Fotos?
Ja ik wil rij fotos zien. 98%  98%  [ 55 ]
Nee geen behoefte aan rij fotos. 1%  1%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 56

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn verzorgpony loopt heel gespannen.

 
Profiel   

Ik heb een verzorgpony May. Ze is een merrie van 17 jaar en heeft L dressuur gelopen ( niet met mij.). Als ik gewoon chill met haar wil in/uitstappen loopt ze als een gek. Ze loopt met haar neus vol naar voren en is dan zeg maar vanaf haar neus tot haar kont 1 horizontale lijn. Ze kan wel laag lopen maar dan loopt ze veel ze dien en dan gaat ze heel snel lopen en valt ze. Op het moment dat ik haar van iets wil inhouden dan doet ze haar hoofd weer in de lucht. We hebben sinds kort weer een nieuw aangemeten zadel dus daar licht het niet aan. Ik rijdt ook heel vaak bitloos / met neckrope dus het bit is het ook niet. Ze doet met met longeren en gewoon met rijden dus aan mij licht het ook niet. Ik heb over haar hele rug gevoelt en gedrukt ook heb ik bij de benen en bekken gevoelt maar daar war ook niks. Ik vind het heel moeilijk want als ze met haar hoofd zo hoog loopt verkrampt ze dr hele rug. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ze is warmbloed dus ze is al wat heet en heeft een snel tempo plus een zacht mondje. Ik hoop dat er iemand is die met dit geval raad weet. La je t niet kent maar wel iets denkt wat logisch klinkt wil ik het graag weten zodat ik het aan mijn instructrice kan voorleggen.

Groetje
Tlimmen *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-18 23:18 



 
Profiel   

Wordt de pony wel eens lichamelijk nagekeken? Het kan best zijn dat ze ergens in haar lijf last of pijn heeft waardoor ze zo gaat lopen. Zelf drukken of voelen heeft denk ik geen zin, zoiets kun je beter overlaten aan een osteopaat bijvoorbeeld ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-18 23:48 



 
Profiel   

Kunnen issues met haar rug zijn, kan ook heel goed dat ze onder het zadel vastgereden wordt zodat ze zonder ook niet meer kan ontspannen. Ik ken wat manege paarden die ook aan de longe de rug niet kunnen loslaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-18 01:03 



 
Profiel   

Als ze medisch in orde is kun je misschien proberen om haar vanaf het begin af aan al bezig te houden met tempowisselingen (ook in stap) en figuren rijden. Laat haar maar lekker bezig zijn om haar spanning misschien wat meer af te laten vloeien en juist de achterkant te activeren waardoor ze minder zal gaan struikelen. Die neus naar beneden is dan vanzelf het gevolg en is i.m.o. niet iets waar je je direct op hoeft te focussen als je een goede verbinding met de mond hebt en houdt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-18 03:18 



 
Profiel   

RT-HAW --> RT-V. Ik denk dat deze per ongeluk in het verkeerde forum is terecht gekomen. Hij staat nu op de juiste plaats.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-18 07:28 



 
Profiel   

Ik moet er heel erg om denken dat ik mijn handen niet te stil wil houden, waardoor ik haar in haar natuurlijke beweging beperk. Wanneer ik dit doe gaat ze heel gehaast en onfijn stappen. Zodra ik dan weer op het gevoel ga meegeven (ogen dicht en voelen kan helpen) loopt ze zoveel fijner. Ook inhouden op je zit ipv teugels, of je hulpen kleiner geven kan helpen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-18 08:47 



 
Profiel   

Ik ga morgen weer rijden en ik ga wat tips proberen. Er komt 1 keer in de zoveel tijd een osteopaat kijken en ze is lichamelijk helemaal in orde. Er is ook nikt mis met het gebit. (gisteren nagekeken.) Heel erg bedankt voor al jullie berichten <3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-18 16:30 



 
Profiel   

Ik zal morgen wel wat rijfotos er in zetten zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-18 16:31 



 
Profiel   

Ja doe eens :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-18 17:30 



 
Profiel   

Volg even, ben benieuwd!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-18 16:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen