Goede Ideeen?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Goede Ideeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 07:40

Ik heb/had een superverzorgpaardje, maar omdat ik nu naar Amerika ben verhuisd, kan ik die dus niet meer verzorgen.

Nu hebben ze hier heel dicht bij mij een stal, maar daar worden de paarden niet goed verzorgd, dus daar ga ik niet rijden. Er zijn wel meer stallen, maar ik vind ze er een beetje raar uit zien en sowieso kost het overal 30 dollar per keer, wat mijn ouders geen probleem vinden, maar dat vind ik eigenlijk een beetje te veel geld.

Nu is er een stal voor gehandicapte mensen en daar help ik dus graag. Ik zou daar af en toe ook mogen rijden, maar daar is het nog niet van gekomen. Ik weet niet of dat nog gaat komen, maar misschien.

Nu mocht ik van mijn ouders wel een eigen paardje, maar ik heb hier behoorlijk veel huiswerk, dus ik weet niet of ik daar tijd voor heb, en wat doe ik er dan over drie jaar weer mee, als ik terug verhuis.

Dus nu heb ik bijna drie maanden niet meer gereden. En dat vind ik wel heel jammer. Wat zouden jullie doen?


*800e berichtje Lachen *

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 10:53

Uhm... Mischien toch wel een eigen paardje nemen??
Ik had gelezen dat je in NL ook je eigen paardje had toch?
of een lease pony ofzo Lachen

perdjes

Berichten: 948
Geregistreerd: 29-10-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 12:42

ik zou ook een eigenpaardje nemen maar als je geen stal bij huis hebt dan moet je je pony op 1 van die gekke manege's neer zetten dat lijkt me ook vaag Schijnheilig als je over 3 jaar weer terug naar Nederland komt dan kun je toch je pony mee nemen of niet Lachen
veel succes OK dan!

perdjes

Berichten: 948
Geregistreerd: 29-10-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 12:54

en waarom moest je eigenlijk verhuizen of wil je dat niet zeggen ?

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 14:05

Kun je niet een verzorgpony zoeken?? Het lijkt mij zo jammer/zonde om na drie jaar je eigen paardje weg te moeten doen omdat je weer weg gaat. Is bij een verzorgpony toch anders Lachen

mustangscas

Berichten: 117
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Piershil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 14:52

Je kan altijd een paard leasen, alleen is het rot als je je er aan gaat hechten. Of het meenemen moet geen probleem zijn... Maar anders had je je paard in nederland wel meegenomen... Hmmm wel vervelend ja, hopen dat je op die ene stal kan gaan rijden

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 21:57

Ik had geen eigen paard in Nederland, maar een verzorgpaard waar ik alles mee mocht doen, dus wat eigenlijk net een eigen paard was. Ik ben dus bang dat ik geen tijd heb voor een eigen paardje, hoewel er wel iemand is die hem wel met mij zou willen delen.
Een groot probleem is dus, wat ik er mee doe over drie jaar, als ik weer terug verhuis. Hier is het heel moeilijk om een paard te verkopen, omdat er niet zoveel vraag naar is en er wel veel paarden zijn en dus zelfs als mensen hun paard gratis aanbieden worden ze vaak nog niet aangenomen. Een paard verschepen is echt gigantisch duur.
Ik ben ook zo bang dat ik me dus super aan het paardje ga hechten en dan afscheid moet nemen. Ik vond dat nu namelijk al heel moeilijk met mijn verzorgpaard.

Hier hebben mensen niet zo snel verzorgers voor hun paarden, en als ze die al hebben dan is het iemand die ze al lang en goed kennen, dus dan kom ik niet echt in aanmerking .

Ik ben naar Amerika verhuisd, omdat mijn vader hier de baan kon krijgen die hij altijd al had willen hebben.

perdjes

Berichten: 948
Geregistreerd: 29-10-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 22:14

Verward maar ik denk toch dat het het beste is dat je een paard koopt en over laten schepen Schijnheilig kan het me voorstellen dat het duur is
veel succes OK dan!

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 23:23

Ik denk niet dat m'n ouders dat willen betalen. Dat kost echt MEGA veel.. Daar kun je drie andere paarden voor kopen.

perdjes

Berichten: 948
Geregistreerd: 29-10-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 18:28

maar je kunt toch op die ene manege rijden waar je aan het mee helpen bent

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 00:49

Ja. Dat ga ik waarschijnlijk morgen ook proberen. Het is alleen dus een manege bedoelt voor gehandicapten, dus dat voelt toch een beetje vreemd, voor mij. Maar ik ga dat morgen denk ik proberen.
Maar is er nog iemand die andere opties ziet?

SHALALA

Berichten: 4373
Geregistreerd: 30-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 01:01

Ik zou een eigen paardje kopen, en als je weer terug zou verhuizen op tijd beginnen met een stalletje te zoeken.
Hij kan waarschijnlijk gewoon mee met boot of vliegtuig Lachen Al zou dat best prijzig zijn, misschien beter een verzorgpaardje..

SHALALA

Berichten: 4373
Geregistreerd: 30-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 01:01

Misschien gewoon op die manege gaan rijden..?

perdjes

Berichten: 948
Geregistreerd: 29-10-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 16:44

even een onyx met het vliegtuig of met de boot vervoeren is duur en ze zij dat haar ouders dat toch aan de duren kant vinden

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 17:18

ik zou echt op die gehandicapte manege gaan rijden! Je doet die kinderen een gigantisch plezier als je ze helpt met de paarden, het zijn echt onwijs dankbare mensen hoor!! Lachen

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 00:50

Ik help daar ook al hoor, maar het gaat nu om zelf rijden, want dat mis ik wel heel erg, omdat ik dat nl. elke dag deed en nu drie maanden niet gedaan heb :/. Het was trouwens te winderig dinsdag, dus dan ga ik morgen maar proberen. Als er veel wind of koud is, dan rijden ze niet, omdat het buiten is en ze geen risico's willen nemen met die kinders.

Sletjesz

Berichten: 70
Geregistreerd: 21-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:44

ik zou gwon een pony nemen en dan zie je wel wat er over 3 jaar gebeurt je ken niej in de toekomst kijken misschien zijn je ouders dan wel bijgedraait dat het wel mag:) het overplaatsen mja.. suc6

perdjes

Berichten: 948
Geregistreerd: 29-10-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 21:31

Sletjesz schreef:
ik zou gwon een pony nemen en dan zie je wel wat er over 3 jaar gebeurt je ken niej in de toekomst kijken misschien zijn je ouders dan wel bijgedraait dat het wel mag:) het overplaatsen mja.. suc6


ja ik vind dat je gelijkt hebt

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 08:35

Ehm.. vinden jullie jezelf nu niet een beetje onverantwoordelijk? Een paard is wel een grote beslissing! En als niemand hem wil hebben, wat moet ik dan doen... Hem in z'n stal laten staan en vertrekken? Dat gaat toch niet?

perdjes

Berichten: 948
Geregistreerd: 29-10-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 11:38

nee je kunt hem toch mee nemen

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 08:18

Oke, een paard verhuizen is echt ENORM duur. Bovendien heb ik er dan echt geen tijd meer voor, denk ik, en als ik al tijd heb voor een paard, dan wil ik graag m'n verzorgpaardje weer gaan verzorgen. Dus de optie van een paard kopen is eigenlijk geen optie, of ben ik nou zo gek?

BoOo

Berichten: 1061
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 11:44

ik zou eigenlijk geen eigen paard nemen als je over 3 jaar weer terug verhuist, inderdaad ook om de redenen die je opnoemde. misschien is ergens wel een goeie stal te vinden en die ook niet te duur is....ik weet niet of je al zo ver hebt geinformeerd...ik weet eigenlijk niks, iniedergeval succes! OK dan!

perdjes

Berichten: 948
Geregistreerd: 29-10-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 13:39

ja ik heb al gezecht op die ene manege rijden waar je nu helpt
verder weet ik ook niks en ik denk dat er ook geen andere oplossing is