Gaan jullie met regen naar de paarden?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RobinQuibus

Berichten: 125
Geregistreerd: 29-10-22

Gaan jullie met regen naar de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 15:33

Hoi hoi,

Het voorjaar komt eraan mááár het regent nog weleens .
Men zegt échte paardenmeisjes/jongens gaan met regen naar hun paarden/pony’s
Laat weten of jij met regen naar je paarden/pony’s gaat

Ik zou met regen wel gaan maar ik zou er minder plezier in hebben dan zonder regen!

Captain

Berichten: 21377
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Gaan jullie met regen naar de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 15:37

Jazeker, maar ik rijd dan liever niet aangezien mijn paard er ook een hekel aan heeft en dan alleen maar met de wind/regen mee wil lopen. _O- Een beetje miezer is overigens prima maar echt met regen rijd ik niet. Meestal ga ik dan alleen even uitgebreid borstelen/vlechten of alleen eventjes voeren.

Rocamor

Berichten: 10874
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 15:37

Als ik niet ga, krijgen ze geen eten. :+

RobinQuibus

Berichten: 125
Geregistreerd: 29-10-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 15:40

Rocamor schreef:
Als ik niet ga, krijgen ze geen eten. :+


Nee dat is niet handig nee haha

Ik bedoel meer met rijden en verzorgen zonder eten

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 15:45

Ja. Meestal ga ik even longeren, wandelen of wat hersenwerk zoals vrijheidsdressuur in de droge schuur. Maar soms laat ik haar ook staan. Ze staat 24/7 buiten.
Ik ga 9/10 keer dan wel naar stal. Maar dan mest ik gewoon uit en ga ik weer naar huis.
Ben overigens wel een buienradar fanatiekeling, dus ik kijk 's ochtends wel eerst wat het beste moment is om te gaan als ik die mogelijkheid heb.
Mijn paard heeft niet zulke problemen met regen, en ik ook niet echt..
Door regen waardeer je de mooiere dagen beter zeg ik altijd :))

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 15:46

Ik ga wel, maar doe dan meestal niet iets actiefs, omdat paard denkt dat hij van suiker gemaakt is. :+
Als ik een les gepland heb, laat ik die wel doorgaan, tenzij de bak echt veel te nat is (enkel buitenbak). Al neemt paard me dat niet in dank af, waardoor de les niet meer zo zinvol is. Voorbeeld: aan de hand bezig gaan met contrastelling in stap en draf, wist toch echt zeker dat ik dit vaker heb meegenomen, maar meneer vond het opeens wel heel erg moeilijk. Vooral als hij zijn lichaam tegen de wind en regen in moest buigen. Sterker nog, tot tweemaal toe draaide hij uit zichzelf 180 graden zodat hij met zijn kont tegen de wind en regen in kon staan. Kijk vrouw, kan wel super goed om mijn voorhand heen draaien, is dat ook goed? :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Gaan jullie met regen naar de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 15:53

Toen ik nog een bijrijdpaard had ging ik wel op de dagen dat ik hem deed maar dat was dan om de paddock/stal te mesten. Hij vond het vreselijk om te werken in de regen, je kon dan ook helemaal niets met hem. En ik hou ook totaal niet van regen. Ik longeerde ook niet dan.

Eerlijk? Ik ben blij dat ik nu geen paddock meer hoef te mesten, met regen en blubber een volle kruiwagen mest eruit halen deed ik echt niet voor mijn plezier. :n Vroeger maakte dat mij niets uit maar tegenwoordig wel.

Ik ging naar stal omdat bepaalde dingen verwacht werden maar met regen stond ik daar niet voor mijn plezier.

Rocamor

Berichten: 10874
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 15:54

Als ik niet zou hoeven voeren, dan moet ik er ook heen om te mesten.

Maar toen dat niet hoefde, ging ik soms wel, soms niet. Mijn merrie heeft dezelfde neigingen als het paard van Captain. Dus rijden of werken samen lukt dan toch niet. Maar even borstelen, wat us-time, worteltjes samen eten (eigen paard dus mag ik zelf beslissen :D )

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 15:55

Als ik niet ga heeft ie geen vreten. Beetje sneu. :(:)

Voor het rijden heb ik een regen-rij-jas gekocht en is echt ideaal. Daarvoor ging ik echt niet zomaar rijden in de regen en nu kan ik zelfs meerdere uren droog en warm op pad. Het liefst heb ik wel het zonnetje natuurlijk, haha. :D

prugelpiet

Berichten: 12564
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 15:57

Ik ga omdat ik de stal uit moet mesten. Maar als het kon, ging ik liever niet want ik haat regen. Ik doe dus meestal verder ook niet zoveel, hooguit even poetsen.

