Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Galoperen

 
Profiel   

Hoi,ik heb een pony van de paardenmarkt gekocht.Ze is heel lief .Het is een merrie en is kerngezond.
Maar nu heb ik dus een probleem... :j .Ze is goed zadelmak.luistert naar teugelhulp en beendruk enz.
Maar ik ben alleen nog in stap en in draf met haar geweest.Nog nooit in galop aangezien ik niet weet of ze dat al eerder gedaan heeft -O- .
Dus mijn vraag is hoe leer je een pony de galop aan onder het zadel?
Of hoe weet je dat je pony de galop al kan.Ik hoop dat iemand dat weet _/-\o_
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-19 10:53 



 
Profiel   

Als eerste: goed les nemen. Een instructeur leer je veel meer van, omdat die op het juiste moment zegt wat en hoe je iets moet doen.
Dat is zeer belangrijk, zeker bij onervaren ruiters, want dat ben je als je de galop hulp niet weet of niet weet hoe je dit bij een jong paard moet aanleren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-19 10:59 



 
Profiel   

Paardrijden leer je door veel les te rijden en er over te lezen, zoeken, informeren.
Dat laatste doe je nu, hier op Bokt. Het eerste moet je zeker ook doen. Les nemen.
Zeker als je een pony iets moet gaan aanleren en je zelf niet weet hoe je dat moet gaan aanleren.

Oh ja, en het is Galopperen. Niet Galoperen. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-19 11:10 



 
Profiel   

Als ze naar teugelhulp en beendruk luistert zal ze hoogstwaarschijnlijk beleerd geweest zijn. Je kan eens voorzichtig proberen de hulpen voor galop te geven, of heb je dat al geprobeerd? Verder kan ik me alleen maar aansluiten bij mijn voorgangers, les, les en nog eens les.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-19 11:13 



 
Profiel   

truus1957 schreef
Als ze naar teugelhulp en beendruk luistert zal ze hoogstwaarschijnlijk beleerd geweest zijn. Je kan eens voorzichtig proberen de hulpen voor galop te geven, of heb je dat al geprobeerd? Verder kan ik me alleen maar aansluiten bij mijn voorgangers, les, les en nog eens les.

Hoezo "voorzichtig proberen"?
Gewoon de hulpen voor de galop geven en netjes aanspringen.

Zelfs mijn goed beleerde paarden springen niet aan als iemand het "voorzichtig probeert".

TS je kunt eerst even aan de longe kijken of je paardje goed aanspringt op commando.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-19 11:18 



 
Profiel   

Brainless schreef
truus1957 schreef
Als ze naar teugelhulp en beendruk luistert zal ze hoogstwaarschijnlijk beleerd geweest zijn. Je kan eens voorzichtig proberen de hulpen voor galop te geven, of heb je dat al geprobeerd? Verder kan ik me alleen maar aansluiten bij mijn voorgangers, les, les en nog eens les.

Hoezo "voorzichtig proberen"?
Gewoon de hulpen voor de galop geven en netjes aanspringen.

Zelfs mijn goed beleerde paarden springen niet aan als iemand het "voorzichtig probeert".

TS je kunt eerst even aan de longe kijken of je paardje goed aanspringt op commando.



Dankjewel voor de gouden tip! *D _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-19 11:43 



 
Profiel   

Lindathepony schreef
Hoi,ik heb een pony van de paardenmarkt gekocht.Ze is heel lief .Het is een merrie en is kerngezond.
Maar nu heb ik dus een probleem... :j .Ze is goed zadelmak.luistert naar teugelhulp en beendruk enz.
Maar ik ben alleen nog in stap en in draf met haar geweest.Nog nooit in galop aangezien ik niet weet of ze dat al eerder gedaan heeft -O- .
Dus mijn vraag is hoe leer je een pony de galop aan onder het zadel?
Of hoe weet je dat je pony de galop al kan.Ik hoop dat iemand dat weet _/-\o_


Ik lees niet dat je onervaren bent en ik vind het een verstandige vraag.
(Die je uiteraard ook met je instructeur bespreekt ;) .)

Voor mij telt de vraag 'wanneer ga je galopperen'.
Antw: als je dier sterk genoeg is. (Voor mij is het criterium dat mijn jonkie correct schouderbinnenwaarts kan.)
Ook kun je denken aan makkelijk de overgangen halt - stap - draf en terug (op zit en gewicht!!).


Ik weet geen andere manier om er achter te komen 'of ze het kan, onder het zadel' dan het vragen als je dat verantwoord vindt.
Eerst aan de longe proberen is niet verkeerd - maar wel iets anders.

Discussie over woorden kan altijd - uiteraard de correcte hulpen, en het heeft altijd zin om de hulpen eerst zachtjes te geven....
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-19 13:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen