vinden jullie jezelf verwend

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shetfan

Berichten: 1590
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Amsterdam en Beusichem

vinden jullie jezelf verwend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 18:10

Ben ik nou de enige hier die mezelf een vreselijk verwend nest vindt of zijn er meer Haha!?

Ik bedoel, mijn ouders hebben vroeger het stuk land naast ons huis gekocht. Omdat mijn zus en ik allebei paardengek waren hebben we toen een pony gekregen. De pony was toch wel erg eigenwijs en we gingen voor een shetje sparen. Een jaar later stond Saartje de shet in de wei. Ondertussen is er een bak gekomen, omdat we gewoon nergens konden rijden in de winter.
Mijn zus werd te groot voor Speedy, de grote pony en samen met mijn ouders kocht ze haar superpaardje. Ik ging op Speedy rijden maar het klikt totaal niet tussen ons en ik wordt ondertussen ook te groot voor hem. Nu zijn we dus weer op zoek naar een leuke pony waar het echt mee klikt. Ondertussen is er ook nog een huur-shetje buigekomen die waarschijnlijk drachtig is. Oftwel, ik ben de eigenaresse van, laten we zeggen, 3 pony's, we hebben een bak en ik voel me gewoon soms een verwend kreng als ik weet dat er mensen zijn die 5 kilometer moeten fietsen elke dag om naar hun lieverd te gaan en die dan in een weitje hobbelen en de hemel op aarde hebben.

Ik mag soms zeueren dat het niet lukt, dat de pony's vervelend zijn dat ik moe ben, dat ik de stal uit moet mesten maar oh wee als ik daaraan toegeef want dan spreek ik mezelf toch wel even streng toe Haha!

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 18:13

Shetfan schreef:
Ben ik nou de enige hier die mezelf een vreselijk verwend nest vindt of zijn er meer Haha!?

Ik bedoel, mijn ouders hebben vroeger het stuk land naast ons huis gekocht. Omdat mijn zus en ik allebei paardengek waren hebben we toen een pony gekregen. De pony was toch wel erg eigenwijs en we gingen voor een shetje sparen. Een jaar later stond Saartje de shet in de wei. Ondertussen is er een bak gekomen, omdat we gewoon nergens konden rijden in de winter.
Mijn zus werd te groot voor Speedy, de grote pony en samen met mijn ouders kocht ze haar superpaardje. Ik ging op Speedy rijden maar het klikt totaal niet tussen ons en ik wordt ondertussen ook te groot voor hem. Nu zijn we dus weer op zoek naar een leuke pony waar het echt mee klikt. Ondertussen is er ook nog een huur-shetje buigekomen die waarschijnlijk drachtig is. Oftwel, ik ben de eigenaresse van, laten we zeggen, 3 pony's, we hebben een bak en ik voel me gewoon soms een verwend kreng als ik weet dat er mensen zijn die 5 kilometer moeten fietsen elke dag om naar hun lieverd te gaan en die dan in een weitje hobbelen en de hemel op aarde hebben.

Ik mag soms zeueren dat het niet lukt, dat de pony's vervelend zijn dat ik moe ben, dat ik de stal uit moet mesten maar oh wee als ik daaraan toegeef want dan spreek ik mezelf toch wel even streng toe Haha!


Ik denk dat het door de lucht komt hier in de omgeving! Knipoog
Ik voel mezelf niet verwend, maar wel bevoorrecht.

dymA

Berichten: 31
Geregistreerd: 08-11-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 18:34

Ik voel me best wel beejtuh verwend ja Bloos!
heb een eigenpaard kun je zeggen dat hebben zo veel mensen ma denk dan oOk ma oOk heel veel mensuh niet !

Dikkuh Kus

Shetfan

Berichten: 1590
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Amsterdam en Beusichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 21:46

gabyfedde schreef:
Ik denk dat het door de lucht komt hier in de omgeving! Knipoog
Ik voel mezelf niet verwend, maar wel bevoorrecht.


Haha, ja de lucht Haha!

Flins
Berichten: 900
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 21:56

Ik voel me best verwend..We hebben een paard en ik heb 2 verzorgpony's en ik rij 2x in de week op de manege...Maar op ons paard kan ik nog niet rijden...

Sjel

Berichten: 3542
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 10:47

Als iemand hoort dat ik een paard heb, dan is het meteen; Ohh wat ben jij een verwend nest. (Meestal als grapje, maar toch wel gemeend).

Maar zelf zie ik dat niet zo.
Ik ben idd bevoorrecht dat ik een eigen paard heb, dat mijn ouders zijn stalling, hoefsmid en alles betalen.
Maar als ik straks ga springen dan wil ik dat zelf betalen, evenals mijn Springtuig.
Gewoon om aan mijn ouders te laten zien dat ik ze dankbaar ben voor dit en dat ik er zelf ook aan mee wil betalen omdat dit is wat ik altijd wou en dat hun dat voor me gedaan hebben! Lovers

Ik zeg het ook wel tegen ze, als ik dan een manege kindje zie (Geen Penny Knipoog ) Die vraagt of ze mag helpen poetsen. Dat ik vroeger ook zo was, en dat ik het echt niet logisch vind dat je een eigen paard hebt, dat ik echt blij ben en geluk heb gehad. Want ik heb echt een hekel aan Kak mensen, die het meer dan logisch vinden dat je een eigen paard heb. Lachen

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 15:41

Ik ben helemaal niet zo verwend,
ik krijg misschien een pony als ik met goede cijfers overga, die ik dan zelf mee moet betalen, dat is niet verwend, of wel?

Tinkebel

Berichten: 3992
Geregistreerd: 09-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 17:48

nOu ik denk dat je opzich wel verwend ben als je een paard enz. hebt.. gewoon sowieso dat het mag van je ouders !! het is toch niet niks.. ik heb zelf geen paard/pony maar wel vriendinnen met een (verzorg)paard/pony en daar mag ik vaak genOeg naar toe OK dan!
bdankt allemaal daarvoor Lovers
kussje

spoekie

Berichten: 2407
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 18:20

en ik vond mezelf al verwend Haha!
Ik heb geen eigen pony..alleen maar verzorgpony's, waar mijn moeder het stiekem niet helemaal blij mee is (ze is zelf nl. bang voor paarden). Maar ik heb wel bijv. weer veel dingen op mijn kamer...en 2 jaar geleden na veel gezeur een hondje gekregen...maar voor een paard is geen geld..anders had ik die ook gehad (heeft mijn moeder me ooit verteld)...dus stiekem: Ja ik ben eigenlijk best verwend volgens mij...

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 18:22

Ik vind mezelf ook verwend Bloos Tong uitsteken

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 19:31

nou ik woon op een boerderij met een eigen veulen waar ik straks de wedstrijden mee in ga, een eigen bak en de paarden bij huis die zomers in de wei kunnen.

ik vind mezelf niet verwend omdat ik er natuurlijk wel wat voor moet doen, ik vind wel dat ik enorm veel mazzel heb gehad en ben er zeker heel dankbaar voor....

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 19:42

Ik voel me neit verwend, wel bevoorrecht. ik heb een verzorgpaard waar ik zo vaak mee mag rijden als ik wil, waar ik mee dressuur, buitenrijd, en binnenkort mee mag gaan springen. Als ik dan van mensen in de buurt hoor dat ze geen verzorgpaard kunnen vinden, of er veel voor moeten betalen, vind ik mezelf wel bevoorrecht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 19:43

Ik voel me niet echt verwend ofzo maar ik vind wel dat mijn ouders echt heel veel voor mij overhebben. Ik heb geen eigen paard of een manege in de buurt dus ik kan niet makkelijk mijn fiets pakken en erheen gaan. Mijn ouders brengen mij al 10 jaar lang naar de manege! Haha! Zelfs als ik op zondag om 09.30uur, wat betekent uiterlijk 09.00uur weg, daar moet zijn brengen ze mij erheen! Ik ben ze ook echt heel dankbaar dat ze dat voor me willen doen...

Annemarietje
Berichten: 171
Geregistreerd: 09-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 21:29

Shetfan schreef:
Oftwel, ik ben de eigenaresse van, laten we zeggen, 3 pony's, we hebben een bak en ik voel me gewoon soms een verwend kreng als ik weet dat er mensen zijn die 5 kilometer moeten fietsen elke dag om naar hun lieverd te gaan en die dan in een weitje hobbelen en de hemel op aarde hebben.



En dan vergeet je nog mensen zoals ik die niet eens MOGEN paardrijden. Ik vind iedereen met een eigen paard door ouders betaald verwend, en anders in ieder geval bevoorrecht.

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 22:05

Ik ben ook verwent Haha! .
Mijn zus en ik zouden sowieso al een pony krijgen, we wonen op een boerderij. Dus toen we 2 jaar reden kregen we onze eerste pony, Waldjo. Waldjo was een irritante Haflingerruin met sterallures Haha! . Hij was ook erg eigenwijs en nog maar 6, niet echt de perfecte eerste pony dus Knipoog . Na 1½ jaar kreeg mijn zus Lady, we waren allebei wel een beetje bang voor Waldjo maar mijn zus wou er niet meer op, en ik wou het nog proberen. Toen heb ik hem nog 1½ jaar gehad, dat ging veel beter want Waldjo was al die tijd ook eenzaam, maar ik kon nooit gewoon met Waldjo even rustig in eht weiland zelfs rijden of even wandelen want hij was te sterk. Dus toen heb ik Santos gekregen Lachen ! Waldjo is nu verkocht... dat wel Verdrietig . We hebben ook een bak gekregen en we krijgen nu een nieuwe grote bak, wat een luxe zeg Bloos . Die bak blijft ook droog enzo.
Al met al hebben we dus meer paarden dan de bedoeling was (2), we hebben er ook nog een tijdje 3 gehad (Waldjo, Lady en Santos). We zouden eerst ook geen bak enzo krijgen.

Ik ben verwent Schijnheilig Haha! .

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 22:07

Het is trouwens niet zo dat mijn ouders de spullen betalen ofzo hoor, dat doe ik zelf. Ook als ik een liksteen wil moet ik dat zelf kopen en biks kopen mijn zus en ik samen Knipoog . Ach, ik krijg kleedgeld dus dat deel ik zeg maar met Santos Lachen .

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 08:45

Mhh... Niet echt....
Ik rijd 1x per week op een manege, en ik heb 2 verzorgshetjes. Die shetjes moet ik zelf heenfietsen, ook in de winter...
Ik heb geen eigen pony, zadel, of iets dergelijks, alleen wel een shabrakje (voor wedstrijden, ik heb hem zelf gekocht) en een hoofdstel (gebruik ik niet, is meer voor de sier Tong uitsteken )

Edit: Owja, op die shetjes kan ik niet meer rijden

judith_slu

Berichten: 1169
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 19:50

Ik voel me soms best verwen Schijnheilig t. Mijn vader heeft 5 paarden en ook nog eens 2 van mij dus bij mekaar 7. Toen ik 10 was kreeg ik mijn pony SMoky(welshxhackney) hij is vrij druk en niet echt een beginnerspony een heel poos ging het erg slecht maar het gaat nu wel erg goed maar nu ben ik bijna te groot voor hem. Ik was vorige maand jarig en heb toen mijn paardje gekregen 6 jaar en 1.60. We waren al een poosje op zoek naar een grote pony of klein paard. Heb nu dus een pony en een paard. Voel me soms best verwend ik ken veel meisjes die dolgraag een pony of paard willen en ik heb er 2.Bloos En mijn vader 5. We hebben ook bak die is net klaar dus best wel luxe. Maar ik heb mijn nieuwe zadel voor mijn paardje wel zelf betaald (150 euro dat wel) en al mijn andere spullen zoals hoofdstel en shabrakjes betaal ik altijd zelf.

judith_slu

Berichten: 1169
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 19:54


Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:21

heb eigen paardje Lachen
staat in de achtertuin
heb een rijbak...
leuk huis
ja ik ben best verwend vind ik Lachen

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:34

ben ook un beetje verwend Tong uitsteken
heb een eigen paardje en krijg en binnenkort weer 1 bij
en hoef eiglijk niks zelf te betale
oja en ze staan thuis

z0rr0
Berichten: 3069
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:51

haiahai

ik heb 6 verzorg pony's
en me ouders brengen me er heen.
maar is dat verwend?????
ik vindt van niet
ik ben nu aan het kijken voor een eigen pony die krijg ik waarschijnlijk in de tweede.
maarja ik bedoel.
ik heb 6 verzorgpony's waar ik alles mee kan!!!!
dus wat moet ik met een eigen paard Verward
het is leuk maar niet nodig en het kost alleen maar geld!!!
dus ik weet het niet!
wat vinden jullie?!?!?!?!?!
-xxx- z0r

Shetfan

Berichten: 1590
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Amsterdam en Beusichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 21:07

Als je de hemel op aarde hebt bij je verzorgpony's zou ik daar gewoon lekker blijven verzorgen . Niks mis mee Lachen.

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 09:18

Ik denk dat ik ook best verwend ben.
Toen ik 13 was kreeg ik mijn eerste eigen paard.
Toen nog gestald bij de buren, later thuis.
Eeerst werd de garage omgebouwd tot noodstal, het jaar daarna werd het gedeelte naast de garage ( 4.80x 3.20 ) omgebouwd tot een stal.
Inmiddels had ik er ook een shet bij lopen van iemand anders die we (de gehele familie later van de slacht hebben weg gekocht).
Toen Toos overleed bleek het heel duidelijk dat mijn paard niet alleen kon wezen en al snel waren we dus op zoek naar een nieuw maatje voor haar.
Binnen een week liepen we tegen Kyra (shet x arab) aan, die gelijk die zelfde dag nog thuis afgeleverd werd.
2 jaar later kwam Bonzai aan waaien, in eerste instantie moest hij weg van papa maar mijn zus besloot hem te adopteren als Foster Parents Pony.
Inmiddels was ik dus trotse eigenaar van 1 paard en 2 pony`s.
Later nog tijdelijk uitgebreid met een afgekeurde harddraver die ik weg gegeven heb aan een vriendin die haar pony op de operatietafel verloor.
Vorig jaar heb ik eindelijk "echte" stallen bij huis gekregen.
Helaas is mijn paard 4 jaar geleden in een gekke bui dusdanig gevallen dat ze blijvend kreupel is. Dus dit voorjaar heb ik mijzelf verwend met een mooie jaarling.

Alles bij elkaar opgeteld:
Ik woon op een boerderijtje met 2.2ha, heb stallen aan huis, 2 paarden en 2 pony`s... tja ik ben best wel heeel erg verwend.

Sammeke

Berichten: 116
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: omg. arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 11:26

Ik heb helaas geen eigen pony, maar wel 2 lieve verzorgshetjes. Ik rij 1 keer in de week op de manege. Als ik oud genoeg ben voor een bijbaantje kan ik misschien een pony of paard leasen. Verwend als je een eigen paard hebt.......? Als wij er het geld voor hadden gehad, had ik er ook wel een gemogen, maar zo als het nu is vind ik het ook goed.