Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Paard gaat in (ren)galop buiten en is bijna niet te stoppen.

 
Profiel   

Jetta_2015 schreef
Joh trek je niet teveel aan van wat iedereen zegt hoor, je bedoelt het goed door hier te vragen wat er mis ging en of mensen tips hebben.
Denk wel dat het inderdaad ligt aan het feit dat je weer richting stal ging, paarden hebben dat snel door en zeker als ze je dit soort dingen ook in de bak doet (dan draai je een volte) zal ze daar in zo'n situatie ook gebruik van maken.
En hoe goed je ook kunt rijden een paard kan altijd een keer op de klepper gaan. Altijd goed om hier advies over te vragen hoe je dat kan oplossen.
Zou zo wie zo even niet meer galopperen richting stal, maar voorlopig alleen van de stal af. Verder moet je nooit gaan trekken aan een paard dat er vandoor gaat, dan gaat tie alleen maar harder en zet hij z'n kaak vast (bit tussen de tanden) omdat hij dan helemaal het vluchtgedrag krijgt. Wat je beter kan proberen is even vast pakken en weer loslaten, dan weer vast pakken en weer loslaten. Zodat je in vertrouwen vraagt om tempo terug te nemen. Het schakelen oefenen wat Hilary noemt is ook een goede oefening buiten om controle te houden.
Bovendien zou je in plaats van vanaf stal te vertrekken je paard kunnen inladen en van een andere positie je buitenrit beginnen. Dan haal je de neiging weg om terug naar stal te willen :D
Veel succes!!


In de bak gaat ze ook hard, verschilt een beetje per keer hoe hard. Ze is dan makkelijk te stoppen, ze is in de bak bijna nooit zo druk dat ik een cirkeltje/kleine volte moet rijden... Bedankt voor je tips! :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 10:43 



 
Profiel   

Rizette schreef
Sowieso juist gaan stappen op de plek waar je de vorige keer gegaloppeerd hebt. En al helemaal richting huis. Je kunt leren aanvoelen of je paard tempo verhoogd of dat van plan is. Dan moet je al ingrijpen.Als je toestaat dat je paard uit zichzelf iets harder gaat dan neemt je paard maar zo de leiding over en als ze eenmaal op de klepper zijn dan heb je niks meer te vertellen dus zorgen dat je een hele kleine snelheidsverandering van het paard zelf al corrigeerd en niet galopperen om te galopperen alles met wijsheide en mate doen. Is je paard een dag druk misschien moet je dan wel helemaalniet galopperen , is hij juist lui dan die dag juist wel doen. Dan ga je leiding geven en je paard controleerbaar maken. Succes!


Bedankt! Dat zal ik zeker gaan oefenen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 10:44 



 
Profiel   

Ik heb mijn paardje geleerd als ik aan de neckrobe trek dat ze moet stoppen(noodrem eigenlijk) onlangs waren we aan een klein padje aan het galopperen en wou ze niet meer stoppen naar de teugels luisterde ze niet toen kom ik het heel goed gebruiken

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 20:54 



 
Profiel   

Filouki1007 schreef
Ik heb mijn paardje geleerd als ik aan de neckrobe trek dat ze moet stoppen(noodrem eigenlijk) onlangs waren we aan een klein padje aan het galopperen en wou ze niet meer stoppen naar de teugels luisterde ze niet toen kom ik het heel goed gebruiken


Topic is van 2016
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 21:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen