wat vinden jullie van maneges¿¿¿¿

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:28

Even voor de mensen die denken dat op alle maneges de paarden mishandeld en superslecht verzorgd worden (want ja, zeg nou zelf, alleen als je een eigen paard hebt is het leven geweldig ) :

Dit is nou een pony van de manege waar ik rijd. Zielig he. Verdrietig Zo'n kleine stal ook voor zo'n enorm groot paard. Verdrietig
Afbeelding

Noreen, is ze niet vel over been? Verdrietig
Afbeelding

Nog zo'n typische 'manegepony'
Afbeelding

En let op hoor; deze slaat alles; doffe vacht, doffe ogen, mager.. Verdrietig
Afbeelding

Nee, het is zéker zo dat alle maneges slecht zijn. Kijk nou, deze paarden zien er toch niet uit??!




Rolleyes

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 18:21

woooooooooooow wat een leuk beest die laatste

je kan het aleen een beetje slecht zien

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 18:46

hahah ja ze zien er echt "slecht" uit...nee even zonder dollen..zien er toch top uit OK dan! . Over die manege geen slecht woord Knipoog

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:04

Ja, zo staan ze er bij 9 van de 10 maneges bij.....arme paardjes Knipoog
De hoefsmid vond laatst dat de manegepaarden er beter uit zagen dan zijn eigen paarden, het voeren hebben ze goed in de vingers op de manege waar Vos staat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:04

Nee, en zo zijn er nog veel meer maneges die echt niet slecht zijn. Ik word altijd gek van dat gezeur van bokt die alle maneges over een kam scheert, en helemaal mensen die een eigen paard hebben hebben vaak geen goed woord meer over voor een manege(paard). Scheve mond

Lachen

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:55

birre schreef:
hoi ik wil graag weten wat jullie van maneges vinden ik vind het niet zo leuk de meeste paarden en ponys moeten heeel veel per dag rijden Stoom uit je oren echt nie leuk hoor
en de meeste zijn allemaal ziek.
nou ja...
maar vertelen jullie is wat jullie van meneges vinden
groeten birre


Ik rijdt zelf bijna 10 jaar bij dezlfde manege. In het begin zag het er allemaal niet zo netjes uit. Maar in de loop der jaren is er zo ontzettend veel verandert. Bij ons lopen de paarden allemaal gemiddeld 1 keer per dag en op zondag nooit. zaterdag (drukste dag) lopen ze gemiddeld 2 keer. Ik vind dat echt niet overdreven veel En ze raken er ook aan gewend. En daarbij hebben ze het absoluut niet slecht. Ze hebben schone stallen, voldoende eten, en regelmatig weidegang.
Hoe je erbij komt dat de meeste ziek zijn is mij echt een raadsel Verward Twee keer per jaar worden ze ge-ent en reglmatig ontwormd en de hoefsmid komt als het nodig is. En daarbij... als een paard ziek is word de DA gebeld. Dat lijkt mij een heel vanzelfsprekende zaak. En bij ons gebeurd dat ook zeker.

Misschien zijn niet alle maneges hetzelfde. Natuurlijk zijn er betere en slechtere. Maar ik vind het net als Sammm belachelijk dat maneges allemaal over dezelfde kam geschoren worden. Ik zie dat ook TE vaak hier op bokt.

En als jullie echt zo nodig bewijzen willen hebben dat maneges niet slecht zijn wil ik ook nog wel foto's maken van onze manegepaarden. Er staan er ook een aantal in mn profiel.

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:24

ik zeg niks verkeer over de manege ... de paarden zien er topie uit aleen het zijn de kleine dingen waar je maneges al snel als "slecht"beoordeelt zoms te snel

lovemangga
Berichten: 319
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:28

manege's slecht?
absoluut niet!
die paarden hebben het beste wat er is!! Ontzettend veel aandacht (alle pennymeisjes) genoeg beweging.
stallen zien er keurig uit! (want smerige omgeving =geen klanten) dus, wat wil je nog meer!!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:29

Tsjah ik kom van een 5 sterren manege, in weze hoort alles top te zijn.
Ben alleen absoluut niet te spreken over de lessen, te veel mensen in een les, de gevorderdelessen voo junioren zijn bagger, de kinderen rijden kriskras door elkaar, iedereen rijdt iedereen in de weg, tempo is laag en je leert er nogal weinig!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 09:42

Maar WAAROM worden maneges (en manegepaaren) toch altijd als slecht bestempeld? En dan bedoel ik álle maneges! Ik durf te wedden dat de meeste bokkers hier nog niet meer dan een stuk of vijf maneges zijn binnengestapt (als ze dat dan al gedaan hebben, want maneges zijn minderwaardig Rolleyes ). En als je vijf maneges gezien hebt kun je zeker al wel oordelen over alle maneges in heel Nederland? Sorry, maar ik vind het gewoon lachwekkend.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 13:11

Maneges, super dat ze er zijn want niet iedereen kan gelijk een eigen bok betalen. En datis maar goed ook want er zijn zoveel mensen die gaan paardrijden en dan valt het toch tegen en dan zou iemand dus met z'n paard zitten. Dus heel goed dat ze er zijn. Want er zijn ook mensen die gewoon lekker elke week 1 x willen rijden en niet elke dag.
Wat betreft verzorging, je zal voor jezelf net de goeie eruit moeten pikken. Tuurlijk zijn er mindere maneges, die zullen dan ook een stuk goedkoper zijn maar zeg nou zelf je betaald toch liever wat meer voor je lessen zodat de paarden een goeie verzorging krijgen. Ik tenminste wel.
En denk dat er heel wat maneges zijn die de paarden beter verzorgen dan een gewone particulier (daar bedoel ik dus niet elke particulier mee maar ik ken er die zo hun paard een dag laten staan, en dat vind ik dus geen stijl). Ze krijgen elke dag beweging, gaan naar buiten, schone box etc. Dus het is maar goed dat er maneges zijn, en je kan voor jezelf wel uitmaken of het een goeie manege is de ja of de nee.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 13:12

