wie kan mij helpen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nancyg1991
Berichten: 8
Geregistreerd: 13-10-13

Re: wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 09:16

Nee koeienbrok kreeg ze van de vorige eigenaar niet nu zeg maar ik las laatst dat kribbebijten kan betekenen dat ze koliek krijgen of kan betekenen is dit waar?

Matheno

Berichten: 7947
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 09:36

Bonte arabieren bestaan niet.

Babootje

Berichten: 26366
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 09:48

nancyg1991 schreef:
Nee koeienbrok kreeg ze van de vorige eigenaar niet nu zeg maar ik las laatst dat kribbebijten kan betekenen dat ze koliek krijgen of kan betekenen is dit waar?


Kan zijn dat ze een maagzweer heeft. Paarden (zeker de wat stressige karakters) kunnen van een verhuizing aardig van slag zijn. Misschien toch even een andere DA consulteren? Ik zou er nog een keer goed naar laten kijken.

Soraya10

Berichten: 1027
Geregistreerd: 08-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:01

Matheno schreef:
Bonte arabieren bestaan niet.



probleem opgelost :D (dat is een grapje)

FF serieus wat voor vee arts heb jij, want een stramme achterhand is genoeg rede tot verzet.
Als jij ff zonder zadel ff rustig loopt vraag je minder van een paard dan dat je met zadel intensief ging rijden.
Ik denk ik kijk nog heel ff met mijn beste vriend google mee en dit kwam ik tegen....



Iduna was een erg stram en stijf paardje wat regelmatig in verzet kwam, dit uitte zich in een flinke bokpartij. Na verschillende trainings methode, waaronder freestyle, longeer werk met de kaptoom en veel werken aan de hand heeft ze zich inmiddels ontwikkeld tot een redelijk soepel paardje.



Dus mijn advies is bespaar jou en je paardje verdere leed en ga opzoek naar een persoon die je hierin kan begeleiden, want daar ligt denk ik je oplossing.

Veel succes verder en mischien heb je een Arabier x ???? dus een half arabje :(:)

josien_m_
Berichten: 2424
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:09

Ieder gaat nu in op de mogelijke oorzaken bij het paard. Maar,
Hoeveel verstand heb je zelf van paarden ? Kun jij er goed mee omgaan, snap je wat het paard je aangeeft? Zie je zijn signalen ook en kun je naar je paard luisteren?

Soraya10

Berichten: 1027
Geregistreerd: 08-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:53

josien_m_ schreef:
Ieder gaat nu in op de mogelijke oorzaken bij het paard. Maar,
Hoeveel verstand heb je zelf van paarden ? Kun jij er goed mee omgaan, snap je wat het paard je aangeeft? Zie je zijn signalen ook en kun je naar je paard luisteren?



Nou ze heeft t paard drie weken dus hoe goed ken je een paard dan?
En ik geloof dat bij bonte Arabier het antwoord al gegeven is :D
Zou ze niet gewoon goed af zijn met juiste kennis en begeleiding?
Denk dat 3/4 van bokt daarmee geholpen is.
Ik vraag ook regelmatig raad aan mijn instructrice en die zit echt 99% van de gevallen goed.
Echt handig om zo een persoon in de buurt te hebben en van paarden raak je nooit uitgeleerd toch :)

Brainless

Berichten: 29749
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:57

Ik denk ook dat je even terug moet naar het begin.
Je geeft zelf aan dat er waarschijnlijk iets is: ze loopt stijf, bokt en ze kribbebijt.

Ik denk dat je eerst bepaalde dingen moet uitsluiten.
Allereerst: waarom loopt ze stijf?
Ik denk dat als je weet waarom dit al een mogelijkheid aan geeft waarom ze zo moeilijk is met longeren/rijden.
Dus of eerst op rust zetten lekker in de wei (en evt lekker wandelen aan de hand) om te kijken of de stijfheid verdwijnt.
Als dit niet verbeterd, is de DA de volgende stap om te kijken waarom ze stijf is.

BobbieLover

Berichten: 1950
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: naast me buren ergens in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:58

Hee Nancy wat vervelend eigelijk dat je paard zo gereageert op jou!
misschien moet ze je beter leren kennen..
is ze goed doorgereden ? en hoelang heeft ze stil gestaan?
bouw rustig met haar een band op zodat je ze kan leren kennen..
want zo te zien is jou merrie er niet van gedient dat er zomaar een vreemden op haar rug zit!
leer elkaar kennen

Arabieren staan er ook om bekend dat ze moeilijk kunnen wennen aan nieuwe mensen.
geef haar de tijd :)


(longeren,wandelen,poetsen,beetje grondwerk en dan 1x in de week proberen te rijden etc)


bouw het rustig op


Succes :)

Soraya10

Berichten: 1027
Geregistreerd: 08-04-13

Re: wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:17

Ik snap t niet helemaal, want de dierenarts heeft toch al gezegd dat ze stram is?
Als ze dan gaat rijden en dat paardje bokt denk ik aan verzet.
Waarom dan weer een dierenarts erbij?
Kun je toch beter iemand zoeken die kan zorgen dat het paardje losser en minder stijf word en daarin goede begeleiding kan geven.
Dat is toch de eerste optie en iemand met die kennis ziet snel genoeg of daar de oorzaak ligt of dat het een andere oorzaak heeft.

Wiske_

Berichten: 385
Geregistreerd: 26-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:20

ik zou er betere dierenarts bij halen. Want die van jou heeft blijkbaar iets gevonden en zegt dat het niet van belang is. maar jij hebt nog steeds een probleem. Een stramme achterhand is niet 100 procent gezond.

Daarnaast vind ik het gewoon weg dom, dat je een pony koopt waarop je niet hebt gereden en niet van te voren hebt laten keuren door een goede da. Ook al is het uit medelijden voor de pony.

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:24

Krijgt ze ook het ruwvoer wat de koeien ook krijgen? Vaak is dat toch zuurder dan wat wij liever aan onze paarden voorschotelen.
Wat geef je haar verder aan brok/muslie?

Als tip: laat een goede osteopaat komen, je zadel controleren en zoek een stal waar je paard niet als enige paard staat en waar een goed voerbeleid heerst :)