Exstreem kopschuw getraumatiseerd paard: hoofdstel in doen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ApoCowlypsee
Berichten: 127
Geregistreerd: 17-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 18:36

Ik heb de rest van de discussie even genegeerd.. En ik geef toe dat ik niet superveel verstand heb van hoofdstellen enzo, dus sorry alvast als ik iets fouts of raars zeg, of een tip geef die al heel vaak is gegeven, maar..

Je hebt van die halster/hoofdstellen. Die doe je om als een halster, en dan doe je apart het bit er nog in. Weet niet of dat wat is? Als je paard wel het halster om wil maar niet het bit, kan dat misschien een oplossing zijn?

Of evt gewoon telkens los alleen het bit indoen oefenen, of toch voor een bitloos hoofdstel kijken als dat een optie is ^^ Als het probleem trouwens echt alleen bij het bit ligt, kan het misschien ook geen kwaad even een paardentandarts langs te laten komen

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 18:40

Askja schreef:
Door blijven emmeren over het (vermeende) niveau van de ts vind ik nogal kinderachtig. Idem om posts van haar in andere topics erbij te slepen.
Ik snap wel dat haar stijl van reageren ergernis op kan roepen, maar lees haar topics dan gewoon niet meer. Het topic loopt nu weer helemaal uit de rails terwijl het best een ingewikkeld en interessant probleem betreft, ook voor meelezers.


Ik denk dat het wel degelijk van belang is om te weten wat het niveau van Maria1990 nu precies is voor deze discussie. Ze legt zoveel goede argumenten naast zich neer met nu juist dat niveau als uitgangspunt.
Juist op het punt van rijderij staat Maria voor niets open.
Kan dus best zijn dat het probleem niet ingewikkeld is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 19:02

Ik denk dat TS haar profielnaam met een reden heeft veranderd en het dus netjes zou zijn moesten wij dit respecteren en haar niet meer met haar oude naam aanspreken. Bij andere bokkers wordt dit wel gerespecteerd. Bij haar kan dit blijkbaar niet? Apart...

Ts: Doe je aan grondwerk? Je zou haar kunnen leren om te targetten. Dit kun je dan ook met een bit doen. Bit aanraken = beloning. Als ze ook op commando wat kan oprapen kan je dit ook met het bit doen nadat ze het targetten onder de knie heeft :) Zo neemt ze het bit al vrijwillig in de mond en heeft het geen negatieve betekenis meer.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 19:12

We hebben besloten hier een permanent slotje op te plaatsen.