een zeker "band" met je paard...

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loekepetoeke

Berichten: 822
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Tienen (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 16:38

Bedankt alle voor de leuke reacties! Lachen

rowan
Berichten: 33
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 17:06

Ik heb een zeer goede band met mijn paard. Ik vertel hem alles en ik moet je zeggen dat ik het idee heb dat mijn paard mij beter begrijpt dan wie dan ook. Hij voelt mij aan en ik hem. Dus je kan zeker wel spreken van een band.

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 22:16

rowan schreef:
Ik heb een zeer goede band met mijn paard. Ik vertel hem alles en ik moet je zeggen dat ik het idee heb dat mijn paard mij beter begrijpt dan wie dan ook. Hij voelt mij aan en ik hem. Dus je kan zeker wel spreken van een band.

Ja das leuk
Dat gevoel heb ik soms ook
Maar het is ook de manier hoe ie naar mij toe komt rennen als ie een berg gras heeft liggen ( wat ie dan voor mij gewoon laat liggen, om mij te zien )
En dan hinikkend galloperen
Misschien is de band zelfs iets te sterk Knipoog

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 09:16

Ik heb een hele goede band met joy (jaarling)
Ik vertrouw haar zij mij ook!

Ze is vroeger erg ziek geweest en daarom is ze zo bang.
Het was altijd zo erg dat we haar niet uit haar wei konden halen.
Ik moest vaak naar de wei om water te geven, Maar joy haar halster werd veeeeeeeeeeeeel te klein dus ik moest haar halster afdoen.
Op de een of andere manier heb ik haar te pakken gekregen en gekroelt, ik ben erachter gekomen dat het een echte kroel is!

In de winter toen ze op stal stond kon je haar niet eens poetsen en ZEKER haar staart niet!!!
Ik had poetspullen in de wei liggen dus ik ging joy poetsen! En lekker dat ze het vond!!!!! zelfs haar staart vond ze geweldig!

Maar toen kwam het probleem. Alleen ik kreeg haar te pakken, maar als de eigenaar erbij was denk maar niet dat zij joy tepakken kreeg!!

Ik wel, ik riep haar altijd en ze kwam altijd naar mij toe!
Echt geweldig hoe je zo'n band kan hebben met een paardje!!!!

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:26

Ik heb ook een band met me pony's. Zeker met 1 veulentje. Toen die nog heel klein was vertrouwde die me al zo erg dat ie zo in slaap viel op me schoot...echt zo lief. Maar hij is nu wel heel erg kleverig aan mij...als ik in de wei ben loopt ie op een meter afstand van me en hij rent altijd mee als ik weg ga...In de wei heeft ie wel vriendjes. Ze loopt ook buiten de wei als een hondje achter me aan. Met de andere Shetten heb ik ook goede band, ik begrijp ze altijd en zij mij ook. Maar ze kleven niet zo als dat veulentje Clown

Stinkmodder

Berichten: 7976
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 11:45

Jep, en ik merk nu pas wat voor band ik echt met Hof heb omdat ik nu af en toe een ander paardje erbij rijdt. Ik vertrouw Hof helemaal, hij mij ook wel denk ik, weet precies wanneer en hoe die gaat reageren. (nou ja, bijna precies dan Haha!) En het is mn beste maatje...

Loekepetoeke

Berichten: 822
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Tienen (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 16:56

Bedankt voor de reacties allemaal! Lachen Onze band is nog steeds niet verbroken, ik ben gisteren eventjes langsgeweest en hij gaf me nog steeds een warm onthaal met knuffels... Haha!

wekker
Berichten: 8
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:01

ik denk dat iedereen wel een band krijg met zijn paard
vooral omdat het je het gevoel heb dat hij jouw nodig heeft
mijn lieffie is net een kind voor me heeft veel aandagt nodig en is toch lekker eigenwijs Schijnheilig Pling

spoekie

Berichten: 2407
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:44

ik heb zeker wel een band met Evelien. Ze vertrouwt mij en kent mij en dat merk je. Als ze iets eng vindt en ik ben er bij blijft ze toch rustig en zoekt mij op. Daarnaast kun je dat gewoon merken met bijv. longeren. Bij mij gaat dat nu wel goed (behalve dan op de momenten waar ik een fout maak) terwijl bij andere mensen ze om de zoveel meter stil gaat staan en omdraaien (en nee niet omdat die mensen zo slecht zijn). En je merkt het gewoon dat ze dingen met mij makkelijker doet dan met een ander. Ze vertrouwt mij en ik haar Lachen en zo hoort het te zijn vind ik. Op het moment dat ik een paard niet meer kan vertrouwen, zit het ergens goed fout...

