ingereden !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 23:01

ben het helemaal met je eens weet je wat ik laat het wel voor wat het is en ga haar wel logeren maar effe een vraagje ik longeer een ander paard wel met bijzet haar nog niet maar hoe strak kan ik hem doen voor haar? ik bedoel is het de bedoeling dat ze helemaal in een krul gaat lopen of een beetje maar?? ik ga denk ik maar lekker het zadel op doen en longeren ik kan al met hoofdstel longeren ik w8 wel toto ze 4 jaar is en dan ga ik er wel weer een keertje op kijken hoe ze dan reageert ja ik zie nu ook in dat je helemaal gelijk hebt ! ik hoop niet dat ik m nu al verknalt heb want dat is niet echt leuk dan ! ik kan haar natuurlijk ook een jaartje op rust doen of w8 tot volgend jaar zomer voordat ik er weer op ga ! weet ik zekerd dat ik haar goed doe ! toch?? of loop ik nu weer te hard van stapel om haar volledig met rust te doen? Verward Verward Verward Verward Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 01:16

Je hebt haar helemaal nog niet voor eeuwig verpest hoor, zo snel gaat het nu ook weer niet.
wat je wel kunt doen is er af en toe eventjes 20 minuutjes op gaan zitten en simpele ruime lijnen en een handjevol overgangen rijden. Hetgeen ze geleerd heeft mag ze best onthouden en dat gaat makkelijk als je er af en toe op zit. Vraag niet teveel en wees tevreden als ze er moeite voor doet.
Aan de longe kan ook, maar dan met lange bijzets, liever nog met gogue of een touwtje zodat ze leert haar rug en hals op te rekken, zo leert ze ook makkelijker om jou te dragen.
Doe haar ook regelmatig los of longeer eens aan een halster. Altijd maar iet 'moeten' is ook niet de bedoeling, wij werken ook niet elke dag maar weer.
Doe het rustig aan en wissel veel af.

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 12:59

Hoi [***],
wat je tot nu toe gedaan hebt is prima, hoor. De manier van aanpak verdient wel een complimentje Haha! . Je kunt er idd af en toe eens op gaan zitten, zodat ze kan wennen en het niet helemaal vergeet. Wat ik altijd fijn vind met longeren, is een 'halsverlenger' of elastiek. Deze kun je van achter de oren, door de bitringen, tussen de voorbenen aan de singel vastmaken. Als je 'm op deze manier vastmaakt, gewoon losjes zodat ze niet echt haar hoofd boven de loodlijn kan steken, nodig je het paard uit om ontspannen voorwaarts neerwaarts te gaan. Eigenlijk gewoon halsstrekken dus. Maak 'm niet vast zoals op de plaatjes van de Divoza catalogus, door de bitringen naar de zijkanten van de singel, want dan heb je alsnog een bijzet Frusty . Vergeet iig niet om leuke dingen met haar te doen, lekker wandelen, losgooien, spelletjes, etc. Wat ik altijd met mijn jonge pony (lees: net 7jr) doe, kunstjes leren uit het boek van Nathalie Penquit's Paardenschool, als leuke afwisseling Clown . Veel plezier, geniet van zo'n braaf paardje Knipoog !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 16:23

nou ik wou eff iedereen bedanken die heeft gereageerd op dit berichtje ! Haha! Haha! Party!! *LOL*
ik denk dat ik maar de advies van lunatic ga gebruiken en weer van vooraf aan beginnen
xxxxxxxxx
me
sabrina
fond of horses (en niet zo'n beetje ook)