Hoeveel kost een 18 jarige D-pony?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:16

Fellor schreef:
Dit slaat nergens op, ook een kruising is géén ras. Een vuilnisbakkie heb je toch wel eens gezien neem ik aan?

Natuurlijk is een kruising wel een ras. Als jij een arabierxwelsh hebt, is DAT toch je ras? En nee, ik heb nog nooit een 'vuilnisbakkie' gezien. Show me!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:09

Ik denk dat de TS gewoon bedoelt ras onbekend!
En een vuilnisbak is een kruising met heel veel rassen, dan zitten er misschien wel 5 rassen ofzo ingemengd dan ga je toch niet zeggen ik heb een tinker x welsh x shet x arabier x kwpn x new forest Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:08

Majo schreef:
Natuurlijk is een kruising wel een ras. Als jij een arabierxwelsh hebt, is DAT toch je ras? En nee, ik heb nog nooit een 'vuilnisbakkie' gezien. Show me!


Van sommige kruisingen hebben ze een ras (meestal nog niet eens maar gewoon een stamboek) gemáákt, maar het overgrote deel van de kruisingen is geen ras hoor . Maar als jij nog nooit een vuilnisbakkie hebt gezien...ben je wel eens op een manege geweest? Staan dr altijd wel een paard bij en de onderste pony uit mijn profiel is ook een leuk voorbeeld.

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:25

miesie schreef:
een tinker x welsh x shet x arabier x kwpn x new forest Verward

Hahahahhahhaah *LOL* *LOL* *LOL* OK dan! OK dan! Dat moet je juist wel zeggen, dan zou ik me helemaal dood lachen! Maar okee, als je het zo bekijkt, kun je wel zeggen dat je paard geen ras heeft. Ik ben het alleen niet eens met de benaming 'geen ras' want ik vind dat elk paard een ras is. Ook al zitten er van alles door mekaar doorheen gemegd, en zit zijn hoofd midden op zijn rug en zijn staart komt uit zijn oren, dan nog heb je een ras. Ook al zijn het 34 verschillende soorten. Maar ja, dan is inderdaad de vraag, hoe noem je zoiets? Dus dan zeggen jullie 'geen ras'. De benaming vind ik verkeerd. Snappie?

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:27

Ik snap hem, daarom had ze beter kunnen zeggen ras onbekend Knipoog

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:29

Juist Haha!

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 13:07

zo'n €500

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 16:58

hangt helemaal van het karakter af en wat je erbij krijgt. is het alleen de pony, of met zadel, hoofdstel, dekjes, dekens enz?

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 18:34

Majo schreef:
Natuurlijk is een kruising wel een ras. Als jij een arabierxwelsh hebt, is DAT toch je ras? En nee, ik heb nog nooit een 'vuilnisbakkie' gezien. Show me!

kijk in mnprofiel, daar staat en super lieve pony, geen ras dus een vuilnisbakkie!

sHaKiEjLaVeR
Berichten: 1432
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 11:52

Majo schreef:
Hahahahhahhaah *LOL* *LOL* *LOL* OK dan! OK dan! Dat moet je juist wel zeggen, dan zou ik me helemaal dood lachen! Maar okee, als je het zo bekijkt, kun je wel zeggen dat je paard geen ras heeft. Ik ben het alleen niet eens met de benaming 'geen ras' want ik vind dat elk paard een ras is. Ook al zitten er van alles door mekaar doorheen gemegd, en zit zijn hoofd midden op zijn rug en zijn staart komt uit zijn oren, dan nog heb je een ras. Ook al zijn het 34 verschillende soorten. Maar ja, dan is inderdaad de vraag, hoe noem je zoiets? Dus dan zeggen jullie 'geen ras'. De benaming vind ik verkeerd. Snappie?

Kijk is in mijn profiel, zitten echt wel vuilnisbakkies tussen..
Geen ras klinkt misschien beetje raar, kan je beter vuilnisbakkenras zeggen..

Zofy

Berichten: 766
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 18:10

uhm, wij hebben een tijdje terug mijn vorige pony verkocht voor wel heel wat meer dan 500 euro.
Was een kleine D-pony van 18 jaar wel papier (nrps) maar verder niks over de ouders bekend etc. Ook maar weinig wedstrijdervaring en ging dus puur als recreatie/leerpony weg. (kon verder wel super dressuur lopen Lovers )

Maar ik moet eerlijk zijn dat ik inderdaad zelf niet veel zou betalen voor dpony, geen ras, recreatie, 18 jaar. Dus ook iets van 500

alexandra15

Berichten: 2591
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 17:52

ponies gaan vaak langer mee dan paarden en als ponies 18 zijn dan is dat wat anders dan paarden. Paarden zijn op hun 18e of 19e vaak al 'op'. Wat voor ponies 18 is is voor paarden te vergelijken met 20-22 jaar. Ponies gaan dus langer mee, dus 18 jaar is nog helemaal niet zo heel oud. ik ken een pony die nog ZZ niveau kon springen en goed dressuur liep. Je kunt voor een goede recreatiepony van 18 jaar dus best 1000 euro kwijtzijn!