Nageven Marteling?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kinee_

Berichten: 1427
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: Manege Groenesteyn - Utrecht

Nageven Marteling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 10:28

Ik heb gister toch zoiets zieks gezien!
Echt vreselijk. Ik zag een meisje in het park rijden, die had een soort slof aan het bit vast gemaakt, en dat weer aan haar beugels!
Die pony werd dus naar beneden getrokken!
Ik vind dat zó ziek! Zo ontspant een pony zich toch niet?
Én daar komt bij dat ze haar benen de hele tijd stil moet houden!
Wat vinden jullie daar nou van?

NoTrouble

Berichten: 1546
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 10:32

ja natuurlijk moet ze het zelf weten,. ik doe het niet.. maar misschien had ze er wel een goede reden voor, alhoewel je volgens mij nooit een goede reden hebt om een pony/paard naar beneden te trekken .. Ziek inderdaad..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 10:53

Ik heb het vermoeden dat betreffend meisje de slof aan de singel vastgemaakt had. Lijkt me een stuk logischer.

Tja en dan kan je hier gaan schrijven over zielig, marteling etc maar IK kan zonder dat meisje gesproken te hebben niet beoordelen of dat zo is. Misschien heeft ze er wel een heel goede reden voor.

Ik ben niet standaard tegen hulpteugels, mits ze goed gebruikt en niet misbruikt worden.
Ik ben wel standaard tegen meteen huilebalken zonder achtergrondkennis.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 11:49

RT-D -> YRT

dit forum is bedoeld voor rijtechnische discussies in zijn algemeenheid.

sweetheart

Berichten: 2928
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Wales, UK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 11:52

Sonja schreef:
Ik heb het vermoeden dat betreffend meisje de slof aan de singel vastgemaakt had. Lijkt me een stuk logischer.

Tja en dan kan je hier gaan schrijven over zielig, marteling etc maar IK kan zonder dat meisje gesproken te hebben niet beoordelen of dat zo is. Misschien heeft ze er wel een heel goede reden voor.

Ik ben niet standaard tegen hulpteugels, mits ze goed gebruikt en niet misbruikt worden.
Ik ben wel standaard tegen meteen huilebalken zonder achtergrondkennis.

Amen!

Kinee_

Berichten: 1427
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: Manege Groenesteyn - Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 20:07

Sonja schreef:
Ik heb het vermoeden dat betreffend meisje de slof aan de singel vastgemaakt had. Lijkt me een stuk logischer.

Tja en dan kan je hier gaan schrijven over zielig, marteling etc maar IK kan zonder dat meisje gesproken te hebben niet beoordelen of dat zo is. Misschien heeft ze er wel een heel goede reden voor.

Ik ben niet standaard tegen hulpteugels, mits ze goed gebruikt en niet misbruikt worden.
Ik ben wel standaard tegen meteen huilebalken zonder achtergrondkennis.

Ik kan toevallig h'e'el goed kijken, en ik heb echt gezien dat de "slof" aan haar beugel was vastgemaakt. Ik fietste er tenslotte een halve meter naast.
Sorry hoor. Ik vroeg niet of je me wou gaan afkraken in dit topic! Dan had ik dat er wel bij gezet!
En misschien heb je gelijk over dat dat meisje een reden had, maar ik vind dat best ziek als je je slof vastmaakt aan je beugels. Maargoed,

Boris94

Berichten: 272
Geregistreerd: 10-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:10

Lijkt me ook niet echt oke, om je slof aan de beugels vast te maken. Want je beweegt de hele tijd je benen en dan trek je hem steeds in zijn mond. maar wie weet is het binnenkort de nieuwste manier van rijden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:15

Rustig....

Tjah, ik ben ook niet echt een voorstander van hulpteugels, behalve bij longeren en een martingal. Er zijn zat paarden de niet te rijden zijn zonder slof buiten dus wat betreft kan ik het begrijpen. Maar dan nog moeten ze correct worden gebruikt. Maar om ze nou aan je beugels vast te maken ??

Snap bovendien je titel niet echt..... Zat toch echt eerder aan ' Zou jij bekenen van iets wat je miss niet eens gedaan hebt bij martelingen' te denken bij het zien van de naam

sweetheart

Berichten: 2928
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Wales, UK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:56

Kinee_ schreef:
Sonja schreef:
Ik heb het vermoeden dat betreffend meisje de slof aan de singel vastgemaakt had. Lijkt me een stuk logischer.

Tja en dan kan je hier gaan schrijven over zielig, marteling etc maar IK kan zonder dat meisje gesproken te hebben niet beoordelen of dat zo is. Misschien heeft ze er wel een heel goede reden voor.

Ik ben niet standaard tegen hulpteugels, mits ze goed gebruikt en niet misbruikt worden.
Ik ben wel standaard tegen meteen huilebalken zonder achtergrondkennis.

Ik kan toevallig h'e'el goed kijken, en ik heb echt gezien dat de "slof" aan haar beugel was vastgemaakt. Ik fietste er tenslotte een halve meter naast.
Sorry hoor. Ik vroeg niet of je me wou gaan afkraken in dit topic! Dan had ik dat er wel bij gezet!
En misschien heb je gelijk over dat dat meisje een reden had, maar ik vind dat best ziek als je je slof vastmaakt aan je beugels. Maargoed,

Als ze werkelijk de 'slof' aan dr beugels heeft vast gemaakt dan vraag ik me uberhaupt af of ze weet wat een paard is, en dan ben ik het met je eens dat het niet kan en ben ik stront nieuwsgierig naar haar beweegredenen.

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:16

Hmm, echt okee lijkt t me niet wat ze doet, maar je weet de achtergronden niet en misschien leek het erger dan t was (k wil niks goedpraten hoor). Maar vindt dit topic dus n beetje ''zinloos'' (echt niet aanvallend bedoelt TS!!!) omdat je geen foto oid hebt en dus niet weten wat er PRECIES t geval was. Iedereen kan dus wel wat gaan gissen, maar straks wordt er van iets kleins iets reusachtigs gemaakt..
K snap daarentegen wel dat als je iets ziet wat voor jou echt gemeen lijkt (en wat t misschien ook wel is, weet ik niet) daar boos over bent en andere meningen erover wilt horen. Maar die meningen zijn niet objectief aangezien wij niet precies weten wat er gebeurd is.

Beauty0102
Berichten: 1130
Geregistreerd: 27-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:17

Hm, ik vind dit gewoon écht dom!
Hulpteugels kan je gebuiken als je weet hoe je ermee moet omgaan niet op zo'n manier, jammer genoeg zijn er toch mensen die niet echt eerlijk tegenover hun paard zijn(mits een hélé goede reden!)

Appelflapje

Berichten: 9578
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:27



iK snap wel wat je bedoelt. Eerst had namelijk een meisje bij ons op de manege ook eens voor de grap haar teugels losgemaakt, had ze ze door haar beugels gedaan en toen vastgepakt, nou der paardje stond gelijk sexy Nee hoor, niet echt, maar dat was ook niet gemeen, want het was echt een klein grapje, ze maakte hem gelijk los. Maar ik snap dus dat er mensen zijn die als ze een keer gezien hebben hoe dat werkt, dat ze dan denken: Ik hou het wel zo, want dan loopt mijn pony mooi.. Jammer dat er zulke mensen zijn... Maarja, het blijft altijd nog haar eigen keuze, want het is nou eenmaal haar pony..


Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:37

Ik snap de bedoeling van je topic niet...
Je vond het stom, oké

Maar waarom vraag je het dan niet aan de ruiter???? Je zegt zelf dat je hele goede ogen hebt en er naast fietste?!!

Zorg dan dat je volgende keer ook een hele goede mond hebt en vraag het aan de persoon in kwestie ipv een wild vreemde op Bokt voor schut te zetten!

En dan maar klagen dat jij wordt afgekraakt....

