Mijn pony klophengst??

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Mijn pony klophengst??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 21:41

Mensen buij mij op stal denken dat mijn ponypaardje een klophengst is...

hij kan gewoon niet bij merries in de wei staan omdat hij erachter op springt... Boos!

Ook loopt hij naar alles en iedereen te hinniken, nu is het wat minder maar in het voojaar was het echt erg...heeeeel irritant...

Ik kocht mijn paardje toen ie bijna 3 was....toen werd ie ook gecastreerd...door de baasvan sstal (waar k inmiddels al een aantal jaar niet meer sta) maar of alles toen goed isgegaan weet k niet..was toen nog heel jong drom...en verder kan niemand mij daar wat over zeggen...

Mijn ponypaardje wil ook altijd de baas spelen in de wei...is niet erg lief (lees: zorgt gewoon dat ruintjes uit z'n buurt blijven d.m.v. trappen en bijten)!!

Issiej nou klophengst ofniet???

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 21:45

als er nog een bal zit wel anders niet een ruin kan dat gedrag ook vertonen. als ik jou was zou ik die man opbellen die hem gecastreerd heeft en anders dierenarts na laten kijken

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 21:55

Met die man kan ik dus echt niet goed opschieten (door hem had mijn pony een beenwond opgelopenwaardoor hij een jaar niet mocht lopen) dus ehh toen ben k btje heel kwaad gworden op die man Tong uitsteken dusss dan maar dierenarts er naar laten kijken...

maardat gedrag vertoonde mn paardje dit jaar pas voor het eerst Verward wel btjeraar...

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 22:05

tja er kan nog een bal zitten, die hoef je niet perse te zien, kan naar binnen zijn gefloept. Maar sommige ruinen blijven hengsten manieren houden. Bij mijn vorigere vrzorg pony, stond ook een ruin, en zodra de merrie hengstig was, sprong hij er boven op. Maar als het het echt heel zeker wil weten, dan moet je toch echt de da bellen

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 01:18

Mijn pony is geruint toen hij bijna 5 was. Een jaar later liep hij ook nog de hengst uit te hangen en dekte alles, tot KWPNérs aan toe (ja, echt het is mogelijk) Contact gehad met vorige eigenaar die hem had laten catereren. Deze zei dat zeker weten alles was verwijderd, zijn hond had het opgedient gekregen!
Vorige week was Hero een welsh aan het dekken. Hij weet nog steeds hoe het moet! Is zeker weten geen klophengst. Sommige paarden weten gewoon nog niet dat ze hun zaakje kwijt zijn en zijn hengst tussen de oren (of in hun fantasie)

sHaKiEjLaVeR
Berichten: 1432
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:19

napie schreef:
Mijn pony is geruint toen hij bijna 5 was. Een jaar later liep hij ook nog de hengst uit te hangen en dekte alles, tot KWPNérs aan toe (ja, echt het is mogelijk) Contact gehad met vorige eigenaar die hem had laten catereren. Deze zei dat zeker weten alles was verwijderd, zijn hond had het opgedient gekregen!
Vorige week was Hero een welsh aan het dekken. Hij weet nog steeds hoe het moet! Is zeker weten geen klophengst. Sommige paarden weten gewoon nog niet dat ze hun zaakje kwijt zijn en zijn hengst tussen de oren (of in hun fantasie)

GADVERDAMME!!!

(Sorry voor offtopic reactie, maar hier moest ik even op reageren.)

Sommige ruintjes voelen zich gewoon nog hengst, ook al zijn ze dit niet, voor de zekerheid kan je de dierenarts er naar laten kijken...
Voor het geval hij wel een klophengs is..

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 20:19

wij hebben ook een paar ruinene die dat doen (zijn ze in hun hoofd nog hengst) maar ze zijn gewoon ruin hoor

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 12:26

Mijn KWPNer zat destijds ook altijd op mijn haflinger, maar zeker weten gewoon ruin. Verder bijt hij niet o.d. maar er stonden ook nooit ruinen of hengsten bij hem in de wei.