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 15:59

Naja, voor de verzorging/eten natuurlijk zeker wel maar ik ben dan ook weer niet zo fanatiek dat ik perse hoef te rijden of dingen doen in de regen :o heb ook geen binnenbak.

Selina

Berichten: 14294
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 16:04

Eerlijk? Nee :=
Paard staat all-in dus komt niks tekort. Behalve aandacht maar dat overleeft ze wel :+
Alleen als ik les heb dan zet ik me eroverheen.
Al ben ik de afgelopen weken vaker natgeregend dan ik wilde. Buienalarm liegt soms dat het droog blijft :+

RobinQuibus

Berichten: 125
Geregistreerd: 29-10-22

Re: Gaan jullie met regen naar de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 16:20

Ja idd logische keuzes van jullie :D

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 16:21

Ze moeten eten enz dus ik ga met regen.

ellepel

Berichten: 47342
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 16:29

ik ga elke dag,momenteel zelfs twee keer per dag.
weer of geen weer, ik ben er :D

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Gaan jullie met regen naar de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 17:08

Ja, want ik heb de luxe van een binnenbak en een overdekte longeercirkel.
Hiervoor ging ik ook altijd wel zonder deze voorzieningen, maar probeerde het rijden dan wel goed te plannen met buienradar.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78512
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 17:11

Hier ook iedere dag om te mesten, maar sowieso rijd ik niet met mijn pony, 11 jaar en onbeleerd. :+
Maar ik dacht dat ik de enige was met eentje van suiker, ze wil de stal niet uit als het regent, ook niet de wei in.

Rocamor

Berichten: 10874
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 17:23

Neonlight schreef:
Hier ook iedere dag om te mesten, maar sowieso rijd ik niet met mijn pony, 11 jaar en onbeleerd. :+
Maar ik dacht dat ik de enige was met eentje van suiker, ze wil de stal niet uit als het regent, ook niet de wei in.


Ik voel me altijd een dierenbeul als het regent. Ik heb een paddock zonder schuilmogelijkheden waar ze vanuit hun beider boxen 24/7 in en uit kunnen.
Als het regent, eten ze de hooibakken, die buiten staan, snel leeg en gaan dan op stal staan.
Sta je daar met je goede gedrag.
Doen ze ook als het heet is. Gaan een hapje gras eten en snel naar binnen. Pas als het koel is, komen ze er weer uit >;)

fjordjes

Berichten: 12035
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Gaan jullie met regen naar de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 17:26

Ligt eraan, wij hebben alleen een buitenbak en ik heb geen zin om mezelf helemaal nat te laten regenen. M'n paard staat op volpension dus die komt wel buiten en krijgt z'n natje en z'n droogje. Maar als het enorm regent nee dan niet, beetje regen vind ik niet zo erg.

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 17:27

Ik moet sowieso mijn pony voeren en uitmesten :+ maar ik ga ook altijd wel oefenen als het op mijn planning staat! (Alleen een paddock buiten waar we ook in oefenen) met mijn paard sta ik all in met binnenbak dus maak weinig regen mee daar :)

Lughnassadh

Berichten: 1805
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Gaan jullie met regen naar de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 17:47

Ja, want ik moet zelf mesten. Werken doe ik dan nooit met hem want we hebben alleen een buitenbak. Want daar vinden wij beide niets aan.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Gaan jullie met regen naar de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 17:57

Ja, natuurlijk...!

Manlief heeft vandaag in de regen in het bos gereden, persoonlijk zou ik de binnenbak hebben gekozen.

De Spaanse schone kan goed tegen regen, zo blijkt. (Al zijn er grenzen en is rijden/lopen leuker dan in een (kleinere) paddock.
(In de grotere paddock kun je lekker spelen met je vriendje. Wie het gekste kan springen enzo.)

Anastasia24

Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Gaan jullie met regen naar de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 18:00

Uiteraard, voeren, mesten water geven. Ik heb geen last van de regen en snap ook niet waarom mensen daar zo moeilijk over doen. Ik vind het heerlijk om in de stromende regen te rijden, paarden hebben er ook geen last van.
Harde windstoten is voor mij een ander verhaal, dan ga ik het bos niet in en heb ik zelf ook meer spanning.

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 18:01

Die van mij stelt zich enorm aan als het regent. Geen land mee te bezeilen. Ook niet aan de hand, probeert dan achter mij te schuilen. Nou ja, ik ben zelf ook van suiker, dus met kou en regen wordt er niet veel gewerkt. Met wind wel, al is hij dan aanzienlijk alerter :Y) .

Nu het warmer wordt wil ik het werken in de regen ook wat uitbouwen. Het is nu eenmaal een nat land, en ik wil dit jaar wat serieuzer aan de slag (als in: wat meer doen en wat veelzijdiger).

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Gaan jullie met regen naar de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 18:07

Ja hoor door wind regen en storm,
Ik heb goede waterdichte kleding