Paard hangt zich bijna op in trailer

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
waterval123
Berichten: 3010
Geregistreerd: 31-07-06

Paard hangt zich bijna op in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 20:26

We waren met onze paarden naar de club geweest, op weg naar huis voelde we al wat gestommel in de trailer maar dachten dat ze maar wat stonden te kappen ofzo.
Toen we thuis aan kwamen zag mijn moeder dat er maar 1 paard in de trailer stond (ze kwam later aan rijden en zag het meteen) ik sprong meteen de auto uit en stormde de trailer in, en ja hoor mij paard was gevaalen met haar hoofd op de stang waar ze met haar kaken achter was blijven hangen! ik schrok me dood ze zat me met wijd open gesperde ogen aan te kijken en proberde moeizaam adem te halen. ik wist toch juist te handelen, had haar hoofd van de stang af geduwd en de stang daarna los gemaakt inmiddels was het meisje van het andere paard er bij gekomen en haar paard zo snel moglijk van de trailer gehaald zo dat het schot er uit kon en ze een beetje de ruimte had.
ze was helemaal in shok het meisje had me inmiddels mee geholpen om mijn paard overeind te krijgen na een halfuur stond ze op maar nog steeds in shok nou heel voorzichtig haar van de trailer gehaald en haar even bij laten komen, ze schudde weer dus het was al wat beter. even over haar keel gevreven en haar proberen op haar gemak te stellen.
rustig trug naar haar wei gebracht en haar 2 dagen stil laten staan voor de ckerheid.
Vandaag weer gereden en het ging super. (ze liep de trailer al bijna niet op maar werd al steeds beter namate ze het vaker deed, nou weer vanaf voor af aan beginnen en voor de ckerheid bij een beetje gebonk toch maar kijken wat dit wil ik niet weer over komen)

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: Paard hangt zich bijna op in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 08:18

-> YRT

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Paard hangt zich bijna op in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 18:57

Lijkt me echt eng zeg.
Wel goed dat je juist hebt gehandeld.

Sannii
Berichten: 543
Geregistreerd: 08-09-06

Re: Paard hangt zich bijna op in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:35

Oeh , wel eng hoor !
goed dat je toch geod handelde !
gelukkig was er niets ergs aan overgebleven !

x_noraly

Berichten: 864
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: Rhenen

Re: Paard hangt zich bijna op in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:37

Dat is niet niks, paard er verder niks aan over gehouden .?

MelOdYs_Star
Berichten: 2654
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Paard hangt zich bijna op in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:37

Gelukkig dat je in deze sutuatie meteen wist wat je moest doen, ik kan me voorstellen dat dat niet altijd makkelijk is. Goed gedaan en nog veel sterkte en beterschap aan je merrie.

Rosannee_

Berichten: 3713
Geregistreerd: 15-10-06

Re: Paard hangt zich bijna op in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:23

Woww ! Das wel effe schrikke....Bloos!
Gelukkig heeft je paard er niks aan over gehoude ! Ach gut

waterval123
Berichten: 3010
Geregistreerd: 31-07-06

Re: Paard hangt zich bijna op in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 17:36

bedankt voor jullie reacties Lachen
Ben gister weer voor het eerst met haar met de trailer weg gegaan ik had en anderhalf uur voor uit getrokken zodat we er rustig over konden doen maar boven verwachtingen in liep ze meteen de trailer op!
Had haar dit keer op een anderhalfpaards trailer gezet zodat ze wat beter kon staan en het ging prima, hope dat ze het zo blijft doen. ben in iedergeval wel heel trots op haar Haha!