wat moet ik doen met m’n pony?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gracebink
Berichten: 3
Geregistreerd: 11-02-24

wat moet ik doen met m’n pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-24 22:49

ik heb nu een pony die beetje overkoot staat lijkt het maar ik weet niet wat ik moet doen hier is een foto van zijn voet dus ik dacht wel de da bellen maar toen liep hij weer beter en nu na een stukje stappen belast hij zijn voet het liefs niet.

future_vet
Berichten: 2615
Geregistreerd: 01-05-10

Re: wat moet ik doen met m’n pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 23:04

Kan bijvoorbeeld een hoefzweer zijn.
Als je paard nog wel eet, drinkt poept en plast morgen ochtend even dierenarts bellen voor een afspraak.
Tot die tijd niet dwingen om te stappen als hij echt liever niet wil belasten

Hevonen

Berichten: 5620
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: wat moet ik doen met m’n pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 23:21

Ik zie geen foto, maar als hij er niet op wil staan, zou ik echt de dierenarts bellen. Advies kan altijd.

Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: wat moet ik doen met m’n pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 23:24

Ik zou morgen even overleggen met de dierenarts. Vragen kan nooit kwaad

Gracebink
Berichten: 3
Geregistreerd: 11-02-24

Re: wat moet ik doen met m’n pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 18:30

Hij loopt er nu wel op we hebben de da nog niet gebeld want het zag er uit alsof t weg was ik ging even een stukje rijden en toen was er niks toen nog een stukje toen liep hij wat minder en toen ree ik nog een stukje en was het weer minder. de hoefsmid zij ook dat het geen hoefzweer was en zijn benen zijn niet warm dus ik dacht misschien zit het boven z’n benen

Gombal
Berichten: 119
Geregistreerd: 22-12-15

Re: wat moet ik doen met m’n pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 18:33

Ik zou eerst dingen na laten kijken en uitsluiten door een arts voor ik er op zou gaan rijden .

anjali
Berichten: 15090
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 18:55

Gombal schreef:
Ik zou eerst dingen na laten kijken en uitsluiten door een arts voor ik er op zou gaan rijden .

Ik kan geen foto zien. Maar als hij zo slecht op zijn voet staat als jij beschrijft, dan zou ik er zeker nu niet op gaan rijden maar de DA contacteren.Als je die belt dan zegt hij wel of het nodig is dat hij meteen komt kijken of dat je het nog even kunt aanzien. Maar als de pony echt overkoot staat dan kun je beter laten kijken!

Gombal
Berichten: 119
Geregistreerd: 22-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 00:03

anjali schreef:
Gombal schreef:
Ik zou eerst dingen na laten kijken en uitsluiten door een arts voor ik er op zou gaan rijden .

Ik kan geen foto zien. Maar als hij zo slecht op zijn voet staat als jij beschrijft, dan zou ik er zeker nu niet op gaan rijden maar de DA contacteren.Als je die belt dan zegt hij wel of het nodig is dat hij meteen komt kijken of dat je het nog even kunt aanzien. Maar als de pony echt overkoot staat dan kun je beter laten kijken!



Is dat richting mij bedoeld ? Ik zeg niet dat hij slecht staat want ik zie geen foto . Maar als hij zo slecht staat als de TS zegt , zou ik beslist eerst een arts raadplegen en dus niet gaan rijden.

anjali
Berichten: 15090
Geregistreerd: 25-07-15

Re: wat moet ik doen met m’n pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 09:33

@Gombal, ik bedoelde mijn post als ondersteuning van de jouwe waar ik het dus mee eens ben.

Gracebink
Berichten: 3
Geregistreerd: 11-02-24

Re: wat moet ik doen met m’n pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 14:49

oké dankjewel

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: wat moet ik doen met m’n pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 15:02

Maar als ik het goed begrijp loopt je pony soms wel goed en soms niet.
En je denkt dat het komt omdat je pony overkoot is?
Een pony die niet goed loopt, dat kan van alles zijn, daar kun je zelf niet een diagnose over stellen.
Heb je de pony nog niet zo lang?

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 15:06

Gracebink schreef:
ik heb nu een pony die beetje overkoot staat lijkt het maar ik weet niet wat ik moet doen hier is een foto van zijn voet dus ik dacht wel de da bellen maar toen liep hij weer beter en nu na een stukje stappen belast hij zijn voet het liefs niet.


Klinkt als gewoon kreupel, ik zou naar de DA gaan.