Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 152 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe vaak hebben jullie les?

 
Profiel   

Hee medebokkers :) ,

Ik vroeg me af hoe vaak en hoe lang jullie les hebben en of jullie dan ook wedstrijden rijden of alleen maar recreatief?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-18 23:17 



 
Profiel   

Ik ben actief wedstrijd ruiter en probeer eens in de 3, liever 2 weken te lessen met de 2 paarden waarmee ik M2 en Z1 start. Rest rij ik thuis door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-18 00:15 



 
Profiel   

Om de week les, rijd wedstrijden Zzl

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-18 00:16 



 
Profiel   

Elke week les. Recreatieve ruiter, en juist omdat ik verder alleen boscross wil ik 1x in de week de puntjes op de i houden.
Meestal les ik met de jongste, eens in de zoveel tijd mag de oudste eraan geloven als ik ergens tegenaan loop met hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-18 00:47 



 
Profiel   

1X per week dressuurles op de rijvereniging van 3 kwartier.
En iets van 1X per maand/6 weken privéles van een uur.

Ik rijd endurancewedstrijden en ben gaan lessen bij de rijvereniging om in de winter in de binnenbak te kunnen rijden en om aan wat balans en houding te werken bij mezelf en lenigheid en correct lichaamsgebruik van mijn pony.
Ik oefen al het geleerde vnl in het bos, thuis rijd ik hoogst zelden in de bak, behalve dan nog tijdens mijn privélessen, die zijn echt voor de puntjes op de i. De lessen op de rijvereniging zijn voor het "meters maken".

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-18 04:33 



 
Profiel   

1x per week dressuurles. Ben geen wedstrijdruiter maar wil wel leren en verbeteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-18 04:50 



 
Profiel   

Ik ben actief wedstrijdruiter met 2 of 3 paarden en neem wekelijks les. Eerst 20min dressuur en daarna springen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-18 05:43 



 
Profiel   

Ik heb 2x per week dressuurles en ga binnenkort beginnen met wedstrijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-18 06:36 



 
Profiel   

Ik heb 1 keer per week een half uurtje les. Rijd geen wedstrijden maar ik vind het wel belangrijk (en eerlijk tegenover het paard) om inderdaad de puntjes op de i te houden en te blijven verbeteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-18 06:53 



 
Profiel   

Elke week officeel een half uur maar mijn instructice gaat vaak een uur door.
Rij 1x pm wedstrijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-18 06:55 



 
Profiel   

Leuk! Ik heb zelf ook een keer in de twee weken een les van een uur en rij ook wedstrijden. Ik vroeg me af wat jullie deden. Leuk om te horen! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-18 07:27 



 
Profiel   

Ik volg 1x in de week/1x in de twee weken springles op maandag.
Daarnaast volg ik dan weer 1x in de week/1x in de twee weken dressuur les op donderdag. Springen is een groepsles en dressuur is privé les. Ik rij recreatief op mijn bijrijdpaard, maar ik leer erg graag :) Ik heb altijd maar manegepaarden gehad om op te rijden. Ik haal nu alles in.. mijn basis was gewoon rot slecht en nu kan ik het goed leren :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-18 07:35 



 
Profiel   

Elke week een half uur privé-les. Geen (officiële) wedstrijden maar paard loopt wel op M-niveau. Aangezien alles wat ik met hem leer nieuw is voor ons beide nemen we elke week les zodat er geen foutjes in kunnen sluipen en omdat lessen gewoon leuk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-18 07:36 



 
Profiel   

Eens per drie weken gemiddeld een les van drie kwartier à een uur, dat is een combinatie van klassieke dressuur, centered riding en communicatietraining, en tussendoor nog af en toe van een andere instructeur ook een les van een uur, met een beetje dezelfde uitgangspunten, maar een andere manier van uitleggen, en dat heeft voordelen om je scherp te houden vind ik zelf.

Ik rijd geen wedstrijden, maar ben enorm ambitieus voor mezelf en mijn paard wel qua training: het moet biomechanisch kloppen, en het moet communicatief goed zijn.

Edit: we volgen naast les onder het zadel óók les vanaf de grond: longeren, lange teugelen, vrij werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-18 07:38 



 
Profiel   

Ik heb iedere week drie kwartier les, in vakanties vaak twee of zelfs drie keer. Meestal dressuur, een enkele keer springen. Ik rijd alleen recreatief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-18 07:44 



 
Profiel   

Ik heb elke week een uur priveles. Ben geen wedstrijd ruiter maar ben op het moment een paard aan het omscholen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-18 07:45 



 
Profiel   

Ik had elke week les, recreatieve ruiter maar wel serieus met het stretchen van mn paardjes. Ook af en toe een wedstrijdje. Nu ligt het al een aantal maanden stil. Maar eind van het jaar wil ik wel weer het gaan oppakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-18 07:55 



 
Profiel   

Ik ben een actieve wedstrijd ruiter. Zelf ga ik 3x per maand op wedstrijd. Qua lessen heb ik elke week 1x een privéles van springen en 1x per week een privéles dressuur van een uur. Naast de privélessen rijd ik meestal nog 2x in de week dressuur van ong een uur en nog 1x afstanden voor het springen in de week. Soms wordt de eigen training bij mooi weer omgezet naar een bosrit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-18 08:01 



 
Profiel   

1x per week clubles (met een groep van 5)
Wil binnenkort wel gaan starten met privé les om de oefeningen voor het M2 aan te leren. Dit wil ik dan om de week gaan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-18 08:04 



 
Profiel   

1x in de 3 weken heb ik prive les van een uur. En dan nog gevarieerd ook. Van rechtrichten op de pony, lange lijnen, grondwerk, met de sulky. Ik heb 1 verzorg haffie en zelf 1 shet

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-18 08:23 



 
Profiel   

Ik ben een wedstrijdruiter en probeer elke week te lessen, ik les dan 45 min. Maar in de praktijk lukt het eigenlijk niet om elke week te lessen, eerder eens in de 2 weken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-18 08:34 



 
Profiel   

Om de week een halfuur dressuurles. Ik rijd L1 en ik probeer 1 keer per maand op wedstrijd te gaan, maar door een drukke planning zit er vaak wel langer tussen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-18 08:37 



 
Profiel   

1 keer per week dressuurles. De rest van de week cross ik door de bossen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-18 08:38 



 
Profiel   

Ik train een paard dressuurmatig, met hem heb ik wisselend les. Wanneer ik voel dat we even vastlopen of dat hij juist zo fijn is dat ik even niet weet waar we dan aan kunnen werken neem ik les. Meestal 1/2 keer per maand. Ik rijd (nog) geen wedstrijden met hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-18 08:44 



 
Profiel   

Met een nieuw en jong paard (nieuwe paarden zijn bij mij ook altijd jong) rij ik meestal de eerste weken alleen maar onder begeleiding, dus les ik vaak 3-4x in de week, dan meestal maar 15-20 minuten.

Op dit moment les ik 1x per 2 weken 45 minuten en paard wordt nog 1x per 2 weken door een prof bij gereden. Paard heeft 2 jaar op rust gestaan (blessure) en is sinds half januari weer onder het zadel. Bedoeling is (weer) wedstrijden te gaan rijden. Niveau is niet zo relevant, ik ben veel verder dan mijn paard. En op dit moment ben ik al gewoon blij met ongecompliceerd “lol met mijn knol”.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-18 08:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 152 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen