Verkeerde bit maat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:24

Minoes schreef:
bruintje123 schreef:
En mijn pony van 1,46 heeft 14,5 :D

Maar ik geef toe dat hoofdje lijkt niet zo breed.


:wow: :wow: :wow: serieus?!


Was hier ook zo, maar die had ook maat full hoofdstel en maat extra full frontriem, je bent een fjord of je bent het niet...

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 20:24

magda_90 schreef:
Paarden die bijvoorbeeld een dikke tong hebben, laag verhemelte, dikke lippen ed die hebben daardoor weinig ruimte in de mond. Een dik bit kan het paard dan helemaal niet kwijt waardoor de mondspieren op spanning blijven staan wat resulteert in spanning elders in het lichaam, gespannen spieren zorgen ook voor problemen voor die spieren. Een dunner bit zou dan veel beter zijn.

Omgekeerd heb je echter ook. Een paard met een hele grote mond, dunne tong ed kan best een dikker bit hebben om de druk meer te verdelen over de mm² tov een dunner bit.

Aan de hand van jouw foto's kan ik niet echt beoordelen of je bit te dik is of niet eerlijk gezegd.


Ah oke ik snap je punt. Ik heb vanmiddag wel even gekeken in haar mond en zag niks gek ervan ( dat ze bv het bit niet kwijt kan of dergelijke )

Bij het vorige bit ( wat dus te klein was ) zag je vaak dat ze haar tong wat naar buite probeerde te leggen. Dat heb ik met dit bit niet.

Verder heeft ze ook al wel eens een stang ingehad. Deze is ook wat dikker dan een watertrens en hier zijn ook geen problemen bij geweest.