barst maar los...

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Franklin

Berichten: 274
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Amersfoort

barst maar los...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 13:44

Ik weet van vele al wat jullie er van vinden, haha!

Maar toch hoor ik nog graag ff jullie meningen.
Wat vinden jullie van "de penny", en waarom vinden jullie dat wat jullie vinden?

Ja ik weet het,... dit is nou echt een "penny" topic, Haha!
zoals dat hier genoemd wordt.

Zelf vind ik het een blad wat snel gaat vervelen,
de verhalen worden vaak herhaald, en ze komen allemaal op het zelfde neer. Schijnheilig
En zo kan ik nog wel ff door gaan, maar dan wordt mn verhaal te lang.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 13:53

toen ik op de basisschool zat vond ik het een erg leuk blad. Helemaal dat je in de zomer een pakket kon bestellen met een agenda en nog een hoop spulletjes. Verhalen weet ikniet meer zo precies... Weet wel dat ik had gewild dat ik ze mee maakte... (maar dat gebeurde dus duidelijk niet)

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 13:53

zoeken met de zoekmachine en je vind genoeg Knipoog

zal wel ook toch maar mijn mening even geven Haha!
ik heb dat blad vroeger ook best vaak gelezen,wel al heel wat jaartjes geleden,maar vond het leuk blad Lachen
had je alleen half uurtje en had je het uit...
heb er ook even de agenda van gehad Haha!
Laatst bijgewerkt door beautyfull_mickey op 06-11-04 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 14:00

nog nooit gelezen !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 14:22

Ik heb altijd met veel plezier de "ponyclub" gelezen. Nu koop ik af en toe een "Min Häst" (is hetzelfde blad, het Zweedse is het originele blad) onder het motto dat ik Zweeds moet leren (maar natuurlijk meer vanwege de Malle-strips Knipoog ) en daar staan dan dezelfde strips in die er vroeger ook al in stonden. Ze gaan er zelf ook vanuit dat je het niet langer dan een paar jaar achter elkaar leest Haha!

Sjuimpje heeft nog een briljante poster in de zadelkamer hangen.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 14:56

ik heb ze nog steeds alle drie van de penny. en ik geniet nog steeds van de verhalen die er in staan.

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 14:58

Nog nooit gelezen, maar eerlijk gezegd geen behoefte aan, heb wel ns een poster uit de Penny van iemand gekregen Tong uitsteken.

Franklin

Berichten: 274
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 15:48

Haha echt leuk om dat zo te lezen zeg! Knipoog

Ik hoop op meer berichten, kun je lachen Tong uitsteken

kus Knipoog

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 16:07

eh, ik schrijf stripverhalen voor de Penny en misschien is het handig om te weten dat ik lang niet alles mag. Ik wil graag dat het leerzaam is, maar dan vinden ze het snel te technisch. Het moet snel zijn, niet te moeilijk en en zo zijn er meer regeltjes. Daarom gaan veel verhalen op elkaar lijken. Maar we staan open voor ideeën, dus ik zou zeggen, zeg wat je er graag in wilt zien!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 16:22

Ik heb vroegâh de penny ook gelezen Haha!
Toen vond ik het wel leuk, maar meer als simpel tijdverdrijf Haha!

De Rakker-strips waren altijd wel geinig Tong uitsteken

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 16:25

Wat grappig, een bokker die de pennyverhalen schrijft!
En... doe je nog inspiratieop, hier op bokt? Haha!

Toen ik klein was las ik de penny elke maand en droomde ik weg bij al die pennyverhalen, die mij enorm veel valse hoop gaven dat mij ooit ook zoiets ongelooflijks zou overkomen...

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 16:30

Ik las het vroeger ook altijd eerst de gewone penny en de penny plus..
later de club penny want daar leerde je meer van..

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 16:38

Ja, ik doe hier ook wel eens inspiratie op..en Rakker heb ik twintig jaar geschreven, nu doe ik alleen nog de Rakker strip. Een aantal verhalen zijn op waarheid gebaseerd, dus niet zo onmogelijk als het soms lijkt.
We hebben de Penny Plus en Club Penny in het leven geroepen om meer te doen dan alleen stripverhalen, maar persoonlijk vind ik die en beetje te kinderachtig geworden.
Maar als je iets wilt veranderen is dit je kans, ik zit er bij en maak notities, dus kom maar op!!!

Franklin

Berichten: 274
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 18:05

Weet je lusitana, het is misschien leuk om fotos erin te zetten en daar een strip verhaal van te maken.
En misschien waar gebeurde verhalen, om het iets geloofwaardiger te maken.
En misschien moet er in de verhalen wat meer gebeuren.

