hoe vaak opgeweest voor E rijbewijs?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

hoe vaak opgeweest voor E rijbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 15:08

hoi
iK ben sinds een paar weken fanatiek bezig met mijn E rijbewijs, omdat ik ook graag met een trailer op pad wil.
Ik vind het niet meevallen, en ben ook erg zenuwachtig voor het examen.
Heeft iemand tips of verhalen over E achter B??


jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:31

heel veel oefenene is het enige advies dat ik je kan geven. Ik ben in 1 keer geslaagd maar had ook wel een fijne examinator. Ik heb me helemaal ziek geoefend aan bochtjes achteruit en recht achterruit rijden, net zolang totdat ik het vlekkeloos kon. Tijdens het afrijden heb ik geeneen bijzondere verrichting hoeven doen, dus echt wel mazzal gehad.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 00:54

ik ben de eerste keer geslaagd, maar had mijn gewone rijbewijs ook al meer dan 10 jaar.

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 10:39

ik heb mijn B rijbewijs nu 2 jaar, en het bochtje achteruit gaat super.. alleen moet ik echt goed vooruit kijken en spiegelen... en aangezien ik nogal zenuwachtig ben voor dit soort dingen.. oh helpie...

femkepullens
Berichten: 133
Geregistreerd: 13-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 21:43

het E rijbewijs is niet zo moeilijk hoor. idd veel oefenen op het bochtje achteruit en zelfs dat mag in 2 keer.

Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:20

Ik heb een dagopleiding gevolgd! Echt super relax omdat je de hele dag aan het oefenen bent! 's middag had ik het al gehaald terwijl ik pas dik een jaar mijn rijbewijs heb! Ik heb ook thuis geoefend maar dat ging veel slechter dan samen met mijn instructeur, alvast veel succes

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 01:18

Voor achter je trapskelter?
Je bent hier bij "jeugdvraagmaarraak"

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:08

Je bent zo oud als je je voelt Haha! Ik voel me ook nog een tiener maar in werkelijkheid ben ik ook maar een oude muts Knipoog
Ik heb 2 keer gedaan over mijn E rijbewijs. De eerste keer zakken, was bij mij niet terecht maar helaas konden we daar weinig aan veranderen.
Het is op zich prima te doen, je moet alleen ook de situatie een beetje mee hebben.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 12:31

Ik ben nooit opgeweest, kreeg hem er gewoon bij Haha!
Heb tot nog toe niet met trailer en paarden erin gereden, maar voordat ik dat ga doen ga ik een paar lesjes volgen.
Een grotere trailer (met boot erop) heb ik al wel achter de auto gehad.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 13:33

Cassidy schreef:
Ik ben nooit opgeweest, kreeg hem er gewoon bij Haha!
Heb tot nog toe niet met trailer en paarden erin gereden, maar voordat ik dat ga doen ga ik een paar lesjes volgen.
Een grotere trailer (met boot erop) heb ik al wel achter de auto gehad.



Wat een luxe, scheelt je een hoop geld
Aan de andere kant, vind ik het ook wel goed dat je nu wel een examen moet doen voor het E rijbewijs. Als je sommige mensen ziet rijden met een aanhanger Er zit zo'n groot verschil in, om met een (lege) aanhanger te rijden, of met een trailer met dieren. Een paar lessen zijn nooi verkeerd en ik vond mijn lessen ook nog eens heel erg leuk, om te doen

sannegeurtje
Berichten: 180
Geregistreerd: 17-08-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:12

Ik wil binnekort ook mijn E-rijbewijs gaan halen. Weet alleen nog niet of ik zo'n één dagcursus zal gaan doen, of meerdere lessen verspreid??
En weet iemand nog een goede rijschool in Amsterdam?
Greetz Sanne

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 18:49

Ik heb me E in 1 dag gedaan. Eerst heb ik 1 uur les gehad en daarin bekeek hij of ik de hele cursus in 1 dag kon doen of dat ik langer nodig had. Hij zei toen als ik wat zou oefenen met achteruit rijden enz, dan kon het zat in 1 dag. Toen hebben we de datum geplant en heb ik eerst van 8 tot half 2 les gehad en om 2 uur had ik het examen. Ik ben toen in 1 x geslaagd. Moest het bochtje achteruit doen, die ging de 1e x niet goed, maar de 2e x wel en toen vond ie het goed.
De instructeur vertelde nog dat hij een slagingspercentage had van 99%. Er was 1 x een jongen bij hem gezakt, omdat die dus zo eigenwijs was dat ie dacht dat de trailer goed op de trekhaak hing, terwijl die er zo bovenop lag. De examinator had hem toen 3 x gevraagd of die echt goed zat en toen beweerde hij dat het echt goed zat. Dus die was toen gezakt.