Owjah dat schimmeltje van Sammm der foto's.... lieeeeef Lachen en die laatste vos, wat een gave kleur!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:34

Sammm schreef:
Maar WAAROM worden maneges (en manegepaaren) toch altijd als slecht bestempeld? En dan bedoel ik álle maneges! Ik durf te wedden dat de meeste bokkers hier nog niet meer dan een stuk of vijf maneges zijn binnengestapt (als ze dat dan al gedaan hebben, want maneges zijn minderwaardig Rolleyes ). En als je vijf maneges gezien hebt kun je zeker al wel oordelen over alle maneges in heel Nederland? Sorry, maar ik vind het gewoon lachwekkend.


Amen... Ik ben het helemaal eens met je Sammm (maar dat waren we het in meerdere topics al he Knipoog )

Wat miss_blimm zegt kan ik me ook heel goed in vinden
Laatst bijgewerkt door iwayalover op 23-09-04 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:35

Het is goed dat ze bestaan,
Maar ik hou er niet meer van
ik heb er goed leren zitten, want af entoe was het net rodeo,
vaak eraf gevallen,
rij al 4 jaar niet meer op een manege,
ben er 2 jaar geleden voor het laatst vanaf gevallen (op die pensionstal)
heb op een pensionstal gereden, en heb daar verzorgpony's gevonden,
die doe ik nu nog steeds,

Heb in die 2 jaar op die pensionstal echt leren rijden,
en voor de rest leer ik mijzelf de dingen aan,
goed kijken naar mensen, boeken lezen Lachen
Les nu al een hele tijd niet meer nl.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:45

Op een of andere manier heb ik gewoon een hekel aan manege's.
Ik heb er nooit hoeven rijden, heb altijd het luxe gehad van paarden aan huis (tsja, ouders waren al besmet). 2 jaar les gehad op een privéstal.
Maar als ik dan zo af en toe langs of op een manege ben, neej... Ik weet het niet, de sfeer is zó apart en....nee ik weet het niet. Ik vind het niets.

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:53

danligt het eraan op wat voor een soort manege je rijd, www.luckystable.nl kijk maar i op de site en in mijn profiel (replay en Maxime zijn du manege paarden) ze zien ersuper uit, worden goed verzorgt, mooie stallen, veel aandacht..

Mandyy

Berichten: 30512
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:24

ik vind maneges wel leuk!!

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:57

Sjonniej schreef:
Ik weet het niet, de sfeer is zó apart en....nee ik weet het niet. Ik vind het niets.


Komt omdat je niet IN die sfeer zit. Een manege heeft zo zijn kliekjes, en jah zit je er niet in dan lijkt het niets. Kijk, das trouwens vaak wel weer een nadeel van een manege (trouwens ook wel op privestallen). Dat er kliekjes zijn. Als je als onbekende op een stal komt word je vaak raar en vreemd aangekeken.

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 19:03

Ik haaaaat maneges

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 19:07

Scheve mond

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:32

odilia schreef:
ik heb zelf 3 jaar op een manege gerenden, dat er zolang heb gereden zeg...
de paarden worden meestal niet goed behandelt, bij ons werden ze om de haverklap met de zweep geslagen...
en de meesten staan in stands, dat is hardstikke slecht (vind ik) omdat ze niet kunnen liggen
er was wel een paard op mijn manege, die wou liggen maar gleed uit over alle urine en poep bij zijn achterbenen en viel tegen de muur aan....
hij is nog een tijdje op de manege geweest om te kijken hoe hij zich te herstellen, maar hij ging toch naar de slager.
de manege waar ik reed liepen de pony's maximaal 4 uur en de paarden 2 uur, wat overgens nog best weinig is
ik heb wel op ponykamp meegemaakt dat ze 6 uur per dag moesten lopen, buitenritten en zware lessen....
op mijn manege waren de pony's best dik maar de paarden waren heel erg mager, ik vond het gewoon hardstikke ziekig om op die paarden te gaan zitten
keek je naar beneden en zag je alleen maar bot een een dun velletje eroverheen....
echt zielig.
maar je hebt sommige manege's waar ze heel goed voor de paarden zorgen gelukkig Lachen


Zo is dat bij ons niet.. Onze manege paarden hebben ook stands, maar deze kunnen er gewoon in gaan liggen enzo!
3 van hen staan in boxen. Ookal is er nog 1 stand vrij. Onze manege is heel gezellig en ook heel erg leuk.
Ze moeten misschien veel lopen, maar ze worden erg goed verzorgt. Glanzende vachtjes enz. enz.

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:00

Mijn manege is gewoon goed, ze staan wel in stands, alleen tijdens de lessen (max. 3 uur per dag). Verder staan ze met goed weer op de wei. Ze hebben een super riant levendje, de hele dag gepoetst en gevoerd worden, door van die kleine meisjes. Ja alleen het rijden is iets minder, maar ja, die beestjes zijn niet beter gewend!!

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:05

Hangt ervan af welke manege. Heel veel maneges hebben goed verzorgde paarden, nette stallen, goede instructie enz.
Het verschilt echt heel erg per manege.

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:03

Waar is Sam, dat is nog wel het toppunt



Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:11

Miss_Blimm schreef:
Maneges, super dat ze er zijn want niet iedereen kan gelijk een eigen bok betalen.


Een opmerking: beetje respectloos zoals je over paarden praat...een paard is een paard en geen bok of geit of ander (scheld)woord...

Ga voor de rest helemaal met je mee.