Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

team by jill

 
Profiel   

Geen idee of het hier goed staat.

maar heeft iemand ervaring met de team by jill? Via een vriendin kon ik even met haar mee kijken op haar account toen ik bij haar thuis was. En ik vind het erg intressant. Toch hoor ik graag meer ervaringen. Kan je soort stappenplan volgen? Is het ook intressant als je geen dressuurpaard heb maar een haflinger? Die net beleerd is, en we nog erg met de basis bezig zijn.

Want elk paard is natuurlijk anders, en zijn de uitleg video's ook goed te begrijpen zodat je in praktijk kan uitvoeren?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 15:22 



 
Profiel   

ik vind haar filmpjes heel fijn en duidelijk. Vooral omdat ze op het paard uitleg geeft en je dus ook meteen kan zien wat er gebeurt.
Ze heeft verschillende onderwerpen en ook de basis komt goed aan bod. Juist de basis, is misschien beter om te zeggen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 15:27 



 
Profiel   

Ik vind het ook heel fijn en duidelijk! Daardoor zijn ze ook makkelijk toe te passen. Ze laat vaak ook de veelgemaakte fouten en hoe je die dan moet oplossen. En in de basisvideo’s zitten veel dingen die handig zijn om te leren tijdens het doorrijden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 16:01 



 
Profiel   

Je kan perfect video's eruit filteren juist het probleem waar je tegen aanloopt. En daar dan mee aan de slag gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 18:47 



 
Profiel   

En naar mijn mening juist niet gericht op het typische dressuurpaard, maar juist door die nadruk op de basis voor iedereen en elk paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 19:02 



 
Profiel   

Ik vind haar vlogs op YouTube altijd al fijn en makkelijk wegkijken, dan kan ik me voorstellen dat het via teambyjill helemaal leuk is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 19:07 



 
Profiel   

Ik ben lid van TBj en echt heel erg enthousiast. Ik rijd met een pony ZZlicht en juist de goede uitleg van sommige basisvoorwaarden hebben voor ons een heel groot verschil gemaakt.

De video's zijn voor elk type of ras paard. Heel duidelijk en Jill legt uitgebreid alles uit, er is veel samenhang. Er zit een logische opbouw in de video's. Eerste kopje is basis en daar zou ik dan ook mee beginnen. Juist met een jong net beleerd paard, een fijne start is goud waard :D

Daarnaast krijg je er een leuke community bij waarin je vragen en zelfs filmpjes kunt sturen voor feedback.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 19:11 



 
Profiel   

... half off topic: wat ik een prima 'docent per internet' vind: Ritter dressage (Thomas en Shana Ritter.)
Op feestboek 'artistic dressage'.

Binnenkort start een gratis challenge 'on the bit' - een prima gelegenheid om te kijken of het wat voor je is.
Ik vind het een vriendelijke sfeer, veel zinnige informatie gericht op de basis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 12:28 



 
Profiel   

Je kan het altijd proberen, ziet er goed uit.
En je kunt er inderdaad filteren wat voor jou van toepassing is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 16:55 



 
Profiel   

Denken jullie dat het ook handig is om lid te worden als manege ruiter?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 13:49 



 
Profiel   

Ja ik denk het wel. Er staan ook veel filmpjes over de basis op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 18:36 



 
Profiel   

susannedw schreef
Denken jullie dat het ook handig is om lid te worden als manege ruiter?

Ja, juist als beginner is het zo belangrijk om een goede basis aangeleerd te krijgen, en zij leert je heel veel wat je echt niet op de manege leert :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-23 17:19 



 
Profiel   

Dan toch maar overwegen om een lidmaatschap te vragen voor mijn verjaardag :), heel erg bedankt voor jullie reacties!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-23 13:31 



 
Profiel   

Leuk! Hou ons op de hoogte, wat je vindt en wat je leert? Ik zou dat leuk vinden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-23 13:41 



 
Profiel   

Ik ben ook al tig jaar lid, en ook al kijk ik zelden, ik vind het echt de moeite! ze kan het heel goed uitleggen, en het is inderdaad voor elk paard geschikt. Juist omdat haar basis zo goed is.

Vorig jaar in Ermelo bij een clinicdag van haar geweest, en daar liepen ook hele normale paarden mee (ook bijv. een fjord), en je kon echt zien dat ze echt op de basisvoorwaarden let, en die zijn voor ieder paard hetzelfde.
Balans over 4 benen geldt voor ieder paard, en ze weet het gewoon heel goed uit te leggen.

Ik denk dat bijna iedereen er wel iets aan heeft, natuurlijk heb je aan "echte" les nog meer, maar dit is echt een mooie manier om extra handvatten voor jezelf te creëren.
Er zitten ook "lessen" bij die gericht zijn op houding en zit , lessen over de basis, maar ook lessen over de oefeningen en waar je tegenaan kunt lopen.

Dus als je bijv. in de schouderbinnenwaarts tegen problemen aan loopt, dan kijk je dat filmpje en wordt er ook besproken waar je tegenaan kan lopen. Aan de hand daarvan kan je eventueel weer basisfilmpjes terugkijken als je erachter komt dat bijv. de horizontale balans niet goed is.

In mijn ogen echt wel de prijs waard.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-23 14:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen