Te heet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 07:27

Qua werk: stappen, stappen en nog meer stappen. Als hij daar ontspant en aanbiedt om te werken, maak er maar gebruik van en probeer die ontspanning te houden. Zeker omdat hij scheef is, is stapwerk een geweldige manier om hem recht te maken.

Nu is de mijne een BWP en geen Spanjaard, maargoed, als ik les heb (klassieke dress.) dan ben ik 3/4 van de les bezig met stapwerk. Voltes 10m, voltes sluiten/openen, afwenden/rechtmaken, travers, wijken, schoudervoor/-binnenwaarts. Nauwelijks een ronde op de hoefslag eigenlijk :)

Iemand die veel ervaring heeft met Spanjaarden of Klassiek werk zal jou een heel eind kunnen helpen denk ik!

lotte001 schreef:
Hij wordt regelmatig nagekeken, is laatst nog behandeld door mijn da met mesotherapie. Voer is helaas niet in mijn beheer... staat op een pensionstal waar hij 2 keer per dag (basis) brok krijgt. Verder 2 keer per dag goed ruwvoer en gras.

Nouja, je hebt wel degelijk de mogelijkheid om de pensionstal te verzoeken minder of geen brok te geven aan je paard? Als hij al zo heet is, zou ik zeker ook zijn rantsoen eens onder de loep nemen :)

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 07:41

Hoe zien de dagen van dit paard eruit? Elk paard is gebaat bij veel buiten staan op een grotere oppervlakte, samen met soortgenoten.

En ik las dat zijn dieet (op dit moment naast de wei?) bestaat uit 2 keer brok en 2 keer ruwvoer? Ieder paard heeft veel ruwvoer nodig (ook s winters wanneer ze niet op de wei gaan!).
Brok is veel minder belangrijk als ruwvoer. Hoeveel brok krijgt hij nu? Je kunt speciale brokken kopen geschikt voor specifieke rassen of specifieke arbeid. Daar staat dan vaak ook precies op de verpakking hoeveel ze hier van nodig hebben per kilo's lichaamsgewicht en/of mate van arbeid.

Van de juiste huisvesting en het juiste voer kunnen ze ook heel erg opknappen qua temperament.

lotte001
Berichten: 49
Geregistreerd: 26-09-18

Re: Te heet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 11:11

Bedankt!

Hij staat normaal 6 uur op een grote wei per dag. Mijn staleigenaar geeft inderdaad niet veel brok meer op verzoek. Ik kan helaas zelf geen andere brok kopen daarvoor, dat mag nie.
Verder knabbelt hij aan zijn stro, en probeer ik zijn hooi in een hooinet te doen zodat hij er langer mee doet..