achter mijn rug om commentaar op mijn rijstijl

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

achter mijn rug om commentaar op mijn rijstijl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 10:21

Ik hoor net van een meisje van mijn stal dat mensen bij mij op stal allemaal commentaar hebben op mijn rijstijl.
Ik zal vertellen:

Ik rij op een 7 of 8 jarige fries die hebben we vorig jaar na de zomer beleerd dus ze is nog geen jaar onder het zadel. Ik heb dat gedaan met behulp van een vrouw die veel van friesen afweet en ook vaker beleerd. Kortom bij mij heeft die fries alles voor het eerst gedaan. Toen dacht de boer inene dat ik niet meer kwam dus heeft hij iemand anders laten komen, zonder dat ik het wist. Dus ik kom op stal is ze al bereden... Heel vervelend ik een briefje neergelegd. Heeft die vrouw die haar nu dus ook rijd me gebeld enzo allemaal uitgelegd, kortom ik vond het goed. En wel handig want ik kon ook nog maar minder vaak heen.!

Nou toen kreeg ik nog steeds 1 keer in de week, of 1 keer in de 2 weken les. Op het moment niet want die vrouw is op vakantie voor een maand. En die vrouw die haar ook bijrijd is nu aan het verhuizen dus die komt ook niet meer! Maar nou hoor ik net vandaag.

Want eergisteren was ik samen met een ander verzorgmeisje daar, die doet een andere fries. En ik laat haar voor het eerst op tanja! en nou ging in het begin niet zo goed maar later wel. Zei was dus gisteren weer bij de paarden, zei blij vertellen aan een andere stalgenoot begint die inene commentaar op mijn rijgedrag te geven, tegen dat andere verzorgmeisje (die ik heel goed ken en vaak samen heen enzo en we hebben ook samen les bij een andere stal) Maar het kwam erop neer dat ze waarschijnlijk ook niet goed ingereden was. En dat ik mijn hulpen helemaal verkeerd gaf enz. enz..

IK snap niet waarom zegt ze dit niet tegen mij? Wat heb dat andere meisje daar nou aan? Het gaat toch om mij en misschien heb ik er nog wt aan! EN toen hoorde ze ook dat die vrouw die tanja ook bijrijd tegen de boer had gezegd van ja "ik heb het idee dat als ik tanja iets leer nanda het er allemaal weer uit rijd"

Nou klopt het wel ze is de laatste tijd aan het klieren! racen vandoorgaan.. enz.. te snel op je hulpen reageren! maar nou zag ik altijd dat die vrouw haar benen erg afstak..

En toen ik haar beleerd had was het allemaal perfect lekker ontspannen normaal op de beenhulpen reageren! En nou word ik de grond ingeboord ik doe alles maar fout enz. enz.!

Maar heeft die vrouw dan ook geen idee dat ze zonder mij nog niet eens erop kon rijden!! En dan was ze ook nooit gevraagd om te gaan rijden..

Ik ken zo pissig hierom worden maar ik mag het niet aan de mensen zelf gaan vragen waarom ze dit zeggen omdat dat andere verzorgmeisje dit allemaal heeft aangehoord. En ik dit dus via haar..

Nou ik hoop dat jullie het snappen! en antwoorden, en mij kunnen vertellen wat ik hieraan kan doen!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:26

ze vind het waarschijnlijk niet leuk dat ze de fries niet voor zichzelf heeft, en probeert je zo wat in de grond te stampen. niks van aantrekken, lekker blijven rijden...

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:30

Ik zou hier maar gewoon boven staan, het is kiezen of delen? en ik zal je vertellen. Ik heb naast mijn paard aantal pony's verzorgd en beleerd en altijd krijg je gezeik ermee. nooit doe je iets goed. En bij mij waren ze gewoon jaloers omdat ik het lievelingetje van die man was(samen met me tweelingzus) Dus rijd lekker door en laat dat gezeik voor wat het is.

stefanietjuh

Berichten: 1457
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:35

Heel vervelend voor je.. maar dit gebeurt overal! Iedereen heeft wel commentaar op je, of je nou heel goed rijdt of niet. Dat blijf je altijd houden. Ik denk dat die vrouw het liefste dat paard voor haar eigen wil en dus jou een beetje af wil zeiken.

loverambo

Berichten: 161
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: noord schrwoude

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:41

iedreen zijn eigen stijl ,volgens mij is er geen slechte rijstijl iedereen kan zijn paard anders rijden als je paard er goed op reageert dan vooral lekker zo door gaan!!!

jasmijn78
Berichten: 3924
Geregistreerd: 01-02-06

Re: achter mijn rug om commentaar op mijn rijstijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:47

Ik denk dat jij de allerbeste ruiter met de beste rijstijl bent en dat de vrouw die er ook op rijdt en de andere verzorgmeisjes maar stom zijn.

Tsja, wat verwacht je eigenlijk? Je mag blij zijn dat je uberhaupt een een paard van een ander mag rijden. Heb je enig idee wat een paard kost? Als jij elke keer dat je wilde rijden bij een manege een paard moets huren, dan was je een hoop geld kwijt. En nu mag je gratis rijden! Die boer heeft helemaal niets te schaften met wat jij goed, leuk of stom vindt. Het is tenslotte zijn paard.

Stop met je geklaag en wees blij dat je op een paard van een ander mag rijden en neem de randvoorwaarden (anderen die ook gratis mogen rijden) op de koop toe. En als dat niet gaat, dan stop je er toch mee? Niemand dwingt je om op een paard van een ander te rijden hoor! Dan zoek je een ander paard waar je gratis op mag rijden.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 12:06

tja, ik ben het wel een beetje eens met de post van Jasmijn. Je bent er ook zelf mee accoord gegaan om het paard te delen, dat zou bij mij al niet gepakt hebben! Dat staat praktisch garant voor problemen...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 12:13

Ik snap uberhaupt niet wat dit topic in dit forum doet. Heeft niets met rijtechniek te maken, maar "slechts" met sociale vaardigheden en gekrenkte ego's...

Ir111

Berichten: 11969
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 12:24

Urielle schreef:
tja, ik ben het wel een beetje eens met de post van Jasmijn. Je bent er ook zelf mee accoord gegaan om het paard te delen, dat zou bij mij al niet gepakt hebben! Dat staat praktisch garant voor problemen...


Tja, helaas krijg je dit soort gezeur wel vaak ja... Zeker als het paard niet van jullie zelf is.

Jullie rijstijlen passen blijkbaar niet goed bij elkaar. Als jullie alle twee niet lekker kunnen rijden als de ander gereden heeft, rijden jullie elk op een iets andere manier. Niet beter of slechter maar anders. Voor het paard ook niet leuk en vooral verwarrend. Ik zou zelf eens goed nadenken of je uberhaupt wel door moet gaan met samen op dit paard te rijden.

Neemt niet weg dat ik het niet netjes vind van haar dat ze dat soort dingen vertelt over jou.

Noetanchamon
Berichten: 2259
Geregistreerd: 16-10-04

Re: achter mijn rug om commentaar op mijn rijstijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 13:16

Ik vindt ook dat je zelf keuzes moet maken.

Maar ik vindt ook dat men hier wel ontzettend hard reageert..............

Ik denk dat je nog jong bent, die sociale vaardigheden leer je vanzelf wel. Belangrijk is altijd respect te hebben voor ieders mening ook als denk je er anders over.
En het feit dat je in het leven altijd keuzes kunt maken.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 13:45

RT-D -> YRT

Sabinee__

Berichten: 6544
Geregistreerd: 01-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 13:50

In 1 woord. Jaloezie.
Niet jij , maar dat meisje dat zo over je praat.

Surion

Berichten: 3067
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: La douce Belgique!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 14:30

Niets van aantrekken , jij weet wel beter

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Re: achter mijn rug om commentaar op mijn rijstijl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 20:45

Zo nou sommige reacties vind ik normaal maar sommige komen echt heel erg hard aan hoor op mij!

@jasmijn78
Wat is dat nou voor onzin dat ik de allerbeste ben... enz.. en dat andere maar stom zijn! HEB IK DAT GEZEGD nee dus.. En dat ik tanja mag rijden vind ik ook helemaal super.. heb vaak genoeg problemen gehad met paarden en nu ging dit allemaal perfect tot dit moment.
En hoe weet jij dat ik niks hoef te betalen nou hoef ik in mijn geval idd niks te betalen! maar dat andere vrouwtje wel.

En of ik ervoor gekozen heb om tanja te delen: Dat is ook nee ik verzorgde daar al een jaar toen zei kwam, dit omdat ik altijd kwam en de boer zag mij dan niet dus die dacht dat ik bijna niet meer kwam en toen kwam zei. Dus ik had al geen keuze.
En ik heb niks tegen de boer.. ik vind het een super man en ben er helemaal blij mee! Als je meer wilt weten pb me maar want heb geen zin om mijn topic hier verder mee vuil te maken.

@ Urielle
Zoals ik hierboven zei ben ik er niet mee accoord gegaan het gebeurde gewoon.

@ Sonja
Sorry mag een mens een fout maken en een topic ergens verkeerd neerzetten ben nog erg aan het zoeken sinds de nieuwe lay out.

@ Ir111
Nou in het begin ging het allemaal super moet ik zeggen toen ging de andere verzorgster mij zelf helpen ook met rijden. Dus daarom vind ik het gewoon jammer.



@ Noetanchamon
Wat voor keuzes of ik daar wil blijven. Dan zeg ik volmondig ja zoiets vind ik nooit meer namenlijk. Aangezien die andere verzorgster van tanja een eigen paard gaat kopen en nu al 2 maanden niet is geweest omdat ze aan het verhuizen is heb ik geen problemen. Het probleem zit in de stalgenoot (Vrouwtje) die commentaar heeft.
En ik ben 16 jaar.

En voor de duidelijkheid. De vrouw die dit heeft lopen zeggen de stalgenoot heeft verder nog nooit op tanja gereden en heeft mij 1 keer zien rijden.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:50

Och, die stalcultuur blijf je houden... daar heb je niet persé 'kak' voor nodig. Meiden roddelen nu eenmaal graag en manege meiden roddelen graag nog meer ....

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 23:12

Bij ons op de manege is dat ook erg soms
maar ik trek me er niet veel van aan ...

Poppy

Berichten: 109
Geregistreerd: 04-03-05

Re: achter mijn rug om commentaar op mijn rijstijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 16:00

jasmijn78 schreef:
Ik denk dat jij de allerbeste ruiter met de beste rijstijl bent en dat de vrouw die er ook op rijdt en de andere verzorgmeisjes maar stom zijn.

Tsja, wat verwacht je eigenlijk? Je mag blij zijn dat je uberhaupt een een paard van een ander mag rijden. Heb je enig idee wat een paard kost? Als jij elke keer dat je wilde rijden bij een manege een paard moets huren, dan was je een hoop geld kwijt. En nu mag je gratis rijden! Die boer heeft helemaal niets te schaften met wat jij goed, leuk of stom vindt. Het is tenslotte zijn paard.

Stop met je geklaag en wees blij dat je op een paard van een ander mag rijden en neem de randvoorwaarden (anderen die ook gratis mogen rijden) op de koop toe. En als dat niet gaat, dan stop je er toch mee? Niemand dwingt je om op een paard van een ander te rijden hoor! Dan zoek je een ander paard waar je gratis op mag rijden.


Sorry maar waar slaat deze reactie op? Een beetje vriendelijker mag ook wel!

Kaia
Berichten: 307
Geregistreerd: 28-12-05

Re: achter mijn rug om commentaar op mijn rijstijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 00:21

jasmijn78 schreef:
Tsja, wat verwacht je eigenlijk? Je mag blij zijn dat je uberhaupt een een paard van een ander mag rijden. Heb je enig idee wat een paard kost? Als jij elke keer dat je wilde rijden bij een manege een paard moets huren, dan was je een hoop geld kwijt. En nu mag je gratis rijden! Die boer heeft helemaal niets te schaften met wat jij goed, leuk of stom vindt. Het is tenslotte zijn paard.

Stop met je geklaag en wees blij dat je op een paard van een ander mag rijden en neem de randvoorwaarden (anderen die ook gratis mogen rijden) op de koop toe. En als dat niet gaat, dan stop je er toch mee? Niemand dwingt je om op een paard van een ander te rijden hoor! Dan zoek je een ander paard waar je gratis op mag rijden.


Natuurlijk is het een paard van een ander en natuurlijk kost een paard veel en mag je er gratis op rijden. De eigenaar heeft toch niet genoeg tijd voor het paard? De eigenaar komt toch zelf niet rijden? Je kan het natuurlijk ook omdraaien dat de eigenaar blij moet zijn dat zij GRATIS het paard wil TRAINEN! Dat word vaak vergeten. De ts stopt er evengoed (misschien wel meer) tijd in... en inzet.

