regen wandel ik niet met ze. Maar dat is meer omdat de pony's daar een hekel aan hebben. :+

Hutcherson

Berichten: 7356
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 20:07

Moet wel. Paarden pakken niet zelf even hooi van de baal en gooien het in de netten.
Maar mesten laat ik dan vaak even voor wat het is.
Ik heb een softshell skibroek die waterdicht is, met een goeie regenjas en capuchon. Kom ik een heel end.

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Gaan jullie met regen naar de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 21:43

Ja hoor, ik rijd ook gewoon in de regen als dat zo uitkomt. Vroeger had ik geen binnenbak en moest er wel gewoon getraind worden voor concours, dus dat ben ik nog wel van toen gewend.

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Gaan jullie met regen naar de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 21:47

Hoe deed je dat in de winter dan?

Ik ga dagelijks naar mijn paarden. Op dagen dat ik niet kan, vraag ik een vriendin.
Of het nu regent, de zin schijnt, of sneeuwt. Er gaat altijd iemand hun stal mesten, hun wortels voeren, hun een knuffel geven.
Rijden vind ik minder belangrijk. Maar aandacht is er altijd.

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 21:51

RobinQuibus schreef:
Hoi hoi,

Het voorjaar komt eraan mááár het regent nog weleens .
Men zegt échte paardenmeisjes/jongens gaan met regen naar hun paarden/pony’s
Laat weten of jij met regen naar je paarden/pony’s gaat

Ik zou met regen wel gaan maar ik zou er minder plezier in hebben dan zonder regen!


Ja. altijd gedaan.
Jaren. Elke dag. Zomer winter.
Regen, - 10 of +30.


Nu heb ik ze aan huis dus uiteraard nu ook
Al hoef ik er niet heen te fietsen uiteraard.

Ik heb wel bijrijders gehad die dan niet kwamen.
Gehad... Is dan voor mij ook het juiste woord.
Niemand smelt van minder weer.
Komt iemand om die reden niet opdagen is het voor mij geen echt paarden meisje. Maar een verwend meisje. En dat past hier niet :)

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 21:52

Ik ga elke dag, altijd gedaan. Of nou ja, ik sloeg wel eens een dag over toen hij op volpension stond, maar nooit vanwege het weer. Met regen deed ik dan weinig, rondje wandelen ofzo.
En nu ook nog. Ik moet gaan, want anders hebben ze geen eten. Maar de leuke dingen doe ik niet als het regent. Maak ik mijn paarden ook niet blij mee :D

RosaZorro
Berichten: 119
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:02

Ik ga ook elke dag, weer of geen weer.
Rijden doen we dan niet meer. Dat hebben we eerst wel gedaan, maar dat vond mn paard niet zo leuk. Na een harde hagelbui die ook nog eens zeer deed zijn we daar maar mee gestopt :+
Wel gaan we als het niet te hard waait gewoon wandelen of iets anders doen in de regen. Hij staat all in, maar hij kan er ook niks aan doen dat het regent haha. Kan moeilijk een week niks doen omdat we niet van regen houden.

veranadautje
Berichten: 1288
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:06

Ik ga iedere dag weer of geen weer. Al is het maar om te voeren.

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:07

In de winter reed ik ook gewoon buiten, alleen als het bevroren was of als het echt heel erg slecht was gingen we naar een kennis van ons waar ik mocht rijden of naar de manege. Maar dan moest het wel echt slecht zijn.

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:08

Ik vind harde wind erger dan regen. Met echte plensregen rijd ik niet, maar zo vaak gebeurt dat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:18

Hangt er vanaf hoe hard het regent. Ik heb er weinig moeite mee, maar ik doe mijn paard echt geen plezier met werken in de regen en bij ons is alles buiten, dus werkelijk alles wordt ook nog eens zeiknat - van m'n poetsspullen tot m'n zadel en m'n paard, die daarna weer onder een deken moet, maar waar ik haar ook niet kletsnat onder wil hebben.

Ze staat volpension, dus als het echt dagen aaneen regent, zie ik haar een paar dagen niet. 20km rijden om haar een aai over haar neus te geven, wordt me een beetje te gortig, maar zodra er een moment is waarop het een klein beetje droger is, ga ik naar stal.

