Hoe kwam/kom jij aan jou paard/pony?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:47

Ik had vroeger een shetlandpony merrie...
(nou ja.. Tong uitsteken vroeger...ik was 12 ofzo..)
en die kreeg een veulentje... (promiss Haha!)
en die heb ik gehouden!
wanyt toen ik moet verhuizen moesten we alle paardjes weg doen..
en ja...Promiss was zo'n leukerd!
dus wilde haar persé'houden...
heb gelukkig een stalletje voor der kunne vinden!
en ik ga ze ook echt nooit meer weg doen Lachen

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 13:32

Een vriendin van mij huurde 4 jaar geleden een pony en ik ging mee.
Daar mocht ik op verschillende pony's rijden en ik kwam een leuke tegen ; Quinty.
Mijn moeder vond het ook een leuke pony en ik mocht hem gaan huren.
Haar heb ik 1 jaar gehuurd maar deze was zo sterk dat ik er bijna niks mee kon.
dat zag ik na een maand al maar ik denk ik blijf proberen..
Na een jaar ging het nog niet beter en ik wou dus een andere pony.
Geen1 pony sprak mij echt aan dus ik ben daar gestopt.
daarna ben ik een andere pony gaan verzorgen een 8-jarige Quarter Horse X Fjord..
Dit was een superleuke pony en haar heb ik ietsje langer dan een jaar verzorgt.
Op een gegeven moment kreeg ik ruzie met de bazin en meost ik met Aila(Zo heette ze ) Stoppen,
ik ben nog een keer bij de oude stal van Quinty gaan kijken en daar trof ik Kamilla, een 15 jarig vuilnisbakje Knipoog
Die heb ik 1 maand gehuurd maar vond haar toch niet zo leuk..
1 februari 2004 ben ik Natan gaan huren en nu heb ik hem nog.
Hoop ook dat ik hem nog lang heb.
De stal heet jackystables en nu hebben ze ook een aantal pony's te koop.
Omdat we zoveel om pony's geven zijn er de laatste tijd te veel pony's gekomen.
Daarom moeten we er een aantal wegdoen!
kijk op de site als je een leuke pony zoekt:
www.jackystables.tk

nappie29

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:51

nappie daar heb ik op leren rijden..
en na 5 jaar had me vader een nieuwtje hij had nappie gekocht..
rivjenn hebben we van een meisje op de ponyclub gekocht..
lizzie hebben we van marktplaats en jantje ook..

MaryKate

Berichten: 890
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 22:57

Via een door ons gezette advertentie op marktplaats zijn we bij Lady uitgekomen. Vandaag is ze gekeurd en is de koop rond gekomen.

Ostra

Berichten: 548
Geregistreerd: 09-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 10:26

We waren al best lang op zoek naar een paard en toen hadden we ergens een advertentie gelezen van een ander paard maar toen we bwelden was die al verkocht .Maar de man had hog een paard ostra we mochten er op rijden ook voor de kar hij is nog gekeurd en toen hebben we hem gekocht.

marit88

Berichten: 373
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:14

Nouw hier mijn verhaal!
Sinds ik paardrijd wou ik natuurlijk zoals iedereen een eigen pony... De manege is schuin tegen over mij en mijn ouders vonden dan ook dat ik daar maar lekker paardjes moest gaan poetsen en verzorgen, was een aantal jaren natuurlijk ook heel leuk, maar toch bleef ik altijd op mijn verjaardagslijstje zetten op nummer 1 een paard! We hebbe thuis een vrij grote tuin, maar mijn ouders vonden voor hun gevoel het toch net iets te klein (slaat nergens op maar ach, dat blijkt nu Knipoog ), daarbij kwam het idee dat ik niet zo goed voor ze zou zorgen, ja kijk vissen verschonen was niet mijn favo bezigheid en ik intereseerde me daar ook niet in dus dat ik dat wellis uitstelde Schijnheilig ! maar een paar jaar gelede stond er vlak bij mij een klein super schattig shetje langs de weg, elke dag dat ik langsfietse kreeg zij een dikke knuffel van mij, tot ze op een gegeven moment altijd al bij het hek stond als ik langsgefietst kwam ( zat toen nog op lagere school vaste tijden). Op een dag besloot ik naar de eigenaren toe te gaan en te vragen of ik haar mocht verzorgen, ik was toen nogal verlegen dus een meisje mee genomen die van mij dan ook wel mocht verzorgen als ze het maar vroeg ( zo was ik dan ook wel weer Bloos ). Nou het mocht! Het was een shetje van 3.5 zeiden zij en al in gereden.. we kregen er een gek hoofdstelletje bij met een super scherp bitje, nooit mee gereden en een leuk zadeltje. Eerst elke dag wandele poetsen, kwamen erachter dat ze nogal wat streekies had maar t is uiteindelijk super gave pony geworden, zelf was ze 0.98 m maar kon een meter springen zonder iemand erop, liep met 2x zagjes vrage aan de teugel en dee soms alsof ze een arabje was super mooi kon en kan ze lopen. Op een gegeven moment hebben ze haar laten dekken en er kwam echt een super mooi ponytje uit, alleen de ruimte die ze hadden was vreselijk kregen kippenvoer en bollen te eten niet echt iets om vrolijk van te worden! Maar Jitta kwam vaak ook bij ons lekker grasen aan de kuur en een beetje springen. Zo zagen me ouders dat ik altijd me best deed voor haar! En toen twee jaar geleden op de Zuidlaardermarkt zag me vader dat ik zo zat te glunderen bij het zien van al die paarden en de mogelijkheid er een te kopen dat ik 2 weken erna hoorde bij mijn verjaardag dat ik een paard mocht!!! De eerste die we gingen bekijken was echt een super mooie pony, maar nog maar anderhalf en zou niet groot worden, dit hebben we dan ook afgeslagen. Ze blijkt nu wel vaak bij keuringen eerste te worden ofzo maar ach.. En toen kwamen me ouders een bekende tegen, hij vertelde dat bij restaurant het Woud een pony te koop stond, ze zijn buren van elkaar. Dus wij kijken en ja ik was verkocht wat een snoepie! Tamar heet ze en we kregen Joris erbij... Joris was super gemene shet stijgerde tege me aan luisterde totaal niet... maar daar is niks van over gebleven, elke dag knuffele we elkaar en je moet maar op me profiel kijken hoe snoepig hij eruit ziet! Maar Tamar heeft duidelijk haar eigen wil, en zijn vorige baasje crossde veel met hem, ook omdat ze zelf heel druk is. Toch waren zij met ze tweedjes als ik ze samen zie rijde ook heel leuk hoor! Maar t gaat steeds beter nu! gelukkig....
Nouja beetje lang verhaal nu maar achh wellis leuk om het te vertelle! hahaha kijk maar op me profiel kan je ze zien!!!

greats marit!

SylvieB
Berichten: 144
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:19

We hebben zo veeel hafjes gezien.. Zelfs een haf bij 2 verschillende handelaren! Ze waren het allemaal niet. Toevallig kwamen we via via bij het adresje van een fokker.. We hebben nu echt een super beestje! Lovers

Pling

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:03

ik heb mijn paardjes gekocht op internet en bij een boer hier uit het dorp

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:26

ik mocht niet meer paardrijden vanwegen mijn reuma toen hebben mijn ouders gezegt dat ik opzoek mocht gaan naart een pony om later te mennen. via rossebol heb ik hem nu eigenlijk

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 00:03

Mijn eerste pony was een shetlander..
Die verzorgde ik een paar jaar en daarna zou hij verkocht worden, ik mocht geen pony, maar de vorige eiganaar heeft toen mijn ouders over gehaald en toen heb ik met mijn gespaarde en van mijn oma gekregen geld hem zelf gekocht!
Toen ik te groot voor hem werd ging mijn buurmeisje hem rijden en hem uitbrengen op wedstrijden zij had toen een grote sterke D pony die te sterk was om wedstrijden mee te rijden..
Ze was toen al op zoek naar een andere en vond toen een pony die al M had gelopen en toen ze over moest naar de L is ze gestopt omdat ze anders met deze ook L moest gaan starten.

Ik heb mijn shet toen nog gehouden, maar hij vond het steeds minder leuk, ik kon niet echt heel veel met hem doen (ik kroelde wel veel met hem en longeerde hem enz. maar hij vond echt werken gewoon heel leuk..)
Toen zei mijn buurvrouw dat het misschien beter was als ik naar een nieuwe eigenaar voor hem op zoek ging die lekker verder kon gaan met wedstrijden en dan kon ik hun D gaan doen, want nu hadden hun 2 pony's..

Toen is mijn shet verkocht en ben ik die D gaan doen en na een maand hebben ze haar aan mij gegeven en dat was in januari dus heb haar nu alweer bijna een jaar Haha!
Ik ben dus een echte bofkont dat ik een pony heb gehad