Hoe kwam/kom jij aan jou paard/pony?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roomsoes17
Berichten: 526
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: arkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:07

mijn pappa vond het veulentje van me verzorgpaardje zow lief.... dat ie haar voor me heeft gekocht..... k heb haar nu 4 weken en ze is zoww lief .... tnx papz

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 22:13

Wouter werd te gevaarlijk voor de lessen en stond te koop ik kreeg 2 week te tijd om te beslissen! Dus zeuren janken enz. en nou is meneer van mij!! *LOL*

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:29

Ik zocht een pony en we hebben rondgevraagd en op internet gezocht enz. Meerdere paarden bekeken en uiteindelijk kwamen we bij Ambertje uit en die werd het toen Haha!

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:06

Uit de krant Clown

pril85

Berichten: 1589
Geregistreerd: 07-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 23:04

ik heb ze allebei van internet Haha!
Vlammetje heb ik zelfs van bokt

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 08:41

De ene via een kennis.
De andere via iemand die een gezelschapspony voor me ging zoeken. Die gezelschapspony rijd ik nou M2 mee en die andere alleen thuis Knipoog Karakter past meer bij t m ijne.

Adelarde
Berichten: 333
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Putte (bij Mechelen) België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:23

mijn grootvader had haar als 1.5 jarige gekocht met de bedoeling dat ik mijn overgang van de pony's naar de paarden kon doen wanneer zij 3 jaar was, mijn ouders hebben toen Adelarde overgekocht voor mij

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:46

Via bokt! *LOL*
Heb Brandy (naja me pa Schijnheilig ) gekocht van Barb77

mirjamalvaro

Berichten: 14653
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 11:38

IK was weggegaan bij een manege omdat ik het er niet meer leuk vond. Toen hadden we een hele leuke manege gevonden. Maar toen ik daar een tijdje geredn had moest de manege gesloten worden.
Toen wouden we een manegepaard kopen maar hij werd afgekeurd. Hij bleek hoefkatrol te hebben.

Toen zijn we op zoek gegaan naar een handelsstal, heel veel paardjes geprobeerd (mijn broer moest er ook op kunnen rijden) En zo kwamen we bij Alvaro.

Ik heb Alvaro nu al zo'n 4 jaar.

Hilde_
Berichten: 10747
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:21

Door m te kope Tong uitsteken

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:34

Mijn vader had klanten die een paard hadden ze deden er eigenlijk niks mee dus mijn moeder en ik gingen kijken, we waren niet op zoek naar een paard en ik mocht ook eigenlijk geen paard ivm de verantwoordelijkheid, maar toch we namen hem een maand op proef en dat is mijn geluk geweest! Wat kun je in een maand veel van een beest gaan houden zeg! Toen kwam de prijs was aardig veel voor een paard van 7 dat nog niks in de dressuur kon, liep met stang en had/heeft nog steeds veel gevolgen van mishandelingen bij die eigenaar. Maarja we hadden hem een maand op proef gehad en hij was zo goudeerlijk die problemen konden ons al niet meer schelen hij werd mishandeld en we moesten hem daarom al helemaal hebben! Dus geld kon me ouders niet meer schelen en we hebben een paardje gered. De gevolgen van die traumatiseringen zitten er nog steeds in maar we overwinnen telkens weer wat Haha!

Bos in alleen (lukt eindelijk)
Uit de wei halen (Lukt nu alleen als je hem met meerdere mensen insluit maar in het begin lukte het nooit ik ben de eerste die het gelukt is voor de rest is iedereen van stal de wei door gesleurd ivm in elkaar geslagen door de vorige eigenaar Boos! )
Word nu panisch in de bak als je hem los gooit en wil eruit springen en als je met hem gaat wandelen buiten het terrein word hij ook panisch wat het is we weten het niet maar we werken eraan....

Belle_Luvjah

Berichten: 33
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Ergens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:46

Knipoog Ik heb de mijne van een fokker af... Knipoog Maar paarden kan je ook via de paardenmarkt krijgen, internet!

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 18:50

Ik had OLympia via de manege, mn beste vriendin en ik hadden haar geleased...

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:10


_Angelique_

Berichten: 2361
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 18:38

Ik heb me eerst shetjes via de orto gekregen Haha!
Ik was naar de orto en ondertussen raakte me moeder aan de praat met een vrouwtje die shetties fokte en had teovallig een leuk bruinbont veulentje te koop staan Haha! En we zijn gaan kijken en hebben haar meteen mee genomen..

Toen stond Fleur in het weiland kwamen er 2 andre shetties bij omdat de eignaar zelf geen gras meer had.. En toen zei hij op een gegeven moment..
Wil je ze niet hebben.. K'heb meteen ja gezegd Haha!


Dusz zow ben ik aan me pony's gekomen Knipoog

Groetjes

Moirsa

Berichten: 8440
Geregistreerd: 03-05-04
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 19:06

mijn moeders collaga heeft een paard (mijnmullino). daar stond nog een pony waar niks mee werd gedaan. dus op gegeven moment ben ik heb gaat verozorgen (het was trouwens een halfinger) maar toen opeens werd hij geleast (daar werd meer voor betaalt) Boos! ik woest. toen het een beetje gezakt was ben ik gaan zoeken op het internet. en zoeken en zoeken. ik had het al opgegeven toen ik voor de laatste keer op marktplaats ging kijken. en ja hoor een verozrgster voor een shet gezocht dus ik belle en ja Haha! die shet was sammy

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:59

Mijn allereerste pony, een shetlandertje, was toen ik 8 was van een vriendinnetje van mij. Ik ging elke dag mee, reed nog geen paard ofzo.. Ik ging toen die shetlander verzorgen, en kwam zelfs 2 tot 4 x in de week 's ochtends op mijn fietsje er naartoe om hem te voeren. Op een gegeven moment werd ik 9 en was er gezorgt dat die shetlander voor de helft van mij was. Wat was ik blij!
Ik ben toen ook privélessen gaan volgen enzo, om ook te leren rijden, want meer als uitstappen had ik toen niet gedaan. Op een gegeven moment hebben we hem samen ingereden en vlak daarna werd hij helaas weer helemaal van haar. Doordat ik naar de middelbare school ging had ik er eigenlijk weinig tijd meer voor, dachten we.
Totdat bleek dat ik genoeg tijd ervoor had, en dus weer opzoek ging naar een eigen pony, maar dan dit keer een rijpony. Ik had zelf een aardig bedragje gespaard en mijn ouders hoefde maar 250 gulden bij te betalen voor de pony die ik toen heb gekocht, deze heb ik overigens nog steeds en gaat ook nooit meer weg! Lachen Lovers
We hebben hem 5 jaar geleden wel een keer verkocht, maar binnen een jaar hadden we hem alweer terug.
In die tussentijd hadden wij een nieuwe pony gekocht die na 4 maanden helaas ingeslapen moest worden.
En een paar maanden daarna kocht ik een 2,5 jarige pony, zo groen als gras. Ik was een nieuwe zoektocht begonnen en had het eigenlijk al opgegeven na een heleboel ponys die het niet waren. Maar gelukkig ging Obsession van bokt toen nog bij een handelaar kijken en daar stond ze. Ik heb haar 3 jaar gehad en helaas afgelopen jaar weer verkocht.
Nu heb ik de pony van Obsession gekocht, die pony kende ik al een tijdje. En ben er echt onwijs blij mee!
Ook heb ik tussendoor nog een shetlander hengst gehad. Omdat mijn zus zwanger was en ik altijd zei dat ik voor mijn neefje of nichtje een pony zou kopen.... En toen kon ik er niet meer onderuit. Haha!

Zo, dat was t hele verhaal. Knipoog

BoOo

Berichten: 1061
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:24

mijn vader heeft een merrietje en ik vond dat altijd al een heel lief mooi paardje! en toen wou ik eigenlijk ook wel zo'n paard, dus toen zei ik dat. en een tijdje later was die merrie van mijn vader drachtig en toen zei die:" als het een merrietje is dan is ze van jou!". ik helemaal blij natuurlijk Haha! maar het was 50% kans ....(ik mocht hem alleen houden als het een merrie was omdat wij alleen maar merries hebben en dan hoefde ze niet alleen te lopen.) en toen kreeg ik s'ochtends een berichtje van mijn vader dat het veulentje geboren was alleen dat het een verrassing was of het een merrietje was. en toen ging ik er heen en naar het veulentje kijken (was meteen verliefd Schijnheilig ) en toen zag ik dat het een merrietje was! my horse was born Lovers

Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 23:21

Gekregen op me verjaardag toen ik 9 of 10 was ofzo. Lachen.
En via bokt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 12:36

Me ouders hadden al zolang als ik me kan herinneren paarden, natuurlijk zeurde ik ze ook de kop gek.

Ben met mijn 6de begonnen op een A pony daar wat wedstrijdje mee gereden tot de L1dres L spring. hier werd ik te groot voor
Daarna een C pony waarmee ik Z springen en L2 dresuur ben geweest werd onder me kont vandaan verkocht Haha!
toen gelijkertijd 2 D pony's met eentje Z2 dressuur (moest een keer hoog dressuren van me ouders, om alles goed te leren) en M springen en met de andere D pony ZZ springen,
deze pony's verkocht en daarna reed ik 2 D pony's van mezelf en 1 van andere mensen daarmee reed ik L M en ZZ springen.