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:21

Wij gaan door weer en wind.

Sowieso iedere dag alles voeren en hooinetten ophangen op het paddock paradise. Uitmesten doen we meestal wel als het droog is maar als het een week regent dan ontkom je er niet aan.
Met Valentijn’s revalidatie moeten we nu 2x per dag 30 min wandelen. We hebben geen binnenbak dus met stortregen in de grasbak en als het miezert lopen we ook gewoon door het dorp.

Ook hebben we afgelopen jaar heel veel geklust in de regen. Nu hebben we toch wel de deal gesloten om geen draad meer te trekken in de stortregen. Ook bij hevig onweer gaan we nu ook niet meer in de wei staan. Bliksem kwam laatst toch heel dichtbij. :+

beegee
Berichten: 950
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Gaan jullie met regen naar de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 23:20

Mijn paard is met pensioen, staat all-in en heeft zijn natje en droogje ook als ik er niet ben. Dus als het regent ga ik niet. Door de zeikregen fietsen om een wortel en een knuffel te geven zie ik dan niet zo zitten. Zeker omdat m’n ruin zo’n hekel heeft aan regen, dat ik hem met een rondje stappen dan nog misschien wel ongelukkiger maak :=

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Gaan jullie met regen naar de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 23:27

Ja, zal wel moeten. Heb ze altijd in eigen beheer en nu een aantal jaar aan huis. Ik probeer tussen de erge buien door alles te doen en wil weleens met echt hele erge buien de track uitmesten overslaan, maar blijf verzorging gaat door.

Rijden vind ik niet heel prettig in de regen. Heb er een bloedhekel aan als mn teugels nat zijn of als mn spijkerbroek om mn benen kleeft.

Maar honden moeten er ook uit en eerlijk vind ik het nat binnenkomen en de natte honden vervelender, maar verzorging van de dieren gaat altijd door.

Ik heb trouwens wel talent om regen op te wekken, want als ik gepoetst en opgezadeld heb, begint het wel erg vaak net te spetteren. Dan rij ik wel gewoon.

StableHS
Berichten: 44
Geregistreerd: 05-12-22

Re: Gaan jullie met regen naar de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 23:34

Ja weer of geen weer. Rijden doe ik meestal ook of het moet echt heel hard regenen.
Verder het uitmesten en voeren.

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 06:45

Ik ben er elke dag om eten te geven maar als het regent is het vnl wandelen wat ik dan doe. Als het echt met Bakken uit de hemel komt drink ik een kopje thee bij mijn paard en klets wat tegen hem en thats it. Mijn paard staat 24/7 buiten en ik heb geen buitenbak. De buitenbak van een stal verderop mag ik tegen betaling gebruiken maar is met regen al snel niet meer berijdbaar. Ik ben een buitenruiter maar ook wel een mooi weer ruiter. Hiervoor stond ik op een stal all in met binnenbak. Die luxe mis ik dan soms wel maar goed daar kwam mijn paard in de winterperiode maar 3-4 uurtjes per dag buiten en dat vond ik te weinig.
Ik kan niet wachten tot het mooi weer is. Merk dat ik dan soms hele dagen op stal rond kan hangen...

pluisje88

Berichten: 8077
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Gaan jullie met regen naar de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 07:16

Heeft een paard geen honger als het regent? Ik moet elke dag. Elke avond om precies te zijn. Werken doen we niet want ze heeft een hekel aan regen. Beetje clickeren in de stal vindt ze wel leuk. Weiland uitmesten stel ik altijd even uit tot het droog is. Ik ga geen dingen onnodig doen als het regent. Hooibakken vullen buiten ed doe ik uiteraard wel.

s1993

Berichten: 2121
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Re: Gaan jullie met regen naar de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 07:18

Maar als je niet gaat als het regent dan ga je soms dagen achter elkaar niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:07

s1993 schreef:
Maar als je niet gaat als het regent dan ga je soms dagen achter elkaar niet?
Net als wanneer ik op vakantie ben of achter elkaar dagen van 14 uur maak inderdaad. :j Gaat ze echt niet dood van, een paar dagen vrij (wat in de praktijk neerkomt op hooguit een dag of 2).