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Re: Nageven Marteling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:42

Amen

mememe
Berichten: 1766
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Ureterp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:45

@amondi ga wel een beetje met jou mee.
want misschien weet zij eigenlijk niet eens waar z'n slof voor is.
en dan zonder idee wat je ermee aan kan richten er gewoon mee gaat rijden.maar ze had beter kunnen vragen aan dat meisje waarom ze zo reed.dan had je haar heel misschien kunnen uitleggen dat het zo niet hoorde ofzo.

_Jennifer_

Berichten: 2965
Geregistreerd: 23-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:49

Lijkt me banketstaaf, drijf je het paard aan loopt ie nog niet door omdat ie weer tegengehouden word door de slof om zo maar ff te zeggen!

Het is dus niet nageven marteling .. want nageven is toch vanalles met ontspanning? iig, als ik de titel zo begrijp!

mememe
Berichten: 1766
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Ureterp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:03

het is lijkt me ook geen marteling je moet hem er zelf naar toe rijden.maar sommigen hebben nu eenmaal een slof en kunnen er goed mee rijden.maar er zijn ook mensen die er neit mee om kunnen gaan en het paard zeg maar kapot maken,omdat hij eigenlijk met tegenzin aan de teugel moet lopen.

Kinee_

Berichten: 1427
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: Manege Groenesteyn - Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 16:04

amondi schreef:
Ik snap de bedoeling van je topic niet...
Je vond het stom, oké

Maar waarom vraag je het dan niet aan de ruiter???? Je zegt zelf dat je hele goede ogen hebt en er naast fietste?!!

Zorg dan dat je volgende keer ook een hele goede mond hebt en vraag het aan de persoon in kwestie ipv een wild vreemde op Bokt voor schut te zetten!

En dan maar klagen dat jij wordt afgekraakt....

Jaa daar heb je wel gelijk in, maar het ligt helemaal aan de situatie. Ik vind het persoonlijk niet leuk als iemand aan mij zou vragen waarom ik in hemelsnaam mn slof aan de beugels vast maak.
Maargoed, Er zit wat in.

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:00

Reactie TS?

mememe
Berichten: 1766
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Ureterp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 09:10

@jumpfreak ik denk dat ze dacht dat we het allemaal met haar eens zouden zijn.
of ze zit niet meer op bokt.

Beauty0102
Berichten: 1130
Geregistreerd: 27-06-05

Re: Nageven Marteling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 09:15

Kinee_ schreef:
Wat vinden jullie daar nou van?

Ja indd volgens mij wilt ze dat jullie het maar eens zijn, komop dit is een VRAAG.
Haar mening heeft zelf gegeven en ze vraagt toch wat wij ervan vinden!

mememe
Berichten: 1766
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Ureterp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 09:16

@boeli_wendy dat is wel waar maar dan kan ze toch ook nog wel gewoon reageren op de berichten hier in dit topic.

Kinee_

Berichten: 1427
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: Manege Groenesteyn - Utrecht

Re: Nageven Marteling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 21:21

Boeli_Wendy schreef:
Kinee_ schreef:
Wat vinden jullie daar nou van?

Ja indd volgens mij wilt ze dat jullie het maar eens zijn, komop dit is een VRAAG.
Haar mening heeft zelf gegeven en ze vraagt toch wat wij ervan vinden!

Dankje Roos!

Kinee_

Berichten: 1427
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: Manege Groenesteyn - Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 21:22

Jumpfreak schreef:
Reactie TS?

Waarop precies zou ik moeten reageren?

Kinee_

Berichten: 1427
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: Manege Groenesteyn - Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 21:23

mememe schreef:
@jumpfreak ik denk dat ze dacht dat we het allemaal met haar eens zouden zijn.
of ze zit niet meer op bokt.

Sorry, ik dacht níet dat iedereen het met me eens zou zijn hoor.
Ik weet niet waar je dát vandaan haalt?
Meestal betekent: Wat vinden jullie daar nou van?
Gewoon wat het betekent.
Tenzij jij er een andere betekenis voor hebt?