Natuurlijk kan ze er mee stoppen..maar gooi je dan zomaar al je moeite weg? Natuurlijk niet. Dat zou ik kortweg gewoon laf vinden van de eigenaar! Ik weet ook wel dat je geen rechten aan een paard kan ontlenen helemaal niet omdat je er niks voor betaald (en al deed je dat wel) maar in dit geval traint de bijrijdster het paard voor niks, zonder ook maar enig idee te hebben dat het misschien nu moet stoppen omdat er toevallig een andere bijrijdster bijkomt!

En dat kan gebeuren, maar waarom was er dan voor die tijd helemaal geen probleem? Toen was het toch allemaal goed? Waarom zou dat nu niet kunnen komen. Kom op..probeer eerst eens problemen op te lossen in plaats van gelijk te concluderen dat ze er maar mee moet stoppen..plaats dan geen bericht!! (sorry, word een beetje geïrriteerd als een bijrijder maar als een soort van grof vuil wordt gezien en dat was in mijn ogen hier een geval van ...)

Ik ken het dondersgoed, bij mij zeurden de eigenaars zelfs over mij..maar ik deed alsof ik gek was en ging gewoon door met hoe ik het altijd deed totdat ze zelf naar mij kwamen en gingen vragen of ik bij dezelfde instructrice wilde lessen als zij. Dat kan jij (ts) ook doen natuurlijk. Vraag of jullie bij dezelfde instructrice kunnen lessen onder het mom van: ik denk dat we beide verschillende rijstijlen hebben en misschien kunnen we ons en het paard verbeteren als we beide 'dezelfde' rijstijl hebben. Vertel ook dat je het idee hebt dat je elkaars problemen (dus andere rijstijl) op moet lossen en dat je daardoor niet verder kan rijden dan problemen oplossen en dat het ook lastig is voor het paard!

Ga eens kijken bij haar en vraag hoe zij rijd..waarom ze zo rijd en vooral hoe zij bepaalde problemen oplost. Vertel daarna hoe jij hem altijd rijd en hoe jij denkt dat het paard het beste kan lopen en vertel ook welke problemen jij nu hebt en eerst niet had. Kom samen tot een goede oplossing en laat je niet in haar straatje parkeren. Zij is immers niets meer of minder dan jij! Jullie zijn allebei bijrijdster alleen heb jij meer kennis van het paard...gebruik dat

Heel veel succes ermee

Jacqueline4
Berichten: 240
Geregistreerd: 22-09-04
Woonplaats: Bunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:54

Soms moet je dat doen waar jij je goed bij voelt en mensen houden er van om te zeuren.
Meer dan je best kun je niet doen.
Vaak zeuren mensen omdat ze jaloers en afgunstig zijn.
Mensen die dat achter je rug omdoen, moesten eigenlijk zo flink zijn omdat in een gesprek face to face te doen.

Succes.

Poppy

Berichten: 109
Geregistreerd: 04-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 17:12

Kaia, ben t helemaal met je eens!

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: achter mijn rug om commentaar op mijn rijstijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:55

Dat stomme geroddel ook, bah!
Als de andere bijrijdster verhuisd is heb jij tenminste het paard weer `voor jezelf` en kan je haar gewoon rijden zoals jij denkt dat goed is.
Probeer het geroddel zoveel mogelijk te negeren.

heel veel succes verder

panache

Berichten: 3596
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: apeldoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:09

ach dit is gewone jaloezie!!!
Meis geniet ervan en rij zoals je wilt rijden!!

Groetjes!!

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 19:04

@ Kaia

Ik zal het haar is voorleggen om ook bij mijn instructrice te gaan rijden!
Vanaf morgen komt ze weer gewoon want ze is klaar met verhuizen!

Ik ga echt niet het paard opzeggen en ben blij dat ik die reactie niet als enigste een beetje overdreven vond!! Doet me goed dit!!

En denk dat het ook helemaal goed gaat komen:)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:40

panache schreef:
ach dit is gewone jaloezie!!!


ben ik het mee eens!

ik had eerst les op een pension stal. ik had eigen paarden die bij mij thuis stonden. ik reed met een groen beestje mijn prive lessen daar. toen ik naar huis stapte keek de instructrisse tot ik de hoek om was. maar een heel stuk voor de hoek schrok de pony waardoor hij was galoppassen maakte. daarna heeft zei daar de roddel op stal gemaakt dat ik na de les mijn paarden naar huis laat galoperen!

volkomen onzin dus. ik les er trouwens nu ook niet meer.

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 21:26

Nouja dat is ook zoiets belachelijks:S!! hoe komen mensen daar ooit op... Erg leuk :S