Uit het zadel worden getrokken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sparkSof
Berichten: 22
Geregistreerd: 15-06-18

Uit het zadel worden getrokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 18:38

Hey, ik rij nu sinds kort een super brave lieve merrie waar ik nu al erg goed mee overweg kan! Ze is zwart en we hebben alleen een weide waar we kunnen rijden. Ze heeft daarom enorm veel last van de vliegen en laat dit ook merken. Ik heb nu ook een vliegendeken (uitrij) gekocht met hals. Alleen blijft ze met haar hoofd onverwachts naar beneden gaan waardoor ik er bijna uit val. Zijn hier oplossingen voor?

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Uit het zadel worden getrokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 18:54

S'morgens vroeg of s'avonds rijden.Ons verzorgmeisje komt normaal s'middags rijden.Maar door de vliegen komt ze nu al om 9.00.Zou dat niet kunnen?

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Uit het zadel worden getrokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 18:59

Ik had niet zozeer last van dat Kelan naar voren ging met zijn hoofd maar ging schuddden met name bij overgang galop/draf
Neusnetje aangeschaft en probleem is opgelost

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 20:04

sparkSof schreef:
Hey, ik rij nu sinds kort een super brave lieve merrie waar ik nu al erg goed mee overweg kan! Ze is zwart en we hebben alleen een weide waar we kunnen rijden. Ze heeft daarom enorm veel last van de vliegen en laat dit ook merken. Ik heb nu ook een vliegendeken (uitrij) gekocht met hals. Alleen blijft ze met haar hoofd onverwachts naar beneden gaan waardoor ik er bijna uit val. Zijn hier oplossingen voor?

Los van de andere tips: door je buikspieren aan te spannen, je billen te ontspannen en je been voor je gevoel te laten vallen, schouders laten vallen, bovenarmen los, kun je pulling ook vrij goed opvangen.

Maar ik zou idd 's ochtends vroeg of 's avonds gaan rijden en eventueel een neusnetje of vliegenfrontriem gebruiken.

D_akota

Berichten: 668
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Re: Uit het zadel worden getrokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 20:20

Heel herkenbaar! Mijn jonge paard doet dat ook in het bos. Thuis in de bak niet, terwijl we maar 200 m van het bos af wonen? Weet niet of ze echt heel veel last van vliegen heeft of dat het uitproberen is. Hele tijd met het hoofd schudden en geregeld duikt ze naar onder om haar hoofd aan haar been te schuren. Ook nog geen oplossing gevonden :(

Lindsey_99
Berichten: 2488
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Uit het zadel worden getrokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 20:24

De steek-en prikgrage tijden vermijden, of teugeltje loslaten. Paard kan er niets aan doen dat er een vervelende daas ergens zit te prikken of bijten. Over een week of 6 zijn dazen weer weg. En flink sprayen met stinkspray helpt ook wel.