Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Gespannen paardje

 
Profiel   

Hey allemaal,

De laatste tijd is mijn paardje weer zeer gespannen tijdens het rijden. Hierdoor is ze niet altijd even fijn te rijden. Ze is een heel lief en fijn paard. Wel enorm rap gespannen en afgeleid in de piste. Het kan misschien zijn dat ze dit van mij over neemt? Daar ben ik helaas niet zeker van aangezien ik niet altijd gespannen ben.
Hebben jullie eventueel tips om haar ontspannen te rijden? Hoe ik mijzelf ook kan ontspannen?
Ook tips voor haar aandacht bij mij te houden?

Verder neem ik ook lessen en wordt ik goed begeleid maar dit blijft toch een werkpuntje als we rijden

Dankjewel allemaal :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-19 10:32 



 
Profiel   

Hoe hou je het paard, buiten, binnen?
Wat krijgt het paard aan voedsel?
Hoeveel die je met het paard, en wat dan precies?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-19 10:34 



 
Profiel   

Femke_Tweety schreef
Hoe hou je het paard, buiten, binnen?
Wat krijgt het paard aan voedsel?
Hoeveel die je met het paard, en wat dan precies?



Overdag buiten, s’ nachts binnen.
Ze krijgt Spoelder recreatie mengeling, bevat geen haver.
Er wordt elke dag met haar gewerkt, afhankelijk van het weer en waar wij beiden zin in hebben. Meestal grondwerk, dressuurmatig rijden en wandelen.
Ze wordt recreatief bereden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-19 10:39 



 
Profiel   

Xladywax schreef
Ze is een heel lief en fijn paard. Wel enorm rap gespannen en afgeleid in de piste. Het kan misschien zijn dat ze dit van mij over neemt?

...natuurlijk kan dit laatste.
Wellicht heb je zelf vrij veel stress?

Verder is 'leiderschap' in paardenland ingewikkeld: ik train mijn paard niet voor het slagveld, maar dat is wel de (Nederlandse) standaard (= verdunde Duitse rijstijl).
Ik houd niet van gezeur 'ik ben de baas!' - ik dans liever met mijn dier, waarbij ik leid.

Wat ik wel een leuke vond: paard afgeleid, kijkt naar buiten, laten we zeggen naar rechts: leg je gehele linkerbeen aan. Niet per se een drijvende hulp (=kuit), meer 'blijf hier onder mij!' (ook knie en dijbeen).
Mijn ervaring is dat paarden graag een danspartner hebben...

En bij gedoe lekker veel simpele oefeningen rijden: wat afwenden, 'snake walk', een echte grote volte, een honingraat grote volte, af en toe een pasje wijken, etc.
En op de momenten dat het kan: veel hals strekken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-19 14:43 



 
Profiel   

Magnesium bijvoeren heeft bij mij wonderen verricht. Veel paarden hebben hier een tekort aan
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-19 15:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen