Katten voer aan paarden

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RobinQuibus

Berichten: 125
Geregistreerd: 29-10-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-23 16:26

rien10 schreef:
Zeker, ik fruit zit suiker. Maar je gaat denk ik geen 15 appels geven? Al je echt zonder suiker wilt geven, dan kan je naar een ruitersport zaak gaan en advies vragen welke brokjes je moet kopen.


Neeee geen 15 appels misschien 14 appels;)

Nee grapje ik ga maar eens even kijken bij een ruiterssport

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 16:27

RobinQuibus schreef:
rien10 schreef:
Ik zou ze niet als trainingsbrokjes gebruiken. Kattenvoer is afgestemd op katten, een paard heeft er niet zoveel aan. Je kan paardensnoepjes gebruiken, of stukjes wortel, stukjes komkommer, stukjes tomaat (maar dat geeft een klieder boel en niet ieder paard lust het) of appel.


Maar in fruit zit toch ook suiker, als ik haar ga trainen wil ik iets waar geen suiker in zit

Ik gras zit ook (wat) suiker, in kattenvoer zit vlees en daar is een paard niet op gebouwd.
Sowieso altijd de eigenaar vragen of je het paard mag belonen en waarmee je dat dan het beste kan doen.
Hier mag er beloont worden met kleine stukjes (winter)wortel, zit nl amper suiker in of paardenbrokjes met weinig suikers.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 16:40

RobinQuibus schreef:
rien10 schreef:
Zeker, ik fruit zit suiker. Maar je gaat denk ik geen 15 appels geven? Al je echt zonder suiker wilt geven, dan kan je naar een ruitersport zaak gaan en advies vragen welke brokjes je moet kopen.


Neeee geen 15 appels misschien 14 appels;)

Nee grapje ik ga maar eens even kijken bij een ruiterssport

En dan gelijk leuke dingen shoppen. :D

RobinQuibus

Berichten: 125
Geregistreerd: 29-10-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-23 16:47

Nee grapje ik ga maar eens even kijken bij een ruiterssport[/quote]
En dan gelijk leuke dingen shoppen. :D[/quote]

Ja idd ja meestal gaat dat wel zo

tamary

Berichten: 29185
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Katten voer aan paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 16:57

Snoep moet niet te lekker zijn, dan gaan ze proberen er direct bij te komen en gaan ze bijten, aan je trekken, etc. Je wil dat ze de omweg proberen zodat jij ze snoepjes geeft als beloning voor gewenst gedrag.
Ik had gewoon een grote zak pavo fibrenuggets als snoep. Is meteen 20kg, maar spul is droog bewaard een jaartje goed en zijnde hooivervanger veilig om te geven.

aliida

Berichten: 19
Geregistreerd: 12-09-22
Woonplaats: Noordoostpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 17:00

Er bestaan ook paardensnoepjes zonder suiker zoals de healthy treats van pavo. Ze zijn er ook nog in verschillende smaken, dus grote kans dat er een smaak bijzit die je pony lekker vindt (en zeker veel lekkerder dan een kattenbrokje) :))

Maite2005
Berichten: 16
Geregistreerd: 17-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 17:39

Ik gebruik meestal biks als beloning, gewoon een klein beetje per keer. Werkt bij mij heel goed.
Verder als toevoeging op de mensen die zeggen stukjes wortel te gebruiken: wortels mag je niet in plakjes geven, dit kan vast komen te zitten in de slokdarm. Dus als je wortels wil geven af laten bijten of kleinere blokjes.