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:58

Ik heb (of had) zeker een band met Luuts! Ik zeg of had, omdat ik inmiddels 10 000 km ben verhuisd :S. Toen ik begon met hem te rijden had hij een jaar stil gestaan en was ie ontzettend vervelend en lomp. Na een jaar was hij veel liever enzo, en dat was wel bij iedereen, maar als er een ander opging merkte je toch meteen dat hij weer anders was, weer een beetje terug zoals het oude. Het duidelijkste (en liefste) teken voor mij was dat hij toen ik terug kwam van vakantie zijn eten (voor hem het belangrijkste op aarde Tong uitsteken) achterliet en naar mij toe kwam galopperen! Luuts, ik mis je! Boos!

loena123
Berichten: 30
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: oss/ nnord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:07

[/b] ik ben enig kind thuis en eerst was ik altijd aleen had aleen mijn hond en mijn knufel en een paar anderen dieren voelden mijn tog eenzaam en aleen Verdrietig en even geleden half jaar of zo heb ik mijn paard gekregen en wa hadden al de eersten keer dat ik hem zag had zij al zo iets van ik wil metje mee telkens tegen mijn rug aan beuken en toen ginen wij haar op halen stond zij bij ons in de wei kon al alles met haar doen we hadden heelen maal geen band maar omdat ik mijn eigen aleen voelden ben ik mijn paard als een zus gaan zien we zijn bijna niet te schijden eigelijk lijk ik tog wel op haar net zo eigen wijs en zo en dan vraagen ze aan mijn heb je geen zus dan zeg ik wel hoor in de wei buiten en ik praat altijd met mijn paard dat begrijpt ze dan doet zij haar oren en zo naar vooren heel leif is dat Pling

maar er zijn mensen die takelen hun paard af zo zielig Verdrietig Verdrietig

pluimpje

Berichten: 698
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Tussen de grassprietjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:07

ik denk ook wel dat ik een band heb met mijn pony, ik heb hem nog geen 3 maand maar als hij alleen op de poetsplaats staan wel met mensen en geen andere pony's word hij gek. als ik eraan kom is het gewoon weer goed.

we voelen elkaar wel aan, als ik wat chaggie ben is hij minder vrolijk tegen mij. als ik heel blij ben is hij egt super lief. als hij dingen eng vind en ik blijf kalm en rustig gaat hij er toch voorbij. als hij losstaat in de bak loopt hij het meeste van de tijd achter mij aan.

alleen is hij wat happerig en hij beet mij laatst uit speelsheid in mijn been, waarna hij een beste tik kreeg. we waren allebei boos op elkaar maar later kwam hij weer superlief tegen me aan staan net of hij sorry wou zeggen

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 16:44

ik heb m'n pony nog maar kort,maar hij hinnikt altijd al als ik aan kom !
en ik weet zeker dat we een geweldige band krijgen

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 23:44

ik had met mijn pony een heeeel goede band, ze deed echt alles voor mij, en omgekeerd dan netuurlijk ook. Je weet echt wat je aan elkaar hebt, en ze had het ook echt door, als ik me kloet voelde. wat dat betreft heb je soms meer aan een paard als aan een mens. een paard laat je echt nooit meer vallen.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 12:10

Ik heb zeker een band met martein ( verzorgpaard), we vertrouwen elkaar, en we hebben veel over voor elkaar.

verder met het kleintje moet de band nog komen, maar ik voel dat we al een heel eind op de goede weg zitten!

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 23:00

Ik heb zeker een goede band.
Met Manon en Dombo niet zo,
maar omdat ik hier vrij weinig mee doe.
Vooral aan Patch merk ik het..
Zogauw ik bij andere pony's bezig ben word hij helemaal gek,
Ook als ik de stal uitga begin hij tegen de stallen aan te trappen(!!) Maar dan loop ik gewoon door..als ie me niet meer ziet of hoord gaat het wel over Haha!
Manuela denkt al snel dat ze alleen maar moet werken en probeert een beetje uit m'n buurt te blijven Tong uitsteken

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 12:01

Ik denk dat iedereen wel een band heeft met zijn/haar paard, anders zou er toch wel iets mis zijn.
Na een tijd beschouwt jou paard jou gewoon asl vanzelfsprekend, en wat chagrijntje zegt heb ik ook bij Vlieg.

Bij vlieg kunnen ook niet veel mensen met hem bezig gaan, want dan luistert ie gewoon niet Haha!