Daarna overgegaan naar de paarden, met Jasper L1 dressuur en M sprginen hij moest echt op zijn tenen lopen dus toen terug gegaan naar de L.

Met Pien reed ik L2 dressuur en L springen, dood door koliek, Jasper en Pien reed ik tegelijkertijd


en nu heb ik times, 3/4 jaar onder het zadel, loopt nu L1 en gaat vanavond haar debuut maken in het B springen.


Ben dus aan Times gekomen omdat Jasper lekker van zijn rust staat te genieten en omdat Pien dood is.

zo heel verhaal

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 12:43

uh bij mij weinig boeiends, mijn moeder heeft vroeger altijd op hoog niveau gesprongen, maar heb niks van springen van haar meegekregen Knipoog

ik reed altijd op manege pony's, en vond het zo leuk, dat mijn ouders een eigen pony voor me kochten, met hulp van de manege eigenaar, met pony allemaal beetje spelenderwijs gegaan, toen begon het toch allemaal wat serieuser, en moest ik mijn pony in laten slapen, eigenlijk door dat gebeuren, kreeg ik vrij snel een paard, hebben er natuurlijk wel lang over gezocht, maar toen dus mijn paard gekregen....

Joyckuh
Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:50

ik heb altijd al paardgereden en toen belde de buurman van mijn tante naar ons op of wij niet een friese hengst wilde hebben, want het beesje had in de wei zijn been gebroken. Hij moest rusten, maar zolang je er niet te veel mee deed zou hij er geen last van hebben. wij ja gezegt, maar na een paar weken belde hij op dat er weer foto's van zijn been waren gemaakt, en dat alles in orde was. hij kon hem nu dus toch verkopen..
mama vond dat zielig voor ons en besloot dus toch alsnog een paard te kopen. na een paar weken had hij weer een fries. wij gaan kijken en hebben uiteindelijk besloten om hem te kopen.
nadat we van de ene stalling weg waren gegaan naar een wei, werd hij een beetje eenzaam en besloten er een tweede bij te nemen. kennis van ons had in een zatte bui op een paard een bod gedaan en wilde er nu vanaf, maar aangezien het een hengst was, niet ingereden en een paar zwevende botjes in zijn knie had, kon ze er niet vanaf komen. dus zij zei tegen ons ''als jullie hem niet nemen voor 1000 gulden, gaat hij naar de slacht''. was een lief beestje, dus hadden we hem uiteindelijk gekocht.

KiMmii

Berichten: 75
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:53

Mijn 1e paardje --> een ford heb ik van internet, gevonden op een fjordensite geloof ik.. die heb ik 7 maande gehad ofzo..

Mijn 2e paardje --> een quarter jaarling heb ik op de manege gekocht.. die moest ik alleen na een paar maanden laten inslapen.. Verdrietig

En nu heb ik een arabiertje die heb ik van marktplaatst, maar hij stond ook op bokt.. En die heb ik nu 5,5 maand ofzo.. En die gaat nog lang niet weg..! Haha!

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:45

ik heb mijn paardje ruim 4 jaar gelede gekocht op een manege Haha!
en we zullen hem ook zeker nooit weg doen !

binnenkort (eind okt nov) komt mijn ander paardje ze is nog maar 2,7 maande Tong uitsteken en nog helemaal groen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:22

Mijn eerste pony gekregen van mijn vader toen ik 11 was, 2 jaar later overleed mijn vader en hij had mijn moeder laten beloven dat ik een paardje zou krijgen. Mijn eerste pony is 14jr nadat mijn vader overleden is van ouderdom gestorven. En mijn eerste paardje is helaas maar 12 jr geworden. Ondertussen heb ik nu m'n 9e, 10e, 11e en 13e paardje op stal staan. En vooral die 11e is heel speciaal.

Gekocht via de Partikulier (ViaVia) als 3-jarige voor een habbekrats omdat ze een hele lelijke wond aan haar achterbeen had door een ongeluk in de stapmolen. Bedoeling was om haar op te lappen, naar de keuring te gaan er een veulen uit te fokken en haar dan te verkopen want ik vond haar helemaal niet zo mooi (nu wel hoor). Maar ze had leuke papieren [***] x Mytensxx dus ik dacht die raak ik wel kwijt. Nee dus,want Melody bleek zo'n leuk paard te zijn dat ik mijn plannen al gauw herzien heb.
Mel is nu 10 heeft haar 2e veulen gehad dit voorjaar, is ondertussen ster verklaard en ik hoop dat ze eind volgende maand ook de EPTM test met goed gevolg doorloopt.
En ze gaat echt NOOIT meer weg.