Ik zet er steeds misschien in omdat het maar voorstellen zijn snappie Knipoog .
Maar soms zitten er ook echt leuke verhalen in OK dan!
Dus het is nou ook weer niet de bedoeling de penny af te kraken

kus

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 18:17

Lusitana schreef:
eh, ik schrijf stripverhalen voor de Penny en misschien is het handig om te weten dat ik lang niet alles mag. Ik wil graag dat het leerzaam is, maar dan vinden ze het snel te technisch. Het moet snel zijn, niet te moeilijk en en zo zijn er meer regeltjes. Daarom gaan veel verhalen op elkaar lijken. Maar we staan open voor ideeën, dus ik zou zeggen, zeg wat je er graag in wilt zien!

haaah, oke. Het is zo ontzettend penny begrijp je (ja das duidelijk) en het zijn altijd van die regeltjes waar je in het gewone leven gewoon scheidt aan hebt. het zijn altijd van die meisjes die of wees zijn, gepest worden, te arm voor een pony enz. Ze zijn altijd zielig (tenminste een paar jaar geleden) maar eens wat actie.... Paard gaat dood ofzo ( ~~}> )

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 18:19

Lusitana schreef:
Ja, ik doe hier ook wel eens inspiratie op..en Rakker heb ik twintig jaar geschreven, nu doe ik alleen nog de Rakker strip. Een aantal verhalen zijn op waarheid gebaseerd, dus niet zo onmogelijk als het soms lijkt.
We hebben de Penny Plus en Club Penny in het leven geroepen om meer te doen dan alleen stripverhalen, maar persoonlijk vind ik die en beetje te kinderachtig geworden.
Maar als je iets wilt veranderen is dit je kans, ik zit er bij en maak notities, dus kom maar op!!!

rakker die een vriendinnetje krijgt ofzo, of of naar een manege gaat voor een paar dagen, gewoon eens lief is voor een keer Tong uitsteken

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 18:21

ik heb het idd ook lang gelezen, en ik vond het ook altijd heel erg leuk. Maar ik heb er niet veel van geleerd. De "rakkertjes" waren idd wel lache altijd

Franklin

Berichten: 274
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 18:22

Ja dat vind ik ook wel een goed idee!
Gewoon eens iets anders!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 18:25

Gewoon net zoiets als de Tina maar dan voor paardengekken. De strips zijn vergelijkbaar.

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 18:40

dat kan wel kloppen, een van de bazen van Penny, was vroeger een van de bazen van Tina. en Punkies, je moet uitkijken met woorden als altijd en nooit. zo kun je het niet stellen. en als jij overal scheit aan hebt, hebben veel mensen last van je. Met andere wooden, je bent a sociaal, maar dat woord zal je ook wel weer verkeerd begrijpen.
En zeg dan wat je er wel in wilt hebben? Op waarheid gebaseerde verhalen doen we dus al en er gaat ook wel eens een paard dood (okee wel weer een tijd geleden, in manege Dennebos), maar vind je dat dan zo leuk om te lezen' Dan lijkt het mij dat er toch wel wat mis is met je...

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 18:45

Je moet ook niet de doelgroep uit het oog verliezen..
Die doelgroep houdt er niet van als paarden dood gaan, te moeilijke en ingewikkelde verhalen enz. enz.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 18:48

Van PP naar JPP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 18:52

Het is wel waar dat het concept vaak op hetzelfde gebaseerd is:

meisje dat geen eigen paard kan betalen vind wilde onhandelbare hengst die iedereen het licht uit de ogen slaat maar zij is de enige die zijn ware ziel begrijpt en daardoor wint ze zijn vertrouwen... en winnen ze uiteindelijk een grote wedstrijd van alle anderen op de manege/rijvereniging en mag ze het paard houden...

of iets van die strekking.

Ik vond de verhalen van Lena Furberg altijd geweldig, ook qua tekening. Die zijn vaak ook erg realistisch. Of ze gaat helemaal de andere kant uit met een verhaal over eenhoorns of iets van die strekking. Maar als Lena het tekent maakt het al bijna niet meer uit waar het verhaal over gaat. De Ponyclub had ook een serie over een stal, dat is gebaseerd op stal Broloten van de familie Brolin. Erg grappig als je daar eens een keer in het echt komt.

(en ik mag het hier natuurlijk niet hardop zeggen, maar Malle roeleert!)

http://www.angelfire.com/wv/flumeliflum ... leTugg.jpg
dit is een klassieker

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 18:58

Mijn verhalen gaan nooit over wat je beschreven hebt. Hoe vaak lees jij de penny? En er zit dan wel een moraal in, je kunt met vriendschap heel wat bereiken... Omdat jullie blijbaar zulke dierenbeulen zijn, vinden jullie normale meiden "zo Penny". Maar ik weet niet waar de paarden blijer mee zijn... Wat denk je zelf?
en je leest dus liever sprookjes? Kan aan gewerkt worden.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 19:09

Vroeger was ik helemaal penny, en dus helemaal verslaafd aan de penny. Ik had alle penny's die ik had (ongeveer 200 Tong uitsteken) 10 keer gelezen en ik kon de verhalen wel dromen. Ik vond het wel stom dat alle verhalen vaak herhaald werden en ik heb het dan ook weleens gevraagd op de chatbox. Toen zeiden ze dat ze de leukste verhalen nog een keertje herhaalden voor de nieuwere lezers.
Nu walg ik zo'n beetje van de penny. Alle verhalen lijken op elkaar en je word er wel wanhopig van hoe je hoort dat al die arme, zielige en gehandicapte meiden eigen paarden krijgen of een hele manege erven.