Oefendressuur per video

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jurroen
Berichten: 123
Geregistreerd: 08-09-12
Woonplaats: NB

Re: Oefendressuur per video

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 20:21

@lisannee Beste oplossing lijkt me vanaf A filmen en doen alsof dat C is :-)

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 14:04

Leuk initiatief ik ga eens proberen een M2 proefje van de maand mei uit mijn hoofd te leren en een filmer te regelen. Als het goed is kunnen we bij ons binnen precies vanaf de C filmen!
Zit namelijk tegen de overstap naar het M2 aan te hinken (Lees: 27 wp in M1) maar durf de overstap echt nog niet te wagen, misschien dat ik na een beoordeling beter weet waar ik sta. Je komt ook ongeveer uit zelfde regio dus das mooi :D

Mocht het een beetje vertoonbaar zijn wil ik hem wel openbaar zetten, zag dat daar vraag naar was..
Heb iig proef 22 gekozen dat is de moeilijkste voor de mijne ivm veel stap op moeilijke lijnen gecombineerd met daarna aanspringen in moeilijke galop dus veel 'spanning' af moet zien te laten vloeien om dat een beetje goed te laten verlopen :D

Lis_Ol

Berichten: 4471
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Oefendressuur per video

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:40

Wat een leuk initiatief!
ik mag al 1,5 jaar over naar het ZZL, en zit nu op het punt dat ik het eindelijk wil gaan proberen.
Als ik binnenkort in een 20x60 bak kan rijden zal ik een proefje filmen en naar je op sturen!

Babootje

Berichten: 26392
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Oefendressuur per video

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:40

Door de slechte weersomstandigheden, is het er nog niet van gekomen een ongestoord momentje in de bak te hebben. Maar het komt er op zeker aan.

Jurroen
Berichten: 123
Geregistreerd: 08-09-12
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 22:55


tossielove

Berichten: 912
Geregistreerd: 24-02-12
Woonplaats: Waarde, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:32

Jurroen, ik heb al eens eerder een B proef ingestuurd, is het goed dat ik nog een L1 proef in stuur? Hoop het deze week te filmen dan! Filmpje mag gewoon in dit topic staan opzich, voor volgens die het leuk vinden.

Jurroen
Berichten: 123
Geregistreerd: 08-09-12
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 23:35

@Tossielove: Natuurlijk, als je maar wel al mijn adviezen hebt opgevolgd ;-)

tossielove

Berichten: 912
Geregistreerd: 24-02-12
Woonplaats: Waarde, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 10:20

L1 proef 7, ben er zelf niet heel tevreden mee, maar ben benieuwd naar uw commentaar.

Jurroen
Berichten: 123
Geregistreerd: 08-09-12
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 17:29

tossielove schreef:
L1 proef 7, ben er zelf niet heel tevreden mee, maar ben benieuwd naar uw commentaar.


Zie PB

Nynke_Mandy

Berichten: 3946
Geregistreerd: 29-05-11
Woonplaats: Kloosterburen (GR.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:35

Het lijkt me leuk om mee te doen hier :) Ik zal het proberen bij tossielove:

In het begin vind ik je heel netjes rijden, ook over de hele proef.
De middenstap zou ik een 5 geven, passen bijna in draf en je geeft been. Probeer in de middenstap meer mee te bewegen en je paard meer ruimte geven(handen ietsjes naar voren doen) Dan verruimt je paard, en versnelt hij niet zoals in deze proef.
Wijken voor het linkerbeen: Probeer eerst een stuk rechtuit te rijden en niet al beginnen met wijken in de bocht. Ook neemt het paard de achterhand niet goed mee, misschien een keer bijtikken?
Wijken voor het rechterbeen: Deze vind ik beter dan de eerste. Je rijd nu eerst een stuk rechtuit op de A-C lijn. Bij het wijken zelf neemt hij weer zijn achterhand niet goed mee, net als op de andere hand.
Bij het afwenden op het laatst vind ik het begin wat slordig omdat hij wil gaan wijken lijkt het, daarom rijd je niet op de A-C lijn. Ook slingert hij een beetje.

Ik heb er niet heel veel verstand van, maar ik vind het wel leuk om zo naar andere proeven te kijken. Hoop dat ik geen foute dingen heb gezegd.

yaylavb
Berichten: 676
Geregistreerd: 13-02-12
Woonplaats: vlijmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:53

Jurroen schreef:
tossielove schreef:
L1 proef 7, ben er zelf niet heel tevreden mee, maar ben benieuwd naar uw commentaar.


Zie PB



Zou je (met tossielove toestemming) jou pb met jou advies zeg maar hier neer willen zetten?
Ga zelf liefer geen commentaar geven mar ben wel benieuwd.

tossielove

Berichten: 912
Geregistreerd: 24-02-12
Woonplaats: Waarde, Zeeland

Re: Oefendressuur per video

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:43

Hier is mijn toestemming!
Bedankt voor het commentaar Nynky_Mandy :) Dat ze gelijk gaat wijken na het afwenden voor het linkerbeen komt omdat ze een beetje in een sleur geraakt was omdat ik de proef voor het filmpje ook al 2 x gereden heb, omdat of het filmen of het lezen mislukte :') Verder probeer ik aan de punten van jou en Juroen te werken.

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: Oefendressuur per video

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:50

Had al een hele tijd geleden gereageerd dat ik ook graag een proefje wilde insturen. Helaas was toen de bak nog niet gedaan. Maar de bak is nu weer goed dus ik zal binnenkort een L2 filmpje maken en insturen!

Jurroen
Berichten: 123
Geregistreerd: 08-09-12
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 21:34


Jurroen
Berichten: 123
Geregistreerd: 08-09-12
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 00:24

Voor alle duidelijkheid: je kunt nog steeds je video toesturen zonder dat die openlijk besproken wordt... :)

gemma92

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-12-06

Re: Oefendressuur per video

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:39

Wat een leuk initiatief!!..
Ik zal me binnenkort ook laten filmen, heb nog een aardig groen paard maar ben wel benieuwd hoe we het zouden doen :o ..

Bella123

Berichten: 734
Geregistreerd: 27-03-07
Woonplaats: Zwartewaal

Re: Oefendressuur per video

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:56

@Jurroen, kan ik ook een filmpje van een zelfgeschreven M-kür (die voldoet aan de eisen van het KNHS) insturen? En wil je dat dan incl. muziek ontvangen?

miiranda92
Berichten: 7
Geregistreerd: 27-03-12
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:00

Dit lijkt me wel leuk! Ik zal eens kijken of ik iemand kan vinden die mij wil filmen.

Ik laat het gauw weten!

Jurroen
Berichten: 123
Geregistreerd: 08-09-12
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 15:30

@gemma: Dat is ook een vd redenen waarom ik het doe :)
@Bella: Ik heb geen kür bevoegdheid, ik kan natuurlijk wel het technisch aspect beoordelen en van het artistieke gedeelte mijn mening geven...
@miiranda: oke, laat maar weten!

Bella123

Berichten: 734
Geregistreerd: 27-03-07
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:45

@Jurroen ik heb al een filmpje maar daar heb ik mijn kür snel snel snel en slordig gereden om iets op film te hebben om de muziek eronder te kunnen monteren. Binnenkort laat ik opnieuw filmen en de muziek is bijna compleet. Ik heb mijn kür ook helemaal uitgeschreven dus dat zou je als een soort protocol kunnen gebruiken? Als je het leuk vindt kan ik alles binnenkort aan je mailen!

Edit: wist niet dat je een aparte bevoegdheid nodig had om een kür te kunnen beoordelen trouwens!

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:50

Hoi, ik weer, ben al een tijdje aan het twijfelen om het te doen of niet. Maar, mag ik een Belgische proef rijden? Wij rijden de oude nederlandse proeven. Dus jullie zullen ze nog wel kennen. Ik hoop binnenkort Z1 te starten met Bono en zou graag eens een oefenrondje maken. Je mag in die proeven geen zweep gebruiken, heb je dan ook liever dat ik de proef zonder zweep rij? Of stoort het niet als ik ze even vasthou? :D

Suprice
Berichten: 2540
Geregistreerd: 02-10-05

Re: Oefendressuur per video

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:52

Dit ga ik ook zeker eens doen :) Even een filmer regelen en dan moet het lukken :)

Jurroen
Berichten: 123
Geregistreerd: 08-09-12
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 15:54

@Bella: weer wat geleerd vandaag ;-) Dat lijkt me heel leuk, laat maar weten!

@lienbono: belgische proef is geen probleem, beoordeling blijft hetzelfde... liever geen zweep omdat dat in de wedstrijdsituatie ook niet toegestaan is.

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: Oefendressuur per video

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:56

Oké, als het lukt ga ik zaterdag of zondag eens een proef rijden. Is wel de eerste keer dat we een volledige Z1 proef doorrijden, dus het kan mislukken :D

Jurroen
Berichten: 123
Geregistreerd: 08-09-12
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 18:49

lienbono schreef:
Oké, als het lukt ga ik zaterdag of zondag eens een proef rijden. Is wel de eerste keer dat we een volledige Z1 proef doorrijden, dus het kan mislukken :D


Van de fouten kun je ook weer leren zeggen ze altijd... En als de basis goed voor elkaar is, zijn een paar foutjes ook niet zo erg overigens.