Nog ff 2 stang-en-trens vraagjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 19:47

Het lusje aan de ene kant van het slobberriempje kun je los maken door het hele riempje erdoor te halen (bij onze versie dan). Die bevestig je aan het oogje van het bit en dat is dan de vaste kant. Het gespje is de kant waarmee je het riempje los/vast maakt. Om tijdens het rijden te controleren of je paard het ook zonder stang kan kun je gewoon de stangteugel even laten vallen en op trens doorrijden.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 22:31

Het is gelukt hoor, mijn instructrice heeft het bevestigd, idd zoals jullie schreven. Alleen, toen het uit de verpakking kwam zat het heel ingenieus in elkaar, klopte geen donder van, vandaar dat ik er niks van begreep... Verward

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 20:52

Ik heb mijn trens zoals beschreven en de stang tussen wijs en middelvinger .Dit mag en persoonlijk vind ik het handiger omdat ik meer gevoel heb op deze manier .Ik kan zo fijner inwerken ,met meer gevoel in de stang .Ik heb het altijd zo gedaan en nooit commentaar gehad op wedstrijden.De twee treugels lopen door mijn palm en zo kan ik ze makkelijker verkorten en verlengen , omdat ze niet zo dicht langs elkaar lopen.Tis een kwestie van oefenen,ik kan het ook op de andere manier (stang tussen middel en ring) maar ik vind dit